Ze zeggen het zo dikwijls, de weg is gemaakt dus persen duurt veel minder lang bij een tweede. Maar is dat ook zo?
Bij mij wel. Bij de eerste heb ik 3 kwartier geperst. Bij de tweede vrijwel niet, 1 perswee gehad en voordat ik doorhad dat dat een perswee was, was hij er al uit. Derde ging net zo makkelijk, de verloskundige zei: stop nou eens met tegenhouden en toen floepte hij er gelijk uit.
Bij de eerste 45 minuten geperst & bij de tweede 5 min....en toen ook nog van bed verkast naar de baarkruk tussen de weeën door.
Ik was ook zo bang bij de tweede! Bij de eerste anderhalf uur geperst en ik zag er echt tegen op om nog een keer te doen.. Gelukkig duurde het bij de tweede maar 6 minuten!! Dus hier klopt het zeker
Bij mij niet zo veel verschil....eerste 45 en tweede 30 minuten. Tweede dochter lag wel niet goed met haar hoofdje, misschien dat het daarom niet zo vlot ging...ook sub-totaal ruptuur geworden
Bij mij wel! Bij de eerste 2u en bij de tweede 10 min. Totale bevalling was bij de eerste 4,5u en bij de tweede 1,5u
Haha idd. Hoop dat ik dit keer ook niet zolang hoef te persen. Bij Chloë 45 min geperst. Vond dit erg moeilijk want ik voelde de persweeën niet
Hier precies hetzelfde. 50 minuten geperst zonder duidelijk de persweeën te voelen. Ik deed eigenlijk maar wat, haha! Dus hopelijk gaat t de volgende keer een stuk makkelijker.
De eerste heb ik 14 uur op "gewerkt". waaronder bijna twee uur geperst. Uiteindelijk hulp nodig gehad dmv vacuum en knip. Madammeke bleek achteraf de navelstreng een slag om de hals te hebben... daardoor veerde ze (hoogstwaarschijnlijk) steeds terug tijdens het persen De tweede was er na ongeveer 20-30 minuten persen. Moet er wel bij zeggen dat de schedelomtrek van de jongste 2-3 cm groter was dan bij de oudste.
Hier was het ongeveer gelijk. Maar bij beiden bijna niet geperst. De eerste : ik had net 10 cm ontsluiting toen mijn vliezen braken en ze zakte gelijk verder met haar hoofdje. Ik ben toen op bed gaan liggen omdat de vk er nog niet was om de persweeen tegen proberen te houden. Ik heb haar tegen kunnen houden tot de vk er was (ze was gelukkig al onderweg) en is in 2 persweeen ofzo geboren. De tweede : weenstorm tot aan de persweeen en die persweeen waren ook zo heftig dat ze in 2 of 3 persweeen is geboren. De derde : nog 6 weekjes wachten. Als ik de verloskundige moet geloven gaat dit een echte turbo bevalling worden ze lachte me nog net niet uit toen ik zei dat ik nog niet wist of ik thuis of in het ziekenhuis wilde bevallen, want volgens haar heb ik geen keuze straks.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Dinand is geboren d.m.v. een keizersnede. Fabiënne is wel via de normale weg gekomen en heb ik 20 minuten geperst (wat de vk voor een eerste vaginale bevalling eigenlijk nog vrij snel vond). Zou mooi wezen als het dit maal ook nog iets sneller ging haha.
Eerste keer anderhalf uur, waarna de vaccuumpomp kwam helpen (handje zat naast zijn hoofdje daarom ging het wat lastig) Tweede keer 7 minuten