Hoi Dames, Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik het na een paar dagen al wel gezien met de kraamzorg, en dat is nu niet anders. Ze is hier nu twee volle dagen geweest van 9u tot 16u, en vandaag van 9u tot 11u omdat er een spoedbevalling tussendoor kwam. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om ons eigen ritme te bepalen, en toen ze vanmiddag belde om te zeggen dat ze morgen alleen in de middag zou komen, vond ik dat ook helemaal niet erg. Maar, ik heb gewoon een indicatie van 49 uur, waar ze nu sowieso niet aan komt, maar wat voor mij betreft ook helemaal niet nodig is, omdat het prima gaat zo. Mag en kun je dat zo maar aangeven, of heb je je maar te houden aan die indicatie?
Hoi hoi Nee hoor ik zou het kraambureau even bellen om te zeggen hoe of wat dan kunnen hun het aanpassen voor je! En daarbij kan de kraamverzorgster sowieso niet 49 uur rekenen als ze maar bijvoorbeeld 20 uur bij jouw gewerkt heeft! Bij mij werd het juist met een dag verlengd dat kan ook prima dus minder moet ook kunnen denk ik
Ik mocht elke dag zelf bepalen hoelang ze bleef, de eerste 2 dagen heeft ze wel volledige dagen gewerkt, daarna halve dagen. Ik kreeg idd allen een rekening voor de uren die ze daadwerkelijk gewerkt had.
Bij mijn oudste had ik ook een indicatie van 49 uur. Ze is de eerste dag een volle dag geweest. De dag erna vroeg ze of ze ivm zomerdrukte ook maar 3 uur per dag mocht komen. Iom met ons en de verloskundige, dat wel. Wij vonden het prima en de verloskundige ook! Ze is daarna elke dag maar 3 uurtjes geweest. En er is bij de zorgverzekeraar gedeclareerd hoeveel ze hier geweest is, niet de 49 uren.
Dat noemen ze zorg op maat.... Je kunt gewoon aangeven minder uren nodig te hebben. Doe uren kunnen en zullen ze ook niet in rekening brengen. Gefeliciteerd met je kleintje!