bah meis, zou zeggen trek het je neit aan en geneit maar das natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben in de gelukkige positie dat mijn normaal zwaar negatieve zelfbeeld in de zwangerschap een stuk positiever is. Ik vind mn buik prachtig. Dus tja, dan heb ik makkelijk praten en stap er lachend overheen als ze weer s moeten zeggen hoe dik ik al wel neit ben voor 24 weken. Kan je neit echt superveel tips geven, dus dan maar een hele dikke knuffel
Bij mij was het juist "andersom". Ik was bij de eerste een week of 11/12 en ik had al echt een buikje. ( Ik was erg dun van te voren, dus het viel nogal snel op.) Ik was natuurlijk beretrots. Kreeg ik van een klant in de winkel waar ik werk te horen: " Pffff...... denk je nou echt dat je het al zo goed kan zien als je nog maar zo kort zwanger bent? Je staat vast heel de dag te "puilen" Dat is kei slecht voor je rug hoor, weet je dat niet?" Whatever, stomme tr*t. Vast en zeker erg jaloers. Maar je kan je erg uit het lood geslagen voelen door lompe opmerkingen. Raar toch, dat mensen inderdaad maar alles denken te kunnen zeggen omdat je zwanger bent!
Als je voor je zwangerschap al stevig bent, dan vinden sommige mensen het zo heerlijk als ze eindelijk es kunnen zeggen dat ze je dik vinden....maar visa versa ook...dus als je normaal heel slank bent ( waar ze enorm jaloers op zijn)....dan vinden ze het juist lekker om te zeggend at ze je dik vinden... Ik ben ook super trots op mn buikie...hij groeit helemaal naar voor dus ik kleed me altijd aan met strakke kleding, zodat je er niet omhene kan... Maar wat ook irri kan zijn is...."goh je buik is ook niet groot"...alsof je niet goed groeit naar hun idee ??....Dat terwijl mn vk zewgt dat ik juist helemaal volgens het boekje mooi groei etc...ach...ze willen gewoon " iets' zeggen...
bij mij kreeg ik na me bevalling een rotopmerking... had nog een buikje (duhh na 1 week na me bevalling) zei iemand goh krijg je nog een 2e...:x
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een enorme dikke buik (25 kilo aangekomen) en kreeg toen ik 37 weken zwanger was ofzo een opmerking van m'n zus: "Nou, je bent nog niet zo erg als Corina!" Dus ja, hoe 'erg' ben ik dan wel?? :x En m'n zus was toen ook zwanger 17 weken ofzo, veel slanker en het was kerst... Iedereen mooie kerstkleding aan, behalve ik. Ik paste alleen nog maar in een joggingpak... :x Toen moesten er foto's gemaakt worden van de 'dikke buiken'. Zucht.... Ik wilde niet. Zegt m'n zus: "Ach, je bent ook veel te ijdel!" Sjemig! Toen was ik kwaad. Ik was toen ook echt ALLE opmerkingen over mijn buik/mijn toestand ZO zat!!!
@hanna, die toestand vreselijk. een collega zei ook eens tegen mij dat ik een toestand had??? ik dacht: ik ben gewoon zwanger hoor, niks geen toestand
Ik snap je helemaal,oke ik ben nog niet zwanger geweest....MAAR ik heb dus maatje 42/44 en broeksmaat 48 en wij proberen nu voor een kindje,maar mijn vriend(die soms echt niet goed nadenkt ) vraagt dan soms :zou je niet beter eerst vermageren?hoe ga je er dan wel niet uitzien? enz,hij is een schat van een jong maar soms ..jaja vermageren is beter maar niet iedereen wilt persé slank zijn,sommige voelen zich goed zo net als ik.en ik heb geen medische kwalen ofzo dus er is geen probleem hierdoor. dus ik krijg dan al schrik van oei ga ik nu OOKNOG eerst moeten vermageren eer ik EINDELIJK zwanger MAG worden....moet ik dan PERSé slank zijn voor andere mensen...? ik wil echt niet mijn hele zwangerschap aanhoren hoe dik ik eruit zie en dat ik precies 7 maanden van een tweeling ben ipv 15 weekjes van een eenling.... nu krijg ik ook van familie al reactie's zo van zou je beter niet eerst vermageren?nou NEE ik ben 'al' 15 kilo af en drie jaar bezig voor een baby...NEE ik wil niet eerst miss model zijn eer ik een kindje mag dragen. dus ik kan me er ergens wel vinden bij je verhaal,want ik zie al hoe de 'toekomst' er voor mij zal uitzien.en het ergste is je kan het niet vermijden,mensen moeten(willen,kunnen het niet laten,denken er niet bij na,hebben niet door..)gewoon hier commentaar over geven en als je dan durft terug bijten dan zijn het ineens je 'hormonen' ? komaan zeg een mens kan bij een zwangerschap dus nooit haar echte gevoelens tonen? en ik heb het dus niet over commentaar zoals:een mooi bol buikje. dat is een vriendelijke reactie en dan ben je fier.ik heb het over : wauw wat ben je dik geworden... dit is minder leuk xxxxx
Dat heb ik ook enkele keren moeten aanhoren in de 2 weken volgend op m'n bevalling... Ik had blijkbaar ook een gigantische buik toen ik zwanger was want sinds november reageerden mensen al verbaasd als ik zei dat ik in maart uitgerekend was. Toen ik eind december m'n geboortekaartjes ging bestellen, zei die vrouw: ah, is het nog voor dit jaar? Ikke: nee, voor maart. Zij: amai, jij bent dik! Heb er m'n geboortekaartjes niet besteld! :x Ik vind het idd ook héél anders overkomen als zeggen dat je een mooie buik hebt ofzo.