Minder kraamzorg door tekort aan personeel.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nathalie4, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie4

    Nathalie4 Actief lid

    13 apr 2014
    178
    33
    28
    Oh wat fijn! Ik ben ook de 13e uitgerekend, toevallig! Welke provincie van Nederland woon je? ( ga ik daarheen verhuizen haha)
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ander stukje midden Nederland denk ik ;) want die zijn bij ons niet actief. Maar ik vind het totaal niet vervelend hoor! Zoals ik in een eerdere post al aangaf ging de kraamzorg bij onze eerste eigenlijk iedere dag eerder weg en hadden we zat aan 4 uur.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  3. Nathalie4

    Nathalie4 Actief lid

    13 apr 2014
    178
    33
    28
    Ik heb precies dezelfde heerlijke ervaring. Ik ga nu gewoon maar hopen op het laatste inderdaad, dat het meevalt en ik weer op een heerlijke roze wolk zit, inclusief fijne kraamhulp!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. Melk84

    Melk84 Actief lid

    10 okt 2015
    232
    124
    43
    Haha! Ik woon in Overijssel en krijg kraamzorg via Naviva.
     
  5. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Heb ik voorheen op het laatst ook gedaan maar vind het eigenlijk niet ok, ze hoort gewoon het werk te doen waarvoor ze betaald wordt.
     
  6. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Iemand ervaringen met Kraamcentrum Bunschoten?
     
  7. Nathalie4

    Nathalie4 Actief lid

    13 apr 2014
    178
    33
    28
    Ah, ik in Noord-Holland, en zit bij de Kraamvogel. Overigens dus verder twee hele goede ervaringen mee.
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Heb je ook absoluut gelijk in.
    Heb je nu een andere kraamzorg instantie als de vorige keren?
     
  9. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hier in september, en mocht het maximale aantal uren pakken, was geen probleem. Nu zit ik daar helemaal niet op te wachten en heb dus gevraagd om het minimale aantal uren van 3 per dag. Heeft een ander die wel meer uren wil wat meer kans haha:D
     
  10. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik (midden Nederland) kreeg dit bericht bijna 2 jaar geleden ook (half juli bevallen) uiteindelijk kreeg ik gewoon de volledige kraamzorg en ook gewoon van dezelfde (en ze was ook bij de bevalling) Kan dus goedkomen.

    Bij ons zat wel het ziekenhuis poliklinisch vol. Maar ik beviel thuis gelukkig.
     
    Nathalie4 vindt dit leuk.
  11. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Nee, wel vaak ook in december. Tekort + overbevolkte regio’s + vakantieperiodes is de lastigheid
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier krijgen we maximaal en was ook geen probleem.
    Regio Noord Brabant op de grens met Zuid Holland.
    Mijn man is ook thuis dus als minder nodig blijkt te zijn kunnen we altijd de uren omlaag zetten.
     
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ja, heb nu gekozen voor kraamcentrum Bunschoten. Ben benieuwd..
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zit zelf bij de waarden. Die werken ook in dat gebied.
    Ik weet natuurlijk niet welke je vorige keer had, maar deze is mij in elk geval goed bevallen :)
     
  15. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    1e keer “kraamvogel”
    2e keer “de waarden”
    3e keer moet ik even opzoeken weet de naam niet meer. Ze hadden toen een freelancer ingeschakeld omdat ze zelf helemaal vol zaten.
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik veehuis daar dan ook heen :roflmao: (ook de 13de uitgerekend):roflmao:
     
    Nathalie4 vindt dit leuk.
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Daar werkt die vrouw die ik heb gesproken ook en die zei inderdaad dat iedereen gewoon de uren kreeg waar ze recht op hebben.

    Ik zit zelf bij BTK.
     
  18. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    De zomerperiodes zijn nou eenmaal druk.. en dat is al jaren zo...
    Veel geboortes in de zomer, kraamverzorgster die vakantie hebben (wat soms ook echt heel moeilijk te plannen is en soms maar 2 weken zomervakantie hebben omdat de bezetting het niet toe laat), en er is echt een te kort aan kraamverzorgster momenteel! (Zo jammer want het is zulk mooi werk!!)
    (Ik werk bij Naviva Kraamzorg)

    Wij als kraamverzorgster hanteren in de piekmomenten een piekrooster waarin wij soms moeten dubbelen, om iedereen zorg te kunnen verlenen. En soms moet daarin worden gekort (maar echt alleen als dit medisch verantwoord is)

    Bij ons in de organisatie geven ze soms ook aan dat het druk gaat worden in de zomer en dat er misschien gekort moet gaan worden zodat iedereen zorg krijgt. En heel vaak gaat dit echt gewoon goed. Het is ook vooral dat de mensen dit vooraf weten, en er op voorbereid kunnen zijn mocht dit gebeuren.
     
    Whoopy en nizzie86 vinden dit leuk.
  19. Sterre01

    Sterre01 Fanatiek lid

    29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    K.raamvogel dit keer en gaf ook aan dat het kan zijn dat ik of verschillende kraamverzorgsters krijg of minder uren door een te kort. (Uitgerekend op 19 juli) voorgaande keren had ik de maximum aan uren echt nodig en kreeg ik ook verlenging. Ik ben benieuwd hoe dit nu zal lopen. Partner is dit keer wel drie weken vrij, was voorgaande keren niet.
     
  20. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben nu voor de tweede keer uitgerekend begin augustus, en krijg nu ook weer gewoon de volle uren.

    Regio Gorinchem en ik zit bij De Waarden. Toevallig gisteren intake gehad en er naar gevraagd, maar geen problemen met personeelstekort etc...
     

Deel Deze Pagina