Ik vraag me af of het op de een of andere manier niet de volle 24 uur kraamzorg te krijgen? Heb hier nl helemaal geen behoefte aan als alles ok is gegaan met de bevalling. Wil alleen de 1e x uitleg over het eea en kunnen bellen in de dagen erna zodat er iemand komt om evt vragen te beantwoorden en evt nog wat zaken voor te doen. Ik kan gewoonweg niet relaxen als er andere mensen in huis zijn(zelfs niet mijn eigen moeder. Dus lijkt me niet handig als er een wildvreemde in mijn huis ronddartelt tijdens mijn herstel periode. Want dan ga ik nl alles bekijken en ook helpen waar zo iemand mee bezig is. Dus voor mij zou het "de" oplossing zijn als ik van de volke 24 uur af kan zien.
Hoi hoi, Het beste kun je afspraken maken hierover tijdens de intake met 7 maanden van het kraamcentrum. Er is veel mogelijk. Bij de meeste is het verplicht minimaal 3 uur per dag af te nemen, maar je kunt wel aangeven, dat je minder zorg wil, om de reden die je aangaf. Je krijgt op papier dan wel de drie uur zorg, maar in werkelijkheid minder. Dit zal dan wel op eigen verantwoording zijn denk ik. Als je verzekering geen eigen bijdrage vergoedt, zul je die wel moeten betalen voor de 24 uur verwacht ik. Je kunt er zelfs voor kiezen om geen kraamzorg te hebben, maar dat gaat dan in overleg met de verloskundige. Ik zou daar zelf niet voor kiezen. Stel dat je op dat moment erachter komt, dat het toch wel handig is om iemand te hebben waar je met je vragen terecht kunt, dan zou het door drukte kunnen dat je niemand hebt. Groetjes Adrienne
Ow wat raar. Ja ben natuurlijk niet van plan om voor iets te betalen wat ik niet krijg natuurlijk. Ik wist ook niet dat je er voor kon kiezen helemaal niets af te nemen overigens. Vind het natuurlijk wel heel vreemd dat er geen tussenweg is tussen of niets of verplicht 24 uur. Maar goed daar kunnen verdere posts natuurlijk ook niets aan helpen In ieder geval bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord
Hoi hoi, Het kan zijn dat je verzekering alles vergoed. Dat moet je even navragen. Als je aanvullend bent meestal wel hoor! Het is wat het kraamcentrum hanteert. Misschien kun je eens bellen naar meerdere, en kijken wat er kan?? Groetjes Adrienne