Ja, dat is zo... Maarja, opzich is het nu al vrij soepel... Bij heel veel bedrijven weet je al bij voorbaat dat je er na 3 jaar weer uitgekukeld gaat worden, omdat ze dan aan het maximum aantal contractverlengingen zitten.... Als je dan ook al niet zeker meer bent van je vaste contract, wordt het helemaal een trieste bedoening.
Weet je: misschien is dat nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling voor de samenleving. Misschien reiken mensen elkaar dan vaker de hand dan dat ze elkaar de rug toedraaien.
Mee eens. Persoonlijk zou ik het ook niet prettig vinden, maar vanuit economisch oogpunt bekeken, vind ik de redenatie niet vreemd.
Precies ook al heb je werk, dan moet je nog maar zien voor hoe lang.. Dus dan maar een buffer, ik geef je ook groot gelijk, doe het zelf ook met rutte aan de top.. 'Onvrijwillige' zzp'ers dreigen volgens Roemer 'de armoede van de toekomst' te gaan vormen. "Eigenlijk is het een verkapte manier om werk te laten doen dat normaal in loondienst moet. Het zijn mensen die nauwelijks zichzelf kunnen verzekeren, geen pensioenopbouw hebben, vaak 15 uur of minder per week werken en ook nog onder de kostprijs. " Ook SP wil op 21 september de barricades op - BNR Nieuwsradio
Ik zeg nergens dat ik feitelijke percentages hebt maar aangezien bijna geen enkele werkeloze het werk wil doen wat wij met ons bedrijf doen kan ik dat DAAR op baseren ja die willen graag allemaal om 17 uur ofzo thuis zijn en het liefst 8 uur beginnen (ja dat is in onze wereld parttime en de reden waarom wij wel genoeg werk hebben) van 4 uur tot 18 uur is maar 14 uur werken op een dag en dat was vroeger (lees opa's tijd) eigenlijk heel normaal, we zijn allemaal gewoon ontzettende verwend en een beetje lui geworden (en vies van wat vies werk in elk geval) en weet je die Polen, Roemenen maken daar vet misbruik van want echt zoveel goedkoper zijn ze nu ook weer niet maar ze werken wel gewoon die uren zonder te zeuren (de uren die vroeger heel normaal waren)
Ha ha... Ik denk dat niemand in dit topic er verstand van heeft...dat hebben ze in Den haag ook nog maar net
nou ik heb er zeker ook geen verstand van, ik denk puur qua eigen logica, minder geld in de knip is minder uitgeven en dus voorzichtiger zijn.. En heel eerlijk ga ik steeds meer denken, weet je we gaan minder werken want dan houden we meer over, terwijl dat van de zotte is!
Ja dat hadden wij 2 jaar geleden ook... Mijn man verdiende zo weinig dat als hij ontslagen zou worden hij met een WW uitkering uiteindelijk veel meer overhield dan dat als hij zou werken Dat door de toeslagen natuurlijk Wij hadden toen wel een koophuis
Maar als je één bedrijf gebruikt voor de onderbouwing van je verhaal, vind ik dat niet sterk. Als ik het nu goed begrijp, wijzen van de 100 sollicitanten die jullie aan willen nemen 95 mensen de aangeboden baan af? En is dat alleen te wijten aan de werktijden of de werkzaamheden? Of kunnen er nog andere factoren meespelen? Heb je daar al eens over nagedacht? En je kunt nu wel zeggen dat het in tijd van jouw (en mijn) opa anders was. Dat klopt! Maar toen zaten de vrouwen (onze oma's) ook niet met hun luie reet op de telefoon/laptop/etc. te discussiëren over het terugdraaien van de toeslagen, maar hielden ze een gezin van gemiddeld negen kinderen draaiende zonder toeslagen, wasmachine, vaatwasser en droger. Kinderen kregen geen zakgeld, maar werkten op jonge leeftijd en stonden hun weeksalaris af aan de ouders. In die tijd hebben er mensen op de barricade gestaan om te knokken voor o.a. vrouwenstemrecht (wie maakt er serieus gebruik van??) en onderwijsrecht voor alle kinderen. Wat jij nu suggereert met het bedrijf van jouw man en jouw redenatie is: niet zeiken, we gaan gewoon terug naar de tijd van mijn opa. Prima! Lever jij die energieverslindende apparaten dan ook in en doe hetzelfde als je oma vroeger deed: keihard werken!
ja vind ik wel vooral omdat wij houden van zelfredzaamheid, ik heb geen uitkering vanwege mijn chronische ziekte (en dat wil ik ook niet als dat niet perse nodig is) ik maak geen gebruik van medische en speciale schoolvoorzieningen voor kind (wat ik wel had gehad als ik had gewerkt) ik blijf thuis voor de zorg voor de kids en man draait veel uren zodat dit kan, maar manlief moet inleveren om voor anderen mensen te gaan zorgen ipv zijn eigen gezin (waarmee we besparen op overheidskosten en toeslagen e.d.) dat vind ik ook zo krom als wat.
ja, daarom ben ik ook een groot voorstander om die wildgroei van toeslagen eens aan banden te leggen en werken te belonen ipv af te straffen door weer de lasten daar te leggen.
En de ouderbijdrage is vrijwillig, je bent niet verplict die te betalen. Sommige scholen doen net alsof dat wel zo is, maar die handelen illegaal.
Ik vrees dat dat elkaar de hand reiken er niet zo snel inzit. De hoge inkomens blijven nl. steeds maar hoger worden. Kijk maar eens wat hoge ambtenaren en kader is banken en verzekeringen verdient. T.o.v. 20 jaar geleden zijn de verschillen tussen lage en hoge inkomens steeds groter en groter geworden. Eigenlijk bestaat de echte verzorgingsstaat in Nederland al een jaar of 15-20 niet meer. Laatste grote stap in de afbraak was de afschaffing van het ziekenfonds.
'Illegaal handelen' klinkt grof. Het is inderdaad vrijwillig, maar dat typ ik toch ook? Ik begrijp je reactie dus niet.
Er zijn scholen die ook vrij grof te werk gaan. Bijvoorbeeld door te beweren dat kindern schoolboeken niet meekrijgen enzo!
Probeer die zgn "vrijwillige bijdrage" dan maar eens niet te betalen... dan mag je kind nergens aan meedoen en uitgesloten van alle "leuke" dingen op school. Hoe vrijwillig is dat dan?