Misschien een beetje een vreemde titel. Maar het valt mij gewoonweg op dat er zo veel meiden zijn die nogal "overdrijven" mbt ze bezig zijn geweest voor een kindje. Zo ken ik zelf hier een aantal meiden waarvan ik weet dat ze later waren gestopt met de pil dan mij(bijna een jaar later) nu alweer bijna uitgerekend zijn en dan bij hun ticker zetten dat ze 3, 5 jaar bezig zijn geweest. Ik snap het niet waarom je wanneer je er 2 jaar en 4 maanden er bijvoorbeeld over gedaan hebt er dan 3 jaar van maakt? Ik snap dat echt niet.... Misschien zeur ik... ik weet het niet maar ik vond het gewoon bijzonder zeg maar.... als ik nu zwanger raak ga ik zelf ook niet neer zetten dat ik er 5 jaar over gedaan heb terwijl het 4 jaar is
Inderdaad dat zag ik laatst ook al, of dat ze heel lang bezig zijn en dan zetten ze er neer 14 maanden inplaats van 1 jaar en 2 maanden... Ok iedereen hoopt dat t gelijk raak is maar het kan gemiddeld 9 maanden tot 14 maanden duren is mij vertelt. Dus gewoon een jaar... Waarom zo moeilijk denk ik dan en liegen. Je hebt gelijk
Geen idee...Sommigen overdrijven alles. Alles is erger dan bij iemand anders en aan de andere kant is alles wat mooi is fantastisch. En van een mug wordt een olifant gemaakt. Of iets raadselachtigs plaatsen en dan mag de rest maar raden waarover het gaat. Dat zie je ook veel op Facebook. Sommigen kicken op aandacht en willen zoveel mogelijk reacties.
Eh, een jaar en twee maanden is toch gewoon gelijk aan 14 maanden? Alleen is dat laatste iets minder leestekens en aangezien dat aantal in mijn handtekening vaak een probleem is.. En dat het gemiddeld 9 maanden tot 14 maanden zou duren.. wat noem je dan gemiddeld? Ik denk dat iedereen wel weet dat je zeker een jaar (als er tenminste geen aanwijsbare oorzaken zijn zoals rare cyclus) bezig moet zijn voordat je door de huisarts wordt doorgestuurd, maar dat wil niet zeggen dat de de gemiddelde vrouw zo lang "moet wachten" voordat ze zwanger is. Als je uitgaat van 15% kans per maand, dan is na 9 maanden toch echt ruim 75% zwanger.. @Cybell, misschien rekenen sommige mensen van pilstop tot het moment dat ze het kindje in hun armen hebben. Ik vind dat ook vreemd.. maar of het nou echt overdrijven is? Het is mij slechts één keer opgevallen en dat was wellicht niet eens overdrijven maar meer dat ik dacht.. mmh.. de wens voor een tweede is even oud als het oudste kindje.. beetje ontzwangeren zou misschien niet verkeerd zijn
Daar kan ik me nou eens echt niet druk om maken eerlijk gezegd. Wellicht hebben ze daar een reden voor ...
Achh sommige mensen maken ergens graag een rond getal van moet je maar denken . Wat ik wel overdreven vind is wanneer vrouwen roepen dat ze bijv. PAS na 6 maanden zwanger waren.
Ik ben er helemaal niet mee bezig hoe lang een ander er over heeft gedaan. En al helemaal niet in de zin dat ik zou willem controleren of het klopt ofzo. Wat maakt het uit? (Voor een ander dan hè, voor jezelf is het natuurlijk erg verelend als het heel lang duurt.)
Valt mij ook op. Las een heel tijd terug een reactie van iemand op de vraag hoeveel rondes het geduurd heeft. Diegene gaf aan 19... Tot ik me nog eens bedacht dat ze er altijd een op me 'achterliep' op het nodforum. En ik zit nu 'pas' in 12 En inderdaad, pas na zes rondes zwanger... Elke is er een teveel natuurlijk, maar met zes rondes ben je in mijn ogen gewoon gemiddeld. Ik snap niet goed waarom, wil je dan aandacht?
Ik kan me er ook niet druk over maken. Ik vind het wel verschrikkelijk als mensen na een paar maanden als langs de ha gaan en zeggen dat ze al ruim een jaar bezig zijn. (ja die ken ik in mijn omgeving) Waarom zou je voor je lol onderzoeken willen
Precies. Hoeveel maanden / jaren.. Tsja. Maar inderdaad, dat je gaat liegen bij de HA om onderzoeken te krijgen vind ik echt oneerlijk. Bah, om met zo'n leugen nieuw leven te scheppen! BAH Iemand adviseerde mij ook om een nekplooimetimg te doen ( wat ik niet wil ) omdat je dat een gratis extra echo krijgt. Are you serious?
Tja, ik vind het sowieso verdreven/onnodig om bij je ticker te zetten hoelang je bezig bent (geweest). Waarom? Hetzelfde met die tickers waarbij vermeld staat dat ze BV geven of ....... krijgt al zolang mama's melk enz. Zie daar werkelijk het nut niet van in. En verder, niet druk om maken.
Ontopic: ik kan mij er niet aan ergeren.. Als je iets wilt overdrijven voor een ander, wat heb je daar aan? Zou jammer en triers zijn als je zo extra aandacht wilt. Offtopic: iedereen mag toch zelf bepalen wat hij of zij in zijn handtekening zet. Zoals damay zegt ik zie het nut niet van dit en dit.. Tja dat hoeft toch ook niet? Als diegene het zelf maar ok vindt. Zo ben ik echt erg trots dat ik de middelste tot 1,5 jaar heb gevoegd omdat ik dacht dat ik dat echt nooit zou doen/volhouden etc. Mag ik dat toch vermelden? Dat het voor jou geen nut heeft snap ik ook wel, maar zo heeft jou zwangerschapticker voor mij toch weer geen nut? Zo kan je alle tickers en handtekeningen wel nutteloos vinden Laat iedereen gewoon lekker neerzetten wat die neer wil zetten. Je zet het er voor jezelf neer.. Het is jouw 'handtekening' of stukje 'extra info'. Als iemand zich er aan stoort jammer dan.
Sorry babyangel dat ik zever en zeur.... Sluit t topic maar... blijkbaar kun je je mening hier niet vekondigen zonder dat iemand dit soort opmerkingen moet plaatsen.