minder lang persen bij tweede kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Franou, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franou

Franou Lid

11 jan 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen het zo dikwijls, de weg is gemaakt dus persen duurt veel minder lang bij een tweede. Maar is dat ook zo?

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ben ook benieuwd! Eerste perste ik 10 min hihi

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik ben ook zeer benieuwd na 1,5 uur persen:$

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mij wel. Bij de eerste heb ik 3 kwartier geperst. Bij de tweede vrijwel niet, 1 perswee gehad en voordat ik doorhad dat dat een perswee was, was hij er al uit. Derde ging net zo makkelijk, de verloskundige zei: stop nou eens met tegenhouden en toen floepte hij er gelijk uit.

5. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Bij de eerste 45 minuten geperst & bij de tweede 5 min....en toen ook nog van bed verkast naar de baarkruk tussen de weeën door.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik was ook zo bang bij de tweede! Bij de eerste anderhalf uur geperst en ik zag er echt tegen op om nog een keer te doen.. Gelukkig duurde het bij de tweede maar 6 minuten!! Dus hier klopt het zeker :)

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste 20 minuten, tweede 7 minuten

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Eerste een uur geperst. De tweede maar 5 minuten en de derde was er in 1 lange perswee.

9. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij niet zo veel verschil....eerste 45 en tweede 30 minuten. Tweede dochter lag wel niet goed met haar hoofdje, misschien dat het daarom niet zo vlot ging...ook sub-totaal ruptuur geworden :(

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Bij mij wel! Bij de eerste 2u en bij de tweede 10 min. Totale bevalling was bij de eerste 4,5u en bij de tweede 1,5u

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wow, dit geeft de 'nog moeten bevallen mama' moed!

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Haha idd. Hoop dat ik dit keer ook niet zolang hoef te persen.
    Bij Chloë 45 min geperst. Vond dit erg moeilijk want ik voelde de persweeën niet

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hier precies hetzelfde. 50 minuten geperst zonder duidelijk de persweeën te voelen. Ik deed eigenlijk maar wat, haha! ;) Dus hopelijk gaat t de volgende keer een stuk makkelijker.

14. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Bij de eerste 25 min geperst en de tweede niet eens geperst, werd binnen een minuut gelanceerd haha!

15. Lievelenthe

22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eerste 15 min tweede 6 min..

16. soeza

soeza Niet meer actief

1e 50 min geperst
    2e 10 min geperst
    3e niet geperst, die ging te snel :D

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De eerste heb ik 14 uur op "gewerkt". waaronder bijna twee uur geperst. Uiteindelijk hulp nodig gehad dmv vacuum en knip. Madammeke bleek achteraf de navelstreng een slag om de hals te hebben... daardoor veerde ze (hoogstwaarschijnlijk) steeds terug tijdens het persen

De tweede was er na ongeveer 20-30 minuten persen. Moet er wel bij zeggen dat de schedelomtrek van de jongste 2-3 cm groter was dan bij de oudste.

18. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Hier was het ongeveer gelijk.
    Maar bij beiden bijna niet geperst.

De eerste : ik had net 10 cm ontsluiting toen mijn vliezen braken en ze zakte gelijk verder met haar hoofdje. Ik ben toen op bed gaan liggen omdat de vk er nog niet was om de persweeen tegen proberen te houden.
    Ik heb haar tegen kunnen houden tot de vk er was (ze was gelukkig al onderweg) en is in 2 persweeen ofzo geboren.

De tweede : weenstorm tot aan de persweeen en die persweeen waren ook zo heftig dat ze in 2 of 3 persweeen is geboren.

De derde : nog 6 weekjes wachten. Als ik de verloskundige moet geloven gaat dit een echte turbo bevalling worden :) ze lachte me nog net niet uit toen ik zei dat ik nog niet wist of ik thuis of in het ziekenhuis wilde bevallen, want volgens haar heb ik geen keuze straks.

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Dinand is geboren d.m.v. een keizersnede. Fabiënne is wel via de normale weg gekomen en heb ik 20 minuten geperst (wat de vk voor een eerste vaginale bevalling eigenlijk nog vrij snel vond).

Zou mooi wezen als het dit maal ook nog iets sneller ging haha.

20. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eerste keer anderhalf uur, waarna de vaccuumpomp kwam helpen ;)
    (handje zat naast zijn hoofdje daarom ging het wat lastig)

Tweede keer 7 minuten :D

Deel Deze Pagina