ik ben rhesus negatief, mijn zoontje positief. Bij mijn eerste bevalling kan ik echt niet herinneren dat ik een spuit zou hebben gehad hiervoor. echt niet. enkele maanden terug heb ik bloed laten nemen bij dokter ( was toen nog NIET zwanger) en hij zei dat mijn indirecte coombs negatief waren. en ik dus geen antistoffen heb tegen rhesus positief bloed. nu ben ik wel zwanger. Mijn vraag is : weet er toevallig iemand als ik die spuit werkelijk niet heb gehad ...zouden dan die antistoffen in bloed aanwezig geweest zijn als ik NIET zwanger was ook? of komt dat alleen maar boven bij een zwangerschap? dus, blij de vorige bloedafname, zou die indirecte coombs dan positief geweest zijn indien ik geen spuit kreeg?
Naar mijn weten word je met 30 weken geloof ik geprikt om te kijken of je antistoffen aanmaakt. En wat betreft de prik na je bevalling, zou wel een hele stomme fout geweest zijn van de vk, als ze deze vergeten zijn. Ik ben zelf rhesus D, en heb na alle 3 mijn bevallingen een prik gehad. Mijn kids zijn ook positief. Die prik moet je ook binnen 24u krijgen na bevalling. Misschien herinner je het gewoon niet meer, maar lijkt mij sterk dat je hem niet gehad hebt eigenlijk.
na bevalling was het nogal hectisch. ik heb spoedoperatie achteraf moeten gaan, omdat ik bloeding deed binnenin. dan denk ik dat ze hem misschien in alle paniek van toen zouden hebben vergeten. we zien wel ...ga me er nu niet druk in maken
Misschien goed om de vk te bellen? Of heb je toevallig papieren gekregen? Ik ben ook rhesus negatief mijn dochtertje is ook rhesus negatief maar heb er na de bevalling wel naar gevraagd.
Ik denk heus niet dat het vergeten is.Nu je zwanger bent krijg je met 12 weken sowieso bloedonderzoek en wordt er gekeken wat je bloedgroep en rhesusfactor is.Ze kijken dan ook of er irregulaire antistoffen in je bloed aanwezig zijn en tegenwoordig wordt ook de rhesusfactor C onderzocht. Mocht er dan blijken dat je toch irregulaire antistoffen hebt gevormd dan is het vroeg genoeg om daarop aktie te ondernemen. Ik zou me er voorlopig geen zorgen over maken totdat je de uitslagen van het 12 weken onderzoek hebt. Ben zelf ook rhesus negatieg en mijn 2 kinderen zijn ook positief. De derde waarvan ik nu nog zwanger ben ik ook positief want dan kunnen ze sindskort ook onderzoeken met het 27 weken onderzoeken en als je kindje dan positief blijkt ze zijn krijg je die prik en is die negatief dan is dat niet nodig. Succes.
Je wordt met 27 weken zwangerschap geprikt om te kijken of je antistoffen hebt. Antistoffen worden in de zwangerschap aangemaakt. Maar als je ze eenmaal aangemaakt hebt raak je ze niet meer kwijt. Maar je kan rhesus D negatief zijn (daar is een vaccinatie voor) of rhesus C negatief (geen vaccinatie). Ik ben rhesus C negatief, maar antistoffen zijn ook negatief (1e zwangerschap).
ik heb alvast een afspraak op 5 september. neen, heb daar geen papieren van gekregen. bij mijn controlebezoekje in april, vroeg ik ernaar, en zei ze gewoon: mevrouw, zoiets gaan wij echt niet vergeten hoor. ze keek niet in dossier ofzo
Bij mij staat het gewoon in mijn dossier. Na beide curretages (dan moet je dus ook zo'n prik) heb ik een prik gehad en deze staan beiden in mijn dossier vermeldt. Raar dat dat bij jou niet in je dossier is opgenomen...
anti -d verdwijnt na enige tijd weer. Daarom krijg je ook steeds weer een nieuwe prik. Anders zou dat ook niet nodig zijn.