Minder kinderbijslag voor ouder kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mee eens. En buiten dat het je een paar tientjes in drie maanden scheelt... Alles wordt duurder. Voor alles betaal je een paar tientjes MEER terwijl er op alle andere dingen zoals kinderbijslag en toeslagen en salarissen wordt bezuinigd. Dus al met al krijgt iedereen het steeds zwaarder.

En dan kan de een wel zeggen, ach die 40 euro moet het niet vanaf hangen, maar je hebt er een hoop boodschappen voor!

2. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Nee, toen ik alleenstaande mamma was en ik part-time bleef werken. Kreeg ik echt weinig toeslagen hoor. Ik verdiende € 1,39 teveel!!! Dat scheelde me honderden euro's per jaar hoor.
    Ik moet wel erg lachen om de reactie van Storm:D

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Misschien wel / misschien niet, maar feit blijft wel dat er bezuinigd moet worden. Het afbreken van de verzorgingsstaat is al jaren aan de gang. Weliswaar in kleine stapjes, maar het zij zo. "Vroegah" betaalde een grote groep mensen voor de "lasten" van een relatief kleine groep mensen (de hulpbehoevenden), nu is dat omgekeerd. De vergrijzing neemt toe en men krijgt steeds minder kinderen. Logisch (maar jammer) dat er iets aan gedaan moet worden....

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Idd echt krom. Laten we meer mensen aan het werk zetten . Pff nee dat schiet op met 400 sollicitanten voor 1 baantje. Dat ze eerst voor werk zorgen

5. Klopt, er moet ook zeker wat gedaan worden... Alleen de manier waarop vraag ik me af of dit nu opbouwt of juist nog verder afbreekt.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Zo denk ik er ook over.
    Natuurlijk is het balen, maar eigenlijk is het toch belachelijk dat er geklaagd wordt over iets dat gegeven wordt?
    Er zijn landen waar mensen het veel slechter hebben denk ik altijd maar zo.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    De KBS zouden ze best inkomensafhankelijk kunnen maken vind ik. Er zijn mensen die het echt als enige inkomsten hebben om spullen voor de kinderen van te kopen. En dan heb ik het gewoon over noodzakelijke dingen, zoals schoenen en kleding. Daar vind ik het echt heel schrijnend voor.

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB

Hier ben ik t wel mee eens, inkomstenafhankelijk toeslagen toewijzen.
    Sommige mensen hebben juist de kbs nodig voor belangrijke dingen

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, het is jammer, maarja ik heb niet op kbs gerekend toen ik mijn zoontje kreeg. Wij hebben verder ook nergens recht op, behalve de combinatiekorting. Het is leuk meegenomen die kbs maarja zonder kan ik ook wel... Ik vind idd dat we meer zelfredzaam mogen zijn, er zijn hier in Nederland natuurlijk wel belachelijk veel toeslagen.

Misschien klinkt dit wel heel hard, maar ik ben daadwerkelijk van mening dat mensen die werken best wel wat meer mogen hebben dan mensen die bijstand krijgen. Het moet toch lonen om te werken? Mijn nichtje zit in de bijstand en het kind klaagt dat ze niet op vakantie kan. Madame heeft wel een auto, smartphone, huis en altijd genoeg te eten in huis.... Eten, dak boven je hoofd en kleding zijn toch het belangrijkste om in te voorzien? Zoontje is 2 en madame heeft tot zijn 4e vrijstelling van solliciteren... Lekker makkelijk zo...

10. knap

knap Niet meer actief

:cool: nee natuurlijk niet. Als de plannen van het kabinet door gaan!

Is het niet alleen de kbs waar ze aan gaan zitten.

De boeken worden nu nog vergoed:cool: ( dat lijkt maar zo voor de genen die er nog niet mee te maken hebben maar je moet toch borg betalen voor deze boeken en extra dingen daar buiten nog aan schaffen en dan nog de normale school dingen. Plus je hebt meer schoenen nodig kleding ze groeien als kool! En je bent meer ouderbijdragen kwijt.. zal ik even door gaan... Als je het als moeder alleen moet betalen. En ook veel gezinnen met normale inkomens dan is de kbs een gelegenheid om extra kosten van te betalen. In de jaren dat ik kinderen hebt heb ik de kbs altijd gebruikt voor mijn kinderen ja ook rekeningen( schoolkosten schoolmelk meer nieuw schoenen)
    En ja toevallig heb ik een kind van bijna 13 die net een blauwe dinsdag op het vmbo zit. ( dan gaan kinderen echt geld kosten)

Als je het zo kunt betalen prima maar hier dus echt niet. Nee je zal mij verder niet horen klagen. Ook met wat minder kbs zal ik het redden... maar je moet niet vragen hoe. Maar heb in de afgelopen jaren wel geleerd om te leven met wat ik heb( soms ook met domme uitgaven en vaak juist ook voor de kinderen) Je wilt ze toch ook wel eens een weekendje uit bezorgen maar ja als je moet bezuinigen dan is dat het eerste waar op je bezuinigt..

Komt goed.

11. rums

rums Niet meer actief

Op zich heel logisch. In nederland worden we ontzettend verwend door de regering. Overal is wel een toeslag of subsidie voor.

12. Paige

Paige Niet meer actief

Roxyroxx, uiteraard ben ik het er mee eens, kbs is een extraatje.
    Ik neem aan dat mensen die 12 jaar geleden een kind kregen zo ook dachten. Maar soms loopt het leven anders..
    Wat nu als je onverhoopt zonder baan komt te zitten, langdurig ziek of arbeidsongeschikt raakt? Dat overkomt je..
    Zelfredzaam zijn is niet voor iedereen weggelegd.

Tel bovengenoemd voorbeeld op bij drie 12+ tieners die bij alleenstaande mama wonen en dan is 246 euro MINDER per kwartaal toch echt heel zuur.
    Ik vind niet dat iedereen maar over één kam gescheerd kan worden. Vind dat soort uitspraken dan toch wel heel jammer.

Al zouden ze mijn kbs afpakken - ik rouw er niet om. Maar geef het dan aan iemand die het heel hard kan gebruiken, want die mensen bestaan ook.

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Waar?!:$ Enig idee hoeveel werklozen er momenteel thuis zitten en hoeveel er per dag bij komen? Dat aantal is een stuk groter dan het werkaanbod.
    En kom je een vacature tegen dan mag je concurreren met honderden mensen.
    Ik ben bang dat je niet helemaal up to date bent wat dit betreft.

Edit: het sarcasme valt me nu pas op:):D

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Lol ik wou het net tikken maar zie ju net dat je jezelf.verbeterde heheh

15. rums

rums Niet meer actief

Er zijn behoorlijk wat vacatures. Alleen de vraag is of je werk buiten je werkveld wilt aannemen en voor minder salaris.

Laat de regering maar wat doen aan de uitkeringen. Niet meer rendabel maken om een uitkering te hebben.

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

En ook dat is niet zo geweldig als het lijkt hoor hihihih. Daarbij mag je een half jaar op eigen functies en hoger soliciteren daarna moet je alles aan gaan pakken en dus ook op de mindere banen gaan soliciteren.

17. rums

rums Niet meer actief

Dat klopt alleen mijn broer is ontslagen vanwege reorganisatie. Die kon toen bij een andere werkgever beginnen maar hij gaf aan dat hij daar veel minder zou verdienen dan dat zijn uitkering hoog is.
    Conclusie het was voor die tijd rendabeler om thuis te gaan zitten met uitkering dan die baan aannemen. Want hij zei ook als ik niet wordt aangenomen wordt na die proeftijd dan wordt de uitkering daar op berekend.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat laatste klopt niet. Want ze kijken naar je werkverleden (weet zo niet uit.mijn hoofd hoeveel jaar terug) en nemen daar een gemiddelde van.

19. rums

rums Niet meer actief

Ja, klopt. Weet niet van de hoed of de rand. Maar komt er op neer dat het niet rendabel was om te gaan werken. En dat vind ik wel een kwalijke zaak dat een uitkering dus nog teveel loont.

20. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

hier ben ik het mee eens.

Deel Deze Pagina