Hoe voelt bekkenpijn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OliveTree, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Lieve dames,

Kan iemand mij vertellen hoe bekkenpijn aanvoelt? Ik heb de laatste tijd pijnlijke steken zo halverwege mn linkerbil en dit alleen maar bij het lopen of als ik een stap zet. Is dit nu bekkenpijn?? Ik weet nu niet of ik dit moet vragen aan de vk of een afspraak moet maken bij de huisarts. Ik heb trouwens altijd wel last gehad van mn onderrug en ga regelmatig (lees: om de 3-4 maanden) flink door mn rug. Zou het anders daarmee te maken hebben en is bekkenpijn heel wat anders? :(

Bedankt alvast!

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik lees even met je mee. Ik heb het dan niet doortrekkend naar mijn bil maar wel in mijn liezen en dan voornamelijk links. Het doet pijn bij opstaan (uit bed of van de bank/auto) en lopen is ook niet fijn. Inmiddels al twee weken. Ik dacht bandenpijn maar het is erg aanhoudend zo haha

3. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Daphne, vervelend he! Toen ik veel pijn had aan de linkerkant van mijn buik heb ik wel even mn vk gebeld en die vertelde me dat dat bandenpijn was. Stekende pijn ook. Kan links en rechts zitten, beetje ter hoogte van de navel en het kan beneden bij de liezen zitten vertelde ze me. Bandenpijn heb ik overigens maar 1 dagje gehad maar wel heel vervelend indd.

4. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bekkenpijn zit echt in je onderrug. Ongeveer waar die 2 kuiltjes in je rug zitten.
    Het doet zeer als je zit, ligt, loopt, staat.. eigenlijk altijd..
    Het zijn geen steken het is constant.. kan wel de ene keer meer zeer doen dan de andere keer maar het blijft een constante pijn.

Zo is het tenminste bij mij.. ik heb het nooit in m'n bil gehad.. echt alleen m'n rug en straalde soms uit naar m'n heupen en liezen. Echt het bekken dus..

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    In je bil klinkt als ischias.
    Hier s nachts last van mijn bekken maar echt m'n liezen en m'n onderkant. Niet m'n onderrug.

6. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Wauw er gaat een wereld voor me open. Ik heb t gegoogled en daar lijkt het inderdaad op! Ischias, nooit van gehoord maar toch even de huisarts bellen dan. Bedankt!!

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Bij deze zwangerschap voel ik de bekkenpijn vooral in mijn staartbeen. De vorige zwangerschap heel fel in mijn heupen. Bij de tweede zwangerschap had ik dan ook nog een ontstoken ligament in mijn lies en dat deed ook veel pijn.
    Bekkenpijn voel je constant. Ik ga er ook echt door waggelen en wanneer de pijn te erg is moet ik zelfs lopen met een kruk.

8. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik heb bekkenpijn die niet direct afkomstig is van de zwangerschap, en ik voel het op slechte dagen wel doortrekken naar m'n bil. Maar dan doet ook alles pijn tussen mijn onderrug en bovenbeen.

Als het ischias kan zijn, zou ik ook contact opnemen met huisarts of fysio, want daar kun je ook behoorlijk last van krijgen!

9. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde als wat je omschrijft en dacht ook aan ischias. Bij de huisarts geweest en doorverwijzing gehad naar de bekkenfysio want het was degelijk m'n bekken. De spieren om m'n bekken welteverstaan. Deze worden nu regelmatig losgemasseerd door de fysio en moet wat dingetjes aanpassen. Niet tillen, goed op m'n houding letten, niet te lang zitten of staan, wel in beweging blijven en meer van dit soort dingen.
    Af en toe nog wel eens een steek in m'n bil, maar het is al een stuk minder dan in het begin.
    Ik kreeg de klachten trouwens al bij 6 weken zwangerschap.

10. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Ja wat jij omschrijft is de Ischias. Dat is een zenuw in je rug wat beknelt raakt. Het voelt als een soort spierpijn. Als je er niets mee doet, dan zal het steeds erger worden.

11. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Dit is niet helemaal waar. Ik heb dit ook gehad in mijn zwangerschap. En de verloskundige deed er echt niet moeilijk over. Die zei zelf dat het op een gegeven moment ineens weg kan zijn als het kindje ander gaat liggen en de druk van de rug afgaat. En dit klopte ook bij mij. Heb er aantal weken flink last van gehad alsof er een snaar werd geraakt. En ineens was het weg 😊

12. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Bedankt voor de reacties dames. Het wordt met de dag erger, soms zijn de steken in mn bil zo erg dat ik geen stap meer kan zetten. Vrijdag had ik de huisarts gebeld maar t schijnt dat ze tot 12u telefonisch bereikbaar zijn, maandag weer bellen want ik kan niet met mn voet van de vloer zonder pijn. Voor de zwangerschap voelde het ook niet echt lekker daar, maar nu is het wel echt heftig te noemen. Ik ben vaak door mn rug gegaan, misschien dat dat er mee te maken heeft, I don't know.

Ik heb overigens geen rugpijn of pijn aan mn liezen, benen oid, tis echt enkel mn bil..

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij mij is t vanzelf over gegaan, wel gevoelig plek gebleven.
    Nu deze zwangerschap ook iets last van en mee laten behandelen bij osteopaat. Nu geen klachten meer.
    Kan ik je echt aanraden!

14. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Ik zou naar fysiotherapie gaan. Herken het heel erg, ik had het ook alleen in mijn bil. Maar kon bijna niet meer lopen en de trap op komen, zakte er door heen. Fysio heeft gemasseerd en opdrachten mee gegeven. Bleek dat er een spier niet goed zat oid. Ik heb 2 weken erg laat gehad, maar het is helemaal over gegaan en de laatste zwangerschap weken geen last meer gehad.

Deel Deze Pagina