Minder kinderbijslag voor ouder kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ah gelukkig, dacht al even dat ik het spoor bijster was..

2. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ja en de toeslagen komen toch gewoon op je rekening? Of zetten jullie die apart en doen daar precies voor waar ze voor zijn? Het hoort gewoon bij je inkomen en daar leef je dan ook naar.Logisch lijkt me

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier krijgen we 19 euro zorgtoeslag en 59 euro kindgebonden budget. Die zorgtoeslag word gebruikt waar die voor is en die 59 euro is binnen 2 dagen op. Daar worden ook daadwerkelijk de luiers,doekjes,voeding,diksap,koekjes,potjes,fruit e.d van gehaald voor de komende maand.

(overigens krijgen we normaal meer maar omdat manlief 1 jaar 75% meer dan zn standaardloon heeft verdiend en we dus teveel hebben gehad worden we gekort...)

4. knap

knap Niet meer actief

Stel je hebt een inkomen van het uwv 1050 ongeveer per maand.

Inkomen

1050 uwv
    202 huurtoeslag
    150 kindgebonden budget
    70 zorgtoeslag.
    ------------
    1472

Uitgaven.
    595 huur
    150 gwl
    135dsw
    35 dsw enigenbijdragen
    26 wehkamp. Geef toe dat is eigen schuld deze schuld.
    50 neck. Geef toe dat is eigen schuld deze schuld.
    300 boodschappen daar zit wel alles in. Wat met boodschappen te maken heeft ook verjaardagen ect ect.
    50 verzekeringen inboedel begravenispolis
    120 euro eigenbijdragen kdv dochter medische indicatie. Voor mijn zelf.
    60 tv internet inclusief mobiel.
    = 1521

Als de kinderbijslag komt betaal ik wel eens een rekening die is blijven liggen bij het maand in komen omdat je ziet dat ik ergens al iets te kort kom. Geef ook toe wehk en neck niet gehad had ik 76 euro meer in de maand gehad.

Kinderbijslag school dingen schoenen kleding ect ect.

Stel ik zou geen toeslagen krijgen. Waar van zou ik dan moeten eten?

En nee mij ga je verder niet horen klagen. Geef een globaal inzicht van iemand die rond het minimum leeft.

En toch komen mijn kinderen niks te kort.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    @knap..Dan kom je dus elke maand tekort

Hoe los je dat op?

6. knap

knap Niet meer actief

En ik weet dat mensen die rond de 1400 per maand verdienen met betaald werk ook niet rond komen.. En in het zelfde schuitje zitten. Dan word ik dus verzorgd door onze verzorgingsstaat en iemand die full werkt krijgt niks of bijna niks en

Ook ik begrijp dat verschil niet iemand die werkt uit gaande van een inkomen he! Nergens recht op heeft. Snap het ook niet.

7. knap

knap Niet meer actief

puzzelen. Bij de gemeente schoolkosten regeling aan vragen kwijtschelding aan vragen gemeentelijke belastingen hoogheemraad schap. Pas aanvragen voor gratis uitjes.

Mijn extra tje is de kbs. En doe ik bepaalde rekeningen mee uitstellen en betaal ik van de kbs. Schoenen en kleding. In april en oktober kleding voor de kinderen in juli en januari extra rekeningen betalen of een achterstand. Sint en kerst ook met oktober. Probeer voor uit te plannen met de kbs.

En denk dat velen met mij dit doen.

Kapper ben in december voor het laatst geweest.
    Betaal iets meer gwl zo dat ik wat terug krijg in jan/feb.
    Van vakantie geld dit jaar( vorig jaar nergens naar toe geweest) ook geen pretparken dierentuin zwembaden. Weekendje weg slagharen.

En dit jaar was ik een keer dom. Had al schoolkosten en zo van zoon toch nog een weekendje uit gepand met de kinderen. Dom besluit.
    Denk echt wel na over die dingen en soms dan doe ik nog wel eens dommen dingen met als resultaat dat ik een halve huurschuld had. en deze met oktober in kan lossen met de kbs.

( even voor de duidelijkheid. Wil niet zielig of wat overkomen. Want sommige dingen heb ik ( stom aan gepakt) neckerman wekhamp)

En dat ik heel goed besef dat werkende het net zo hebben. En dat daar idd iets krom.s zit. Vind ook dat mensen die werken meer mogen krijgen dan ik geef ik zo toe. Want snap ook dat werkende denken het is allemaal niet eerlijk. En terecht.

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Sterker nog ik ken mensen die fulltime werken en net aan 1100 euro in de maand verdienen.. Ik vind het van de zotte dat iemand die niet werkt zo veel geld "krijgt". Daar wil ik jou absoluut niet persoonlijk mee aanvallen, maar het geeft wel weer hoe krom het allemaal is.

Wij hebben (mijn man op dit moment eigenlijk alleen) een redelijk inkomen. Hij werkt ontzettend veel, maakt hele lange dagen (15/16uur) en wij betalen zo enorm veel belasting dat we helemaal niet zo veel overhouden.. Ook wij hebben, door variabele inkomsten, ook maanden dat we het maar net aan redden. Maar doordat het bruto inkomen over het algemeen zo hoog is hebben wij nergens "recht" op.. Dit hebben wij nooit gehad, ook niet toen we beide nog voor een werkgever werkten, dus we weten ook niet wat we missen.. Maar ik vind het zo makkelijk om te roepen dat mensen met een hoger inkomen het toch niet nodig hebben.. Want ja, ook voor ons zou het een fijne extra inkomstenbron zijn..

Edit; @Knap, nogmaals ik wil je echt niet persoonlijk aanvallen met mijn eerste stukje! Zou het vervelend vinden als het wel zo bij je overkwam. Dat is niet mijn bedoeling.

9. knap

knap Niet meer actief

1100 alleenstaand of met kinderen? want tot een bepaalde grens krijgen mensen met 1100 per maand toch ook zorg huur en kindertoeslag( krijg je allemaal toch kindertoeslag toch als je kinderen hebt)

Het bijstandsniveau is ongeveer 1200/1300 een gezin dan. Met kindertoeslag dat word als inkomen gezien.

10. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ach Knap, we doen allemaal wel eens iets waarvan we achteraf denken, had ik beter niet kunnen doen. Ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om dat te weten en ik voel me ook niet geroepen om belerend met het vingertje naar je te wijzen. Dat je een uitje met je kinderen had gepland is ook logisch. Je wilt je kinderen toch ook eens iets geven he.
    Je lost het op jouw manier op, dat vind ik al knap :)D)
    En het verschil tussen werken en niet werken in Nederland is ook krom, maar niet iedereen is vrijwillig werkeloos he.
    Iedereen doet het op zijn manier en heel veel mensen moeten de touwtjes aan elkaar knopen tegenwoordig. Of je nu werkt of niet. Tenzij je gezegend bent met een superbaan en een superinkomen ( die ook zo maar kan stoppen...)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij pissen net buiten de pot qua toeslagen we verdienen jawel 20 hele euros te veel op jaarbasis :D

12. knap

knap Niet meer actief

Mama R je valt me niet persoonlijk aan.

Dat is het mooie van dit topic.

Dat verschillende mensen met ongeveer het zelfde rond moeten komen de een met de verzorging van de staat en de ander met werken en die ook niet rond komen.

Maar vergeef me als ik zeg zou( ik persoonlijk dan nog minder moeten krijgen) toen ik 13 jaar geleden mijn eerste kindje verwachten had ik nooit gedacht er mee te maken te krijgen.
    Werkten gewoon. ( daarna kwamen dingen naar boven waar door ik nu afgekeurd ben)

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja de toeslagen zijn er ook wel, maar meer om aan te geven wat iemand die fulltime werkt in het slechtste geval kan verdienen en hoe klein, nagenoeg nihil, het verschil is met iemand die niet kan (of wil) werken.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    ja zo deden mijn ouders dat vroeger ook. In de crisis van de jaren 80 was het bij hun ook geen vetpot.

Ik vind het heel knap dat je het zo doet. Het is wel overleven natuurlijk :(

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat begrijp ik ook.. :) Ik ga er voor het gemak (ook om mezelf niet al te veel te frustreren ;)) ook vanuit dat iemand die niet werkt dat ook niet uit vrije wil doet. Ik kan me voorstellen dat jij, 12/15 jaar geleden, je ideaalbeeld ook heel anders voor je had gezien en dat je niet verwacht had dat het nu op deze manier ingevuld zou worden. Daarom is het ook zo moeilijk om een mening hier over te geven, omdat iedereen toch respectvol wil blijven.

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Weet je, iedereen doet wel eens iets wat achteraf misschien niet zo slim was, het verschil is alleen dat de ene persoon daar meer "last" van ondervind dan een ander. Ik denk ook dat jij hier niet hoeft aan te geven of je bepaalde dingen wel of niet stom hebt aangepakt. Soms doe je nou eenmaal dingen omdat je op dat moment denkt dat het goed is.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Nee, maar wat moet je dan als je niet meer hebt?

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ook ik heb die kbs hard zat nodig.
    ook als ie inkomensgebonden wordt, zal het een hard gelag worden voor ons.
    Wij zitten met een hypotheek (en de verdere (hoge) vaste lasten natuurlijk). Man baan kwijt geraakt, nu gelukkig meteen weer ander werk, maar van leidinggevende weer terug naar de eerste trede.

Ben zelf meer uren gaan werken en we hebben gezamenlijk ook nog wat baantjes die wat opleveren. Al met al redden we het nu net om de vaste lasten iig op te brengen.
    Houden we (jawel!) 100 euro over voor de boodschappen voor 6 man plus 2 poezen, voor 4 weken.
    Veels te weinig dus. Toeslagen krijgen we natuurlijk niet.
    En tja, dan is het al 2,5 jaar overleven. Mijn moeder brengt haar halve salaris onderhand hier naar toe in de vorm van boodschappen en kleed eens een kind aan hier.

Onverwachte uitgaven kunnen we niet hebben (al komen die er natuurlijk wel). Auto was kapot-dag auto.
    Op zich natuurlijk te overzien, maar het is natuurlijk niet leuk. Mijn man moet nu elke dag 's nachts om 02.30 wegfietsen naar zn werk in Tilburg (bijna een uur fietsen). Ben altijd bang dat er wat ergs gebeurt. En op een oude krakkemikkige fiets.
    Mn zoon voetbalt, en moet nu met uitwedstrijden met andere ouders meerijden.
    Weet je, het is allemaal niet zo erg, maar ik schaam me gewoon kapot dat iedereen dus aan ons kan zien dat we geen cent te makken hebben! Mn trots brokkelt af!

MAAR, ik ben niet zielig, en zo wil ik ook niet overkomen, maar het is gewoon verdomd moeilijk om erbovenop te komen terwijl je allebei keihard werkt en dus geen streep verder komt.
    Die kinderbijslag heb ik echt nodig!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dit zo erg om te lezen. :( Je werkt je te pletter en omdat je dan boven alle grenzen zit, kan je dus naar allerlei toeslagen fluiten. Moet je sappelen om rond te komen, komt voor geen enkel potje of regeling in aanmerking (want he!, je werkt toch!!, niet zo zeuren). Als je wasmachine kapot is, heb je een probleem want de gemeente zal je niet helpen. Je kind kan niet op een sport omdat je domweg het geld niet hebt, en de gemeente gaat je dan echt niet helpen. En als je dan mensen in je omgeving met een uitkering, voor ieder wissewasje aan kunnen kloppen voor bijzondere bijstand, een beroep doen op het sportfonds van de gemeente en kwijtschelding krijgen voor zo'n beetje iedere gemeentelijke belasting, ja, dan wordt ik ook wel eens kwaad.

Zo ondertussen zijn we in een tijdperk gekomen dat de werkende middenmoot de nieuwe "armoede" zijn. Ze werken, maar hebben voor de rest geen nagel om hun kont mee te krabben.

Zo ontzettend fout en demotiverend.

Vandaar dat van mij echt de toeslagen aangepakt mogen worden, de werkenden veel meer ondersteund en beloond moeten worden. Want alleen dan gaat er een verandering plaatsvinden.

20. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

DIT Strijkkraal, is precies mijn frustratie. Als je in de bijstand zit leef je in Nederland een stuk royaler als werkenden WANT er is overal wel een potje voor. Werk je? Ja joh jammer! Dan is er helemaal nergens geld voor, want je werkt toch? Ja om belasting te betalen ja, zelf rondkomen is er niet meer echt bij.

Deel Deze Pagina