herken jullie verhalen ook van in het begin en ik wordt er eigenlijk een beetje boos over dat moeders steeds maar zo onzeker gemaakt worden over de groei van hun kindje. natuurlijk is het wel goed om dat in de gaten te houden maar kindjes groeien nou eenmaal niet altijd mooi langs een curve. ik zou zeggen: kijk lekker naar je kind en als hij/zij tevreden en vrolijk is, je kunt zien dat hij/zij drinkt, er zijn plasluiers: PRIMA! ga zo door. succes allemaal!
ze heeft welgeteld 3 (!) heeeeele zware plasluiers op een dag. maar dat is dan weer te weinig... gisteravond heeft ze 2,5 minuut gedronken. toen werd ze boos en liet ze los. ze wil dan wel weer, maar zodra ze 'beet' heeft, laat ze ook weer los.. ik heb 's avonds nog gekolfd om toch mijn productie op peil te houden. Kwam er maar 20 cc uit!
Bv kindjes hebben vaak rond de 3 maanden een groei dip als je naar de groeicurve van het cb kijkt. Probeer dat dus los te laten. Laat je ook niets wijs maken dat je voeding niet voldoende zou zijn en je moet stoppen. Dat is nl echt onzin. Als het cb dat wel gaat zeggen dan kun je contact opnemen met een laktatiekundige of met een vrijwilliger van LLL of VBN. Zij kunnen je dan goed adviseren. Kan het trouwens zijn dat ze spruw heeft? Ik moet daar aan denken omdat ze dus loslaat bij het drinken. Sprus is een schimmelbacterie die in haar mondje zit en pijn doet bij het drinken. Ook zit het op je tepel waardoor voeden zeer kan doen. je kan het herkennen aan witte puntjes op de tong. Als je twijfeld kun je altijd de ha er naar laten kijken. je krijgt dan voor haar daktaringel die je na elke voeding in hara mondje kan smeren env oor jezelf kun je bij de apotheek zalf kopen (miconalazol).
Als de urine helder is en niet stinkt is dit prima, hier zie ik ook vaak niet meer dan 3 of 4 natte luiers, nooit gedaan ook. Je doet het goed hoor!
carmpje, het zou ook nog kunnen dat je meisje een beetje ongeduldig is omdat je 's avonds wat minder melk hebt en de melk misschien minder snel toeschiet. dat zou het verschil in drinken tussen 's ochtends en 's avonds kunnen verklaren. daar hebben wij ook wel eens last van gehad. wat dan kan helpen is juist eind vd middag en 's avonds vaak aanleggen. kan frustrerend zijn als ze boos wordt maar hou vol en probeer anders extra te kolven.
hier ook eentje die niet (veel) aankomt. Gek word ik van de onzekerheid! Mijn meisje is trouwens wel erg tevreden, maar ik denk dan weer: ze moet toch wel aankomen?