Iedereen lijkt zo uit te kijken naar kraamvisite en alle aandacht en cadeautjes, etc. En dan kom ik, mevrouwtje nee-dank-u Ik heb er zo m'n redenen voor hoor, ben geen kluizenares of zo Maar ik zie er oprecht enorm tegenop, het kan me gestolen worden. Het liefst zou ik gewoon willen focussen op onze zoon, mijn man en ons lieve hondje. Ben ik de enige of zijn er hier nog meer die echt geen behoefte aan kraamvisite hebben?
Voor mij hoeft het ook niet hoor! En als er bezoek wil komen waar ik echt niet op zit te wachten, dan verzinnen we een mooi excuus! Ik zal 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Wel fijn, want dan kan de directe fam en vrienden daar komen en heb ik ze niet thuis over de vloer. Succes ermee!
nee hoor wij hadden dat ook niet (opa's en oma's daargelaten), we dachten van nr 1 geleerd te hebben en hadden op het kaartje van nr 2 het verzoek gedrukt om tijdens de kraamdagen te komen (we hebben een kleine familie) zodat we in ieder geval nog konden terug vallen op de kraamverzorgster. Nou niemand gezien en de kraamverzorgster had de deur nog niet achter zich dicht getrokken of ze begonnen te bellen voor afspraken . We hebben toen regelmatig nee gezegd en 1 hooguit 2 afspraken per week gepland.
Ik had het heel wisselend. Goede vrienden van ons waren hier kind aan huis hadden ook tegen de kraamhulp gezegd die zijn Pietje en Trus en die mogen altijd komen. Maar bij een oom en tante van mij man heb ik echt 2 dagen voor dat de zouden komen zitten huilen, dat ik niet wilde dat ze langs zouden komen(hormonaal nee hoor ) Kan het gevoel wel begrijpen dichte/betrokken familie en vrienden heel leuk, met mate. Maar die pottenkijkers mochten van mij wel weg blijven. Opa's en Oma's natuurlijk andere verhaal maar die belde altijd van; wilde nog even komen kan dat? Zoja hebben jullie nog iets nodig? Maar je moet doen waar je zelf goed bij voelt mijn zwager en schoon zus hadden 1 dag in de kraamweek gezegd dan morgen jullie komen en voor de rest willen we geen bezoek! Moet zeggen dat ik dat wel een heel goede compromis vond geen scheve gezichten en maar 1 dag "onrust". Ondanks alles wil jullie een fijne kraamweek wensen!
Hier ook. Ik zie nergens tegenop; niet tegen de bevalling, niet tegen de kraamhulp, niet tegen een nieuw ritme ontdekken met de baby. Maar ik zie wel op tegen kraamvisite. Ik heb helaas niet zo'n goede band met mijn ouders, dus dàt zij komen kost al enorm veel energie. Maar buiten dat heb ik er geen behoefte aan, tis dat het 'moet'. Dus nee je bent niet de enige🙂.
Ik vond het niks. Als ik het over kon doen zou ik voor een kraamfeest gaan (als de hulp er nog is) en er dan in één keer vanaf zijn. Pech voor de mensen die niet kunnen. Die komen dan maar als ik er aan toe ben.
Ik zag er ook ontzettend tegen op. Wilde ons meisje helemaal voor mezelf houden. Helaas kwam er bijna niemand... Heb liggen huilen dat niemand kwam, er geen interesse werd getoond in ons grote geluk, onze grote liefde. Tot op heden hebben we van sommige mensen nog niks gehoord (dochter nu 4 maanden).
Nee hoor. Ik had er ook niet zo veel mee. Maar achteraf behoorlijk meegevallen. We hebben het rustig aan gedaan en veel dagen geen bezoek. Waar ik echt behoefte aan had was slaap, maar daar was de kraamverzorgster het niet mee eens..
Hier het zelfde. Niet dat ik mensenschuw ben ofzo hoor! Maar lijkt me echt vreselijk als meteen allemaal mensen langskomen! Zelf voel jij je waarschijnlijk niet 100% en dan leuk zitten doen. Nee wij geven 4 a 6 weken later een kraamfeest. 3 uurtjes en dan kunnen mensen komen en zo niet dan niet. Na de bevalling verblijven we 1 a 2 dagen in t kraamhotel. Dus mijn ouders zijn ouders +broer en zus en aanhang kunnen daar heen komen. Mijn schoonfamilie is super klef en bestaat al uit 53 man. Nee dan ben ik 6 maanden bezig om hun in te plannen etc 😅 Het is ons eerste kindje en door de mmm is het niet van zelf sprekend zeanger te worden. Dus misschien blijft t voor ons hier bij en wil ik optimaal genieten en geen mensen constant in en uit.
Hoe weet je nu al dat je geen behoefte hebt aan kraamvisite straks? Ik ben best heel erg op mezelf, vind visite heel gezellig maar houd ook van rust. Maar toen de kinderen geboren waren, ik was zo trots en wilde ze aan iedereen laten zien! Had het echt niet leuk gevonden als ik van tevoren had aangegeven dat ik rust wilde, want dat wilde ik juist helemaal niet
Onder andere omdat ik een spieraandoening heb en verwacht dat ik na de bevalling (misschien ook wel tijdens, we zullen zien) er niet al te best aan toe zal zijn. Ik heb ook geen idee hoe snel of goed het herstel zal zijn. Dan besteed ik m'n energie en kracht liever aan m'n gezin dan aan mensen entertainen.
Ik keek hier ook echt niet naar uit en wij besloten daarom een kraamfeest te geven als de kleine 6 weken is. Ik wist dat ik een keizersnede zou krijgen maar deze pakte zwaarder uit door complicaties, gelukkig alleen schoonouders 1x in het ziekenhuis gezien en verder niemand. Bij thuiskomst is mijn zusje geweest, schoonouders nog een keer maar bleven nu gelijk 2,5 uur echt te lang ik was zo moe en had pijn.......daarna zijn ze ook niet meer langs geweest. Mijn andere zusje is afgelopen weekend ff geweest en mijn tante komt vrijdag ff langs. Mijn collega's komen zometeen ff onder werktijd langs in hun pauze. De rest komt op kraamfeest. Alhoewel we hebben pas 3 reacties terug gehad dat mensen komen van de rest hebben we nog niks gehoord. 1 stel kan die dag niet nou dan heb je pech......ga verder geen losse bezoekjes inplannen.
Bij de eerste hadden we echt veel bezoek, tijdens de kraamweek ging het nog wel maar vooral nog maanden later savonds en dan lang blijven plakken terwijl je moe bent en de Baby niet zo relaxed is pfffff Bij de tweede na een paar weken kraamfeest gedaan ideaal in 1x van veel losse afspraken af. Familie kwam wel in de kraamweek (oa op verjaardag van de oudste op dag 3, waar ik gewoon de familie voor had uitgenodigd) maar die waren ook welkom en behulpzaam. Nu nummer 3 verwacht ik minder bezoek en met de zomervakantie in het vooruitzicht tijd zat om wat losse afspraken te plannen. Je kunt ook de kaartjes wat later versturen als je eerst zelf wilt bijkomen, ik heb meerdere keren geboortekaartje pas na een ruime week gekregen.
Ik zag er ook enorm tegenop! Wij hebben de kaarten aan het einde can de kraamweek gestuurd. Alleen directe familie mocht komen. Nu heb ik bijna een week in het ziekenhuis gelegen en zijn de familieleden daar al geweest. Doordat ik er slecht aan toe was heeft de kraamhulp daar de mensen na twintig minuten al verzocht om te gaan. Erg fijn! Nu is de kleine man twee maanden en hebben we de meeste visite gehad. Ik was heel strak in het plannen. Als het mensen waren waar ik geen zin in had (de 'moetjes') sprak ik af dat ze om elf uur kwamen. Na een uur ging ik dan naar bed toe Nu krijgen we ook nog visite maar plan ik het meestal in de ochtend. Ik heb dan ee meeste energie. In het weekend max 1 bezoekje. Er waren geen scheve gezichten, maar komt denk ik ook omdat mensen van onze situatie wisten en ons met rust lieten. Sommige familieleden van mijn mans kant deed wel eens raar. Er werd van ons verwacht dat wij hen continu informeerden hoe het met mij ging. Hebben we niet gedaan. Zou zeggen, pak zelf de telefoon en vraag het zelf maar.
Oefff herkenbaar hoor. Wat was ik blij met mijn kraamverzorgster. Dag 1 (na thuiskomst) kwamen mijn vader en zijn vrouw, mijn moeder en haar man, mijn man zijn oma, zijn vader en vrouw en moeder en man. Allemaal tegelijkertijd en ook nog eens onaangekondigd...... Echt dat gaat deze keer niet nog een keer gebeuren.
Bij de eerste kon ik niet wachten om te showen. Bij de tweede wilde ik alleen oka's en overgroitoma's op bezoek. Helaas is een tweede blijkbaar al een stuk minder interessant want er zijn er een hoop helemaal niet geweest. Straks bij deze beeb wil ik de eerste dgn ook weer alleen naaste familie. De oudste 2 zullen dan voorramg hebben op bezoek met wennen en aanpassen
Ik dacht ook dat ik geen bezoek wou tijdens mijn zwangerschap. Had ook de gedachte dat ik zou willen cocoonen met ons kersverse gezinnetje.... Nou, ik heb moeten toegeven dat ik na de bevalling 180 graden van gedachte veranderd ben... Ik vond dat bezoek net fijn: zoontje showen, cadeautjes, iedereen blij en verwonderd over dat kleine wondertje in de box en vooral....een zeer welkome afleiding van het hele tijd voeden, verschonen, etc. Ik zou nog wachten alvorens hierover te piekeren tot je je kleintje hebt. Je kan nog echt van gedacht veranderen...
Ik vond het juist jammer dat mensen zolang wachtten met komen. Na de kraamweek had man nog vrij twee weken, was juist fijn geweest als ze dan waren gekomen. Als ik het niet aan had gekund dan had ik alsnog nee gezegd. Geen kraambezoek zou ik echt niet leuk vinden.
Ik heb dit ook gehad hoor. Mede door een zware bevalling en ik veel bloed verloren ben en omdat het ook niet super ging met mijn dochter. We zouden bewust al een kraamfeest houden ipv apart kraamvisite maar zelfs sommige mensen die apart mochten komen hebben we geweerd omdat we daar geen behoefte aan hadden. Geef er lekker aan toe en doe waar je je goed bij voelt