Minder kolven dan ze wil drinken..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lara1978, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Als ik op mijn werk kolf dan krijg ik er per 'sessie' maar 100 ml per keer uit terwijl mijn meisje zeker 150 ml drinkt. Ze zou nog wel meer lusten!
    Ik heb vaker gehoord dat dit een probleem is dus ik vraag me af hoe jullie dit oplossen? Ik heb nml wel wat melk in de vriezer liggen maar ja, dat is binnen no-time op natuurlijk.

Volgens het sommetje (150 gr per kg lichaamsgewicht delen door aantal voedingen) mag ze per keer 135 ml. Geef ik haar dan ook 135 ml of mag ze zoveel drinken als ze zelf wilt?
    Het drinkt wel lekker makkelijk uit zo'n flesje natuurlijk dus ik ben bang dat het verschil dan wel erg groot wordt.
    Gelukkig krijgt ze ook bijvoeding dus daar kan de oppas wel wat me 'aanvullen' maar ik ben toch benieuwd hoe jullie dit oplossen.

Alvast bedankt

2. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Ik kolf ook minder als dat olaf drinkt ( 140 ml kolven, hij drinkt 180ml per keer) ik heb best een grote voorraad in de vriezer, maar die slinkt. Wat ik nu doe is 1 keer extra kolven en als ik vrij ben de ene borst leeg laten drinken en de andere borst afkolven. Zo "sprokkel"ik de beetjes bijelkaar en lukt het aardig de week door te komen.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Idd een extra kolfmoment inlassen.

Als ze tevreden is met 130 zou ik dat geven.

Mirre dronk nooit veel uit de fles, maar heeft wel vaak flesjes mamamelk geweigerd. Dus hier soms ook crisis met de voorraad. Ik probeerde dan extra te kolven.

Als het nu een probleem zou zijn, zou ik denk ik gewoon opvolgmelk geven. Maar Mirre drinkt nog steeds heel slecht uit de fles.......

EDIT: Met nu bedoel ik 10 maanden

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Tja, of een extra kolfmomnet inlassen idd of kijken of ze met 130 tevreden is. Marijn dronk ook minder uit de fles en haalde dat weer ruimschoots in als ik thuis was.

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Minder geven lijkt me dan geen optie. Aantal keren meer kolven per dag schroeft je hoeveelheid wel op, dus dat kan je proberen maar is best vermoeiend.
    anders kan je altijd 2 flesjes per dag kunstvoeding geven toch? of wil je dat liever niet?

6. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kolfde tot 7 maanden elke ochtend nog extra vóór de eerste ochtendvoeding. Bij 50 cc stopte ik dan met kolven en dan dronk mijn kleintje gewoon de rest. Die 50cc per dag was dan voldoende om de tekorten van de andere kolfsessies te compenseren, zodat ik 180cc per fles kon meegeven.

Bij een tweede zou ik er niet meer zo'n stress van maken. Na maand 7 ben ik gaan experimenteren met 150cc per fles en dat ging ook goed! Natuurlijk willen ze meer, maar vaak hebben ze het misschien niet meer echt nodig. Helemaal als ze de 6 maanden voorbij zijn en ook bijvoeding krijgen.

Het "bijkolven" leverde mij veel stress op, dus dat doe ik dan ook niet meer. Nu met 10 maanden krijgt mijn kleintje wat ik op mijn werk kolf; dat is dan tussen de 100 en 120 cc. En dat is het dan. En ik heb een BV in de middag vervangen voor yoghurt. Dus je zou ook het "tekort" aan BV op een werkdag kunnen compenseren met een beetje yoghurt (gewoon uit een bekertje of met een lepeltje)

Mijn idee is - Net als bij Nynke - dat die kleintjes het ook wel weer inhalen als je thuis komt.

O ja, en als je uitgaat van de berekening van 150 x kg lichaamsgewicht, zodat je kunt uitrekenen wat je kindje per voeding moet drinken.... hou er dan rekening mee dat ze meestal de eerste voeding 's ochtends veel meer drinken dan normaal. Ik heb die voeding wel eens gekolfd en kreeg er dan 2x zoveel uit als bij een andere voeding.

Hopelijk heb je er wat aan. Succes en laat je ons weten hoe je het opgelost hebt?

7. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan!

Ik ga eens proberen overdag één borst te geven en de andere te kolven. Misschien kan ik dan net die 50 ml extra kolven.
    Gelukkig kan mijn moeder (de oppas dus) haar ook een boterham of iets anders geven mocht het toch niet genoeg zijn. Ze zal dus niet omkomen van de honger ;)
    En ik heb er in principe geen probleem mee als ze een keertje een kunstvoeding tussendoor krijgt. Liever niet natuurlijk maar als ze één kunstvoeding per dag krijgt dan vind ik dat prima. Ik werk maar twee dagen per week dus die twee flesjes vind ik geen drama. Maar, dat is wel de laatste mogelijkheid hoor! Eerste alle andere mogelijkheden proberen!

Ik hou jullie op de hoogte!
    Veel liefs Lara :D

8. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Daar ben ik weer even met een kleine update!

Vorige week heb ik 2 dagen gewerkt en het ging erg goed!
    Ik kolf ongeveer 100 ml per keer en ik kolf 2 keer per dag. Gelukkig kan ik haar 's morgens en eind vd middag zelf voeden dus hoef ik maar 2 keer te kolven. Ze krijgt flesjes van ongeveer 130 ml per keer en ze lijkt hier tevreden mee.

Ik heb idd een extra kolfmoment op de dagen dat ik vrij ben. Vannacht heeft mijn dochter (eindelijk!) doorgeslapen dus ik kon 's morgens na de voeding mijn borsten goed leegkolven en het resultaat was 140 ml! Toen ze later weer wilde drinken heb ik haar mijn borsten 'leeg' laten drinken en daarna haar fruithapje gegeven en dat ging prima.
    Als ze niet doorslaapt dan kolf ik na de ochtendvoeding mijn borsten leeg en zo sprokkel ik ook wel 50 ml bij elkaar en ja, zo kom ik toch aan voldoende melk!

Erg grappig vond ik wel de reactie van mijn meisje toen mama na een dag werken weer thuiskwam. Ze draaide helemaal door! Haha! Papa werd meteen weggeduwd en ze MOEST bij mama! (ik loop nu nog naast mijn schoenen ;) )
    En ze wilde ook meteen de borst! Honger had ze niet want ze had net haar flesje én een boterham op maar ze moest even bij mama drinken, al waren het maar een paar slokken.

liefs Lara

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super! En wat leuk dat je zo begroet wordt! Heerlijk is dat :D

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007