Minder kinderbijslag voor ouder kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Als het goed is: niet veel. De boeken zijn tegenwoordig gratis. Ouders krijgen wel bij sommige scholen een rekening voor een vrijwillige ouderbijdrage. Ik neem aan dat je kleding/lunch enz. niet meerekent, want die heeft je kind ook nodig als hij niet naar school gaat.

2. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik ben het vooral een met het laatste zinnetje uit het artikel vN nu.nl we moeten allemaal meer uitgeven maar er wordt telkens maandelijks minder en minder overgehouden. Tja dan is het niet gek dat er niet veel meer wordt uitgegeven.

3. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

hahaha +1.

4. hartendiefje

boeken gratis? nou dat hebben zie hier dan nog niet ingevoerd.

of heb je het over de basisschool ?

5. knap

knap Niet meer actief

Ja de boeken zijn gratis...... Maar wat er bij komt kijken dus echt niet.

Borg aanschaf aanverwanten schoolspullen ect ect. Ouderbijdragen natuurlijk is dat niet verplicht maar dan je kind nergens aan mee laten doen? Schoolreisjes enzo? Het lijk gratis.;)

O nee eten en drinken reken ik natuurlijk niet mee dat staat op zich zelf !

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
  7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar ik wil echt niet vervelend doen ofzo, maar waar in Nederland zijn mensen die geen dak boven hun hoofd hebben, eten hebben en kleding kunnen kopen? Ik ken er geen. In Nederland kun je prima overleven van een bijstandsuitkering plus alle toeslagen die je dan krijgt. Nee je kunt dan geen nieuwe kleren kopen maar tweedehands en nee je kunt geen smartphone hebben maar een huis, eten en kleren om in te lopen is toch het belangrijkste? Sorry, ik begrijp niet waarom je als je in de bijstand zit op vakantie moet kunnen gaan. Werken moet zich lonen in Nederland. Trust me ik heb genoeg mensen die ik ken die lekker thuis zitten, bijstand krijgen en per maand meer te besteden hebben dan ik met werk (na aftrek kinderopvang etc.).

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind het allemaal maar vaag wat er in Nederland gebeurt. Ik woon in Duitsland en hier wordt wel bezuinigd maar niet op kinderbijslag. Voor kind 1 en 2 krijg je hier 184 euro per maand per kind. Voor kind 3 komt daar 190 euro per maand bij en voor elk volgend kind komt er 215 euro per maand bij. Maar als je nu ziet hoeveel miljarden er naar het Oosten van het land gaan of naar Zuid Europa, vraag ik me af waar het verschil zit. Misschien omdat de lonen en de uitkeringen hier lager liggen? Waarom doet men in Nederland zo moeilijk? Waarom moet alles inkomensafhankelijk zijn? Ik vind het maar een vreemde worsteling in Nederland. Net alsof men aan het watertrappelen is en elk moment knopje onder kan gaan.

9. knap

knap Niet meer actief

Nu ik dit zo lees had ik dus geen borg hoeven betalen?? Wist ik echt niet ging er gewoon van uit dat het verplicht was echt. Maar ja zou het toch wel betaald hebben hoor wil niet dat mijn kind te boek staat als ( dat niet betalende kind)

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Als je echt geen geld hebt, kun je een beroep doen op een bepaald fonds voor de ouderbijdrage. En agenda, schiften en mappen hoeven toch niet duur te zijn? De borg krijg je terug als je kind netjes met de geleende spullen omgaat.

Ik ben benieuwd wat nu echt veel geld kost voor jou? Welke aanverwante schoolspullen zie ik over het hoofd?

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Klopt. Mijn ouders hebben veel geld betaald voor anderen. En juist mijn ouders worden aan alle kanten gekort. Dàt vind ik pas zuur!

Voor de duidelijkheid: natuurlijk baal ik van het minderen van de kinderbijslag, net als iedereen. Maar toch is het een logisch gevolg van de 'grote grijze golf'.

Vind ik dat de overheid dit op een juiste manier aanpakt? Nee! Maar mij wordt het niet gevraagd. Het enige dat ik kan doen, is stemmen op de juiste partij voor mij & hopen dat mijn belangen met verve worden behartigd.

12. knap

knap Niet meer actief

Was aan aanverwanten spullen rond de 100 euro kwijt.
    Agenda schriften woordenboek pennen potloden passer gum markers map nieuwe schooltas kaftpapier etui . enzo.
    125 aan borg zit wel een verzekering bij die ik er bij genomen hebt mochten de geleende boeken kapot gaan ( misschien dom van mij was 6 euro zo iets )

Einde van de maand komen de ouderbijdragen nog binnen en bijdragen voor een schoolreisje deze kosten weet ik nog niet.
    Hij is mijn eerste die naar de grote school gaat dus alles is ook nog nieuw en erg wennen. Het is in elk geval anders dan de basisschool.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

100 euro vind ik een hoop geld. Dat had veel goedkoper gekunt. Action??

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat begrijp ik.

Bij ons wordt een specificatie voor de vrijwillige bijdrage gegeven (ook verplicht, volgens mij) en ouders kunnen kiezen waar ze aan mee betalen. Scholen moeten die uitgaves kunnen verantwoorden. Vaak kun je ook betalen per schoolreisje/uitstapje. Praat anders eens met iemand van de ouderraad. Ouders op de middelbare school vormen een belangrijke gesprekspartner; helaas zijn ouders vaak minder betrokken zodra hun kind naar de middelbare school gaan (niet op een negatieve manier bedoeld, maar ze nemen wat meer afstand).

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit is precies wat ik bedoel, een makkelijke manier voor de regering om aan het geld te komen in plaats van echte problemen op te lossen...

16. knap

knap Niet meer actief

Ja achteraf. Kom ik deze week bij de kruitvat zie ik daar woordenboeken liggen van 4 euro als ik dat had geweten.:) Action hebben we hier niet. Maar volgend jaar ga ik het toch anders doen. maar scheelt dan hoop ik dat hij zijn spullen zuinig gebruikt en ik niet weer alles op nieuw moet kopen.

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Hier bij action 2,00

Marktplaats is soms ook wel eens handig voor dat soort dingen.

18. hartendiefje

haha ja idd action is er goed voor.
    ik las ook ooit in een boekje dat als je echt geen geld te spenderen heb en geel pc of laptop heb dat die ook word vergoed, net zoals een fiets als je kind dit nodig heeft.

19. hartendiefje

ik snap je, dat is ook zeker waar.
    Hier ook een aantal buren die profiteren van de zw, of wajong. zeggen last te hebben van hun armen of benen te hebben,moeilijk te kunnen lopen maar vervolgens wel sporten , en late feestjes geven

20. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Weet je, de ziektewet en wajong oordeel ik niet over. Ik kan niet in iemands hoofd kijken. Vrijwillig voor bijstand kiezen en dan door je kind sollicitatieplicht ontlopen tot de 4e verjaardag van je kind, vind ik iets heel anders.

Deel Deze Pagina