Minder leven voelen 29 week zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Agnes26, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agnes26

Agnes26 Lid

17 jul 2008
    53
    0
    0
    Afgelopen woensdag ben ik weer bij de verloskundige geweest en alle controles waren goed! Het hartje klonk weer mooi en ze lag al met haar hoofdje naar beneden en het ruggetje rechts!
    Ook daar heb ik gevraagd of het normaal is dat ik de laatste dagen iets minder leven voel dan voorheen! Dat was gelukkig normaal..
    Maar nu zit ik weer op de bank en voel weer amper iets! en maak ik me toch best een klein beetje zorgen:S
    Hebben jullie dat ook / gehad dat je rond de 30 weken minder leven voelt? IK voel de kleine wel af en toe de hik hebben en iets bewegen alleen die schopjes zijn weg lijkt het wel :(

Liefs Agnes

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik kan je er geen antwoord opgeven.
    Maar volgens mij is dit echt iets wat vele zwangere bezig houd.
    Ik ben bijna 26 weken, en soms voel ik de kleine de hele avond en de andere dag voel ik bijna niets.
    Dat maakt mij soms ook onzeker.

Vd week zat ik bij de verloskundige in de wachtkamer, en daar zat een vrouw die was uitgerekend. En die vertelde dat ze de baby pas echt begon te voelen aan het einde van dr zwangerschap?Dat zou mij dus vreselijk onzeker maken.

Ik hooop voor je dat de kleine boef straks weer lekker druk is!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

rond deze tijd heeft je beeb weer een groeischeut en krijgt hij steeds minder ruimte om te bewegen dus het is normaal inderdaad dat rond de 30ste week de schopjes overgaan in schuiven, zolang je hem nog maar voelt, en als je het niet vertrouwd, bellen!

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn vk's zeggen altijd, bij duidelijk minder leven dan anders of helemaal geen leven voelen, direct bellen. Toen ik in de 30e zwangerschapsweek zat heb ik dit ook meegemaakt in het weekend. Ik had de kleine al zeker een halve dag niet/nauwelijks gevoeld. De dienstdoende vk heeft ons direct naar het ziekenhuis gestuurd voor een ctg en een echo. Alles bleek gelukkig in orde te zijn. In het ziekenhuis zeiden ze ook: beter 10x voor niks bellen, dan 1x te weinig.

Dus als je je erg veel zorgen maakt gewoon bellen.

Groetjes Saskia

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik voel de schopjes ook bijna niet meer, het is echt alleen bewegen en draaien wat ik voel.. soms ineens een elleboog haha of de hik.. dit was volgens de vk voldoende omdat de baby nu minder ruimte krijgt om te schoppen.. zolang je de baby gewoon een aantal keer per dag voelt is het goed:)

6. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ook hier voel ik niet echt de schopjes meer, maar ook echt schuiven..
    Vond het eerst ook niet prettig, maar nu weet ik dat dit in de plaats gekomen is van het schopjes geven zeg maar! :)
    Gister was heel mijn buik scheef, omdat de beeb helemaal aan de rechterkant lag! Echt zo lief! :)

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben nu dik 29 weken, maar merk ook dat "puk" de laatste paar weken wat minder "aanwezig" is. De bewegingen zijn wat subtieler om het maar zo te zeggen, niet meer van die echte uitschieters dat je denkt "zeg doe ns rustig aan daaroo!" Ook hier begin ik nu meer het schuiven te voelen.

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hier ook schuiven en kronkelen die ik voel!
    Maar wel heel erg vaak!

9. Agnes26

Agnes26 Lid

17 jul 2008
    53
    0
    0
    Bedankt allemaal! Ik ben weer beetje gerust gesteld, toch fijn te weten dat je niet de enigste bent die het bezig houd...

Liefs Agnes

10. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Had ik ook ff een week...eerst was de baby heel druk, overdag, s'avonds maakt niet uit...en ineens bijna niets. Als ik dan wel wat voelde was het een heel vaag trapje of duwtje...volgens de verloskundige kwam dit gewoon doordat de baby was gedraaid, en dus meer naar binnen aan t bewegen was, waardoor ik t niet zo goed kon voelen...En nu met ruim 27 weken is de kleine weer net zo druk als voorheen. En uiteindelijk word het natuurlijk ook wel wat rustiger daar binnen, de kleine heeft immers ook minder ruimte (al is het wel zo, dat als ze dan trappen dit ook echt wel pijnlijk kan zijn). Moet wel zeggen dat nadat mijn zoontje geboren was, ik wel tot de conclussie kwam dat ik hem eigenlijk vaker voelde, dan dat ik dacht dat ik hem voelde...(volg je me nog?) je raakt aan bepaalde bewegingen ook wel gewend, alleen als het er dan helemaal niet meer is...dan weet je weer hoe het is om alleen te zijn...

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan wel hoor, baby krijgt immers minder ruimte ook he

12. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    jep klopt.... je beeb krijgt minder ruimte en kan dus echt niet meer schoppen...

Wat ik deed als k soms echt het gevoel had haar bijna niet gevoelt te hebben gewoon ff pesten... koud iets of gewoon ff duwen...

Als je geveol zegt dat het niet goed zit dan zou ik toch echt gaan bellen!... dan maar een ctgtje!

13. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Het schijnt inderdaad normaal te zijn dat ze wat minder bewegen ivm ruimte gebrek.
    Hier is het wel andersom. De kleine was al hele dagen hyper en het wordt alleen maar erger. Weet niet wat ze daarbinnen allemaal uitspookt, maar heb soms het idee dat ze er via de voorkant uit wil ofzo :)

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:) :)

15. Agnes26

Agnes26 Lid

17 jul 2008
    53
    0
    0
    Nou vandaag heb ik haar wel weer goed gevoelt! Ik was best druk geweest vanmiddag en op het mmnt dat ik even de rust nam kwam ze weer helemaal los! Zag mijn buik helemaal van links naar rechts bewegen:) echt grappig!
    Alleen zijn de schopjes idd over, het heeft plaats gemaakt voor schuiven...
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties:) Dat heeft me toch weer gerust gesteld...

Liefs Agnes

Deel Deze Pagina