Ik wil ook een keer mijn mannetje blij maken. Ik lust het absoluut niet, maar dacht doe een keer lief. Wat heb ik nu gedaan, groente allemaal gesneden, aardappels ook, spliterwten schoongemaakt en gemengd met de groente. vlees gekookt, en toen zag ik op de verpakking dat ik de spliterwten al bij het vlees had moeten doen. Ik heb nu alles in de pan gedaan, en laat het maar borrelen. Wat denken jullie, wordt het nog wat met m'n snert of kan ik het meteen beter opgeven. Groetjes, Vera
Thanx voor je antwoord. Op de verpakking van de spliterwten stond dat ik het vlees en de erwten eerst 45min moest laten koken, toen groente en aardappels erbij en dat nog eens 30 min laten koken. Maar dat zag ik dus te laat. Ben eens benieuwd hoe hij wordt.
Ik vraag me af of je spliterwten nog wel gaar worden. Ik kook nooit rwtensoep, lust het ook niet, maar weet nog van mijn moeder dat ze heel lang op moesten staan. De avond van te voren in de week, dan koken, dan het vlees erbij en dan pas de groente en de rookworst.
eerst de erwten op een laag vuurtje laten wellen.... maar dat is nu te laat dat is afwachten of het wat wordt, gewoon alles maar laten pruttelen Misschien is hij wel superlekker Ik doe trouwens het vlees apart koken, en dan later de boullion bij de erwten, en dan het vlees in stukjes erbij
ik hoop dat ze gaar worden. Maar het is gelukkig niet zo dat wanneer hij niet goed gaar wordt vandaag dat hij niks anders te eten heeft. Heb nog een backup
Ik doe nooit de spliterwten direct bij het vlees. Ik maak eerst de vleesbouillon door het vlees te laten trekken zodat je ook de overbodige eiwitten af kunt schuimen dan zeef ik het en dan pas gooi ik de erwten etc erbij. Het is geen probleem dus, alleen duurt het wat langer.
Hij is gaar. En hij is ook nog lekker. Geloof het bijna zelf niet. Normaal als ik snert ruik wordt ik al misselijk, maar nu vind ik hem zelfs nog te pruimen. Nu nog afwachten hoe mijn mannetje het vind. Is nog werken.
Thanx meid, ik wil je wel wat opsturen . Ikzelf krijg hutspot vanavond. Heb ik ook nog wel wat van over hoor
Yess! Roy vind hem ook lekker!!! Thanx meiden voor jullie antwoorden. Groetjes Vera PS: hier mag een slotje op.