Tandenpoetsen dreumes 1 jaar...drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lis91, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    ik heb vanalles geprobeerd maar tandenpoetsen is een drama hier.

Het ging een weekje goed maar het is zo’n gevecht.

Hij heeft 2 nieuwe tandjes erbij kan het daardoor komen? En heeft iemand tips? Liedjes zingen, samen poetsen, zelf poetsen, voor de spiegel geprobeerd..

Hij wil zelf de tandenborstel, slurpt tandpasta eraf en houd daarna stijf zijn lippen op elkaar hij is nu 1 jaar

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Elektrisch kan nog wel eens helpen. En dan een vinger in de hoek van de mond. Dat hielp bij onze oudste, maar onze jongste wordt juist panisch van dat geluid. Wij hebben bij beiden moeten gaan naar het punt van het gebeurd of je het wil of niet. En dan langzaam wat meer vrijheid gegeven. De oudste vind het prettig om de tandenborstel erna nog even zelf te gebruiken. Hij weet dat dat moment er komt en daardoor is hij het gewoon toe gaan laten.

Ik zong meestal het abc liedje. Dat is niet zo lang. In het begin 1 keer voor boven en 1 keer voor beneden. Toen er kiesjes waren 2 keer voor boven en twee keer voor beneden. Door een vast aantal liedjes word het makkelijker in te schatten wanneer er weer een einde komt aan het poetsen.

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Mijn dochter mag met een boekje spelen tijdens het poetsen of een filmpje op YouTube kijken dan zit zij rustig en kunnen wij poetsen. Ze is dol op de leeuwenwacht dus dan zetten we daar een liedje van aan duurt lang genoeg om te poetsen.

4. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mijn oudste dochter had rond die tijd ook een fase dat ze dat niet meer wilde... Wat Zonnestralen hierboven ook schrijft, soms moet t gewoon gebeuren.
    Mijn dochter ging dan hartverscheurend huilen (krokodillentranen), dus dan kon ik mooi poetsen als ze haar mond open had... :) Soms zei ik: doe maar even wat harder huilen, want ik kan er niet goed bij. (ontaarde moeder hѐ, maar ja, het werkte wel). Ja een maand of 2 begreep ze dat t er gewoon bij hoorde en dat ik t echt niet af ging schaffen door haar gemiep.

Vero0504, pietje1987 en lis91 vinden dit leuk.
  5. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Deze tips maar even gelezen. Mn dochter is bijna 2 en het is nog steeds een drama! Ga de tips van hierboven even proberen thnx

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    O die draak van.mij doet hetzelfde... (schelen een paar dagen). Ze is wel dol op de elektrische tandenborstel van grote zus dus die pak ik er vaak bij (ze trekt hem zelf uit mijn handen als ik de tanden van de oudste poets). Poetsen is wel echt nodig met al bijna een compleet gebit.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Voor de allerkleinste heb je zo'n vinger tandenborstel. Hier is t ook een drama hoor en t is al zo'n driftkikker.

Woezel en pip tandpasta maakt t nog een beetje goed en een evt tweede tandenborstel die je kleine kan gebruiken om jouw tanden te poetsen wil nog wel eens afleiden maar verder is t hier meestal gewoon krokodillentranen, vuurrood nijdig aanlopen en proberen de kaken stijf op elkaar t zetten, hoofd wegdraaien en druk zwaaien met je handjes want dat maakt t nog lastiger.

Ik ga gewoon door en desnoods met een kaakklem anders ben ik 2 uur later nog aan t prutsen. Niet linksom dan rechtsom het gebeurd. Zal ook wel moeten want ik geloof dat ze nu bijna de hele set heeft zitten, tis niet dat we t over 8 tandjes hebben dat je met even paar keer heen en weer klaar bent. Ze heeft alle normale tanden, hoektanden en 8 kiezen.

Tis maar 1x per dag en dat ze beledigd is, zal me een worst wezen. Sorry, dan houd ik voet bij stuk. En gelukkig zijn er ook de vrolijke dagen en prijs ik dr de hemel in en is ze apetrots maar meestal...zucht...

8. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Elektrische tandenborstel! Als hij het snapt kun je alles opnoemen wat hij die dag gegeten heeft.. bijv daar zie ik een boterham met kaas even wegpoetsen!

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Oh wat naar, heb helaas geen tips...laat je hem ook eventjes zelf poetsen? Ik gaf mijn altijd zn tandenborstel bij het verschonen omdat hij anders niet stil wilde liggen... hij zat er altijd mee in z'n mond .. toen hij tandjes kreeg zijn we begonnen met poetsen en eigenlijk nooit problemen mee gehad, hij vindt het zelfs leuk en mag ook altijd nog even 'zelf poetsen' maar hij heeft dan ook nog maar 4 tandjes dus ben nog vrij snel klaar.

10. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hier gaan ze dan gewoon in de houtgreep en poets ik. Tandenpoetsen moet gewoon gebeuren, klaar.

Vraag elke dag dan of ze het zelf willen doen of ik het moet doen. Maar maak er geen drama van als ze besluit niet mee te werken, dan gaan ze dus gewoon in de houtgreep.

Kache vindt dit leuk.
  11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik weet niet beter dan dat tandenpoetsen in de houdgreep moet met een krijsend kind, tot ze... pakweg een jaar of 3 zijn? Hier was het bij alle 3 drama, jaren lang. Bij oudste zelfs tot ruim 5 jaar...

Hier werkte niets van afleiden of zo en dus moest het maar 'met kracht', want tandenpoetsen stond zeker niet open voor discussie. Moet gebeuren.

Er kwam vanzelf moment dat ze wel konden meewerken. Elektrisch maakte ze overigens hysterisch angstig hier, dat duurde nog langer voordat ze dat wilden...

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Rug tegen m’n buik, hoofd tegen m’n schouder, met m’n linkerarm zijn rechterarm vast, mijn rechterarm alle ruimte om te poetsen. En stug liedjes zingen.
    Ene dag kan ik hem loslaten en vindt hij alles prima, andere dag stribbelt hij tegen.
    Soms poetst hij mijn tanden ondertussen, soms schreeuwt hij (kan ik er makkelijk bij) somg gooit hij water uit z’n bad ondertussen.

Maar er wordt elke dag gepoetst.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Bij ons zit ze dan nog in dr ikeastoeltje als we gaan poetsen. Verder lijkt die houtgreep identiek. Man vond t zielig, ukkie boos in de houtgreep in eerste instantie. Ik vind de tandarts die moet gaan boren bij dr zielig en vroeg m na te gaan hoe dat er uit zou gaan zien. Vandaag werkte ze zowaar een beetje mee, ging ook nog giechelen maar uiteraard ook weer de brulpartij en dan kijkt ze weer heeeeel erg boos als je roept 'nog ff verder brullen schat, ik moet deze kiezen ook nog doen en dan zijn we klaar'. Je zou toch zeggen dat ze dr niks van snapt nog, maar dr blik zegt toch iets heel anders. Zijn van die iets te goed getimede uitdrukkingen.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  14. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We zijn begonnen bij de allereerste tand en nu heeft ze er 8 en 2 kiezen.
    Ze vindt het niet altijd leuk maar we poetsen altijd.
    Omdat we t al een half jaar doen is ze eraan gewend. We zingen altijd het poets je tanden liedje. Het helpt als ze iets in haar handen heeft. En volgens mij vindt ze tandpasta stiekem lekker.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook ellende hoor.
    Sinds een week of 2.

Zoontje bijna 10 maanden.
    Met 1e stand met 6 maanden begonnen met poetsen. Allemaal geen probleem tot de boventandjes doorkwamen.
    Nu 4 tanden boven en 3 onder en nummer 4 onder is onderweg.
    Maar hij vind tandenpoetsen verschrikkelijk. Huilen of hij wordt afgeslacht. En als ik hen de borstel geef zuigt hij de tandpasta er af. Allemaal leuk en aardig. Er moet gewoon gepoetst worden.
    Is nog niet eens een minuut met die paar tandjes. Dus dan gilt hij maar lekker.

Ik begin nu boven. Omdat daar nu geen tandje door komt en dan begint hij al te krijsen. Dus zal niet komen door pijn oid. Gewoon aanstelleritus..

Deel Deze Pagina