Blaasontsteking?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bubblybaby, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    #1 bubblybaby, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt: 5 dec 2013
    Hoi! Ik heb een vraagje :)
    Ik lees overal dat het moeilijker is een blaasontsteking te herkennen als je zwanger bent. Nu heb ik sinds een aantal dagen een soort drukkend gevoel onder mijn buik bij mijn blaas als ik plas; verder geen klachten die daarmee te maken hebben.
    Duidt dit op een beginnende blaasontsteking? Of kan het komen omdat mijn darmen nogal opgezet zijn en op mijn blaas drukken (heb nogal last van obstipatie).
    Alvast super bedankt voor het lezen en antwoorden :)

edit; bij nader inzien heb ik misschien toch ook af en toe (buiten het plassen) ook zeurende steekjes onderbuik richting rug die niet hetzelfde zijn als die van mijn baarmoeder. Het is allemaal zo moeilijk te herkennen!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Is inderdaad moeilijker. De klachten kunnen zeker met obstipatie te maken hebben, maar het kan ook een ontsteking zijn. Ik zou gewoon voor de zekerheid even je ochtend urine langs de huisarts brengen. Meten is weten!

Groetjes Evelien

3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Oke hartstikke bedankt :)
    Dat is zo!

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoi! Nog even een vraagje!
    Ik heb een plasje weggebracht vanmorgen en ze zei dat het geen blaasontsteking was, maar er wel witte bloedlichaampjes in mijn urine zat. Hier zocht ze volgens mij niets achter, maar ik lees net overal dat het dan alsnog kan duiden op een infectie in je lichaam?
    Of kan het gewoon bij zwangerschap horen :) (van afscheiding of zo?). Lijkt me toch dat als het iets kon zijn ze daar wel wat serieuzer over zou zijn geweest?

Alvast bedankt voor het lezen en beantwoorden :)

Deel Deze Pagina