Mijn kleinste meis is sinds ik weer werk slecht gaan slapen en nu blijkt ze ook minder goed te g roeien. Bij geboorte ruim 7 pond en nu met 6 mnd slechts 7 kg. Ze volgde eerst bovengemiddelde lijn en nu net onder gemiddeld. Ik werk nu alweer 2 mnd Dochter was flesweigeraar, dat gaat nu redelijk maar flesvoeding wil ze nog niet. Dusss ren ik heen en weer op werkdagen om haar live te voeden. Ik vrees dus dat ze zich nu heeft aangeleerd dat ze overdag minder eet en alles bijhaalt in de nacht. Ze was vorige week erg ziek (2 dagen koorts, weinig slaap en weinig gegeten voor 4 dagen) dus dat heeft haar groei ook geen goed gedaan. Hapjes gaan wel goed. Maar nu vraag ik me af of jullie tips hebben of herkenning. Ik weet niet goed hoe ik dit beter kan gaan doen.
Van hoeveel sept is ze? Mijn dochter, van 7 sept, was met 6 maanden 6,7 kilo. Bij geboorte 8 pond. Zou me niet zo veel zorgen maken eerlijk gezegd. Ik denk dat je het goed doet! Mijn ukkie was ook net even wat minder fit voor het weegmoment, dus lijntje boog af naar onder gemiddelde (zat ook boven gemiddelde lijn). Nu ze zich weer goed voelt, haalt ze het ook weer in. Het is maar een momentopname denk ik dan. Oh, en ze worden nu ook bewegelijker. Kost ook energie
Een paar dagen flink ziek zijn doet veel bij een kleintje en kan veel invloed hebben op hun groei. Ze gaat meer bewegen en dat kost energie. Zou me niet vast bijten op de lijn waar op ze groeit, zolang ze groeit en niet ineens heel hard gaat afwijken zou ik me niet teveel zorgen maken. Mijn dochter is met 3210 gram geboren en woog toen ze een jaar was 8010 gram. Qua gewicht zat ze tot 8 maanden op de 0 lijn maar met een jaar op de -1,5 lijn.
Geloof dat pas bij twee dipjes op een rij dr vraagtekens komen. Energiebehoefte is anders en de reserves slinken wat (hier ging dat babyvetje later pas ineens kelderen toen madame het staan had ontdekt en niet meer te houden was, daarvoor was ze alleen actief in dr vlieger periode maar daarvoor was ze werkelijk waar nergens voor te porren, dat wat buiten bereik lag was niet boeiend en deed ze ook echt geen moeite voor). Ziekte, al is t maar verkoudheid vergt ook energie. Als je kleine verder alert is, voldoende goede plasluiers, vrolijk is en t qua ontdekken en nieuwsgierigheid goed doet zou ik me nog niet erg zorgen maken.
Ai zware periode voor jou!! Heen en weer vliegen voor de voeding kost veel energie of niet? Merk je dat aan je productie misschien? En slechter slapen in de nacht kost jouw natuurlijk ook de nodige energie. Ik herinner me in een ouder topic dat je hier ook al eens iets over gezegd hebt. Je dacht toen nog dat je dit patroon kon doorbreken, als ik het goed onthouden heb. Tja weet je... Mijn tip is om het rustiger aan te doen. Misschien kan je iets minder werken of je werktijden gunstiger wijzigen? Ik wilde eigenlijk ook heen en weer racen voor de voedingen (moest elke x half uur fietsen), maar dat brak me helemaal op. Heb toen ouderschapsverlof aangevraagd. Nu werk ik 2 dagen en zijn mijn dagen zo ingevuld dat ik naar 2 x hoef te kolven, liever zou ik 3 halve dagen willen werken zodat ik maar 1 x kolf, maar dat kon niet. Mijn dochter is 3 maanden en ik merk dat het sindsdien beter gaat. Ook slaapt ze in de nacht weer door. Veel sterkte iig! Ik hoop voor je dat je kansen ziet om je werktijden gunstiger te maken.
Heb je de who curve al ingevuld? Op de curve van de het cb (de tno curve) groeien bv in het begin harder en na 4 maanden juist minder hard. Dat snachts wakker worden kan ook te maken hebben met mamahonger. Je bent nu overdag er minder, maar heeft wel behoefte aan jou, dus snachts ff die knuffels halen.
Ziek zijn kan bij hun echt een aanslag zijn! Wat zwaar zo heen en weer rennen! hopelijk pakt ze het snel op de kv. Hier zei de kinderarts als ze 2 of meerdere lijnen gaan doorkruisen dat je qua voeding dingen moet aanpassen. Laatst was ons zoontje ziek en hij viel ook meteen weer af, ook met slapen zien we dat terug in zijn gewicht dus we proberen echt een ritme aan te houden al is dat best moeilijk. Misschien wilt ze snachts bij je regelen omdat dat overdag niet gaat.
Inderdaad wat Fristi zegt, hoe ziet de WHO curve eruit? Als je borstvoeding geeft dan zal je op de TNO curve van het CB vrijwel altijd aan afwijking naar beneden zien rond 4 maanden. Als je de WHO curve hier plaatst dan wil ik wel meekijken. Op basis van de gewichten die je noemt verwacht ik ook op de WHO curve een daling. Afhankelijk van waar de daling begint kan dat meerdere oorzaken hebben.