last van eierstokken/zij/lies en pas 4 weken zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elegance, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo Dames
    Ik had een vraagje omtrent mijn lies/zij/rond eierstok(rechts) gevoel.. vanaf het begin dat ik zwanger ben heb ik af en toe een klein steekje in de buurt van mijn eierstok. Ik herkende het niet als pijn en liet het aan me voorbij gaan. sinds een paar dagen merk ik dat ik af en toe iets meer steekjes krijg, ook trekt dit mijn lies in.
    Doordat ik vorige week heel even last van mijn schouder had, stond ik even still bij een bbz. wrs heb ik verkeerd gelegen want geen last meer van mijn schouder :) maar toen heb ik wel vanalles over bbz gelezen en ik denk dat dat toch in mijn hoofd blijft spoken ergens.. nergens kan ik het terugvinden van die steekjes/trekken in mijn lies rond eierstok.. Een vk heb ik ook nog net anders kon ik daar mijn ei even kwijt :)

Ik bedoel ik maak mezelf niet gek ofzo, ik vraag me wel af of dit herkenbaar is voor iemand. Er gebeurd al zoveel "geks" met je lichaam als je zwanger wordt, maar ik lees nergens dat vrouwen last hebben van hun zij/lies/eierstokken in 4de week :)
    verder heb ik wel alle andere bijkomende symptomen van een zwangerschap en is mijn buik ook al opgezet en rommelt het ook vaak in mijn buik. Ik heb slechts 2 keer echte krampen gehad waarbij ik even dacht oei oei , maar ook dat was maar heel kort :) Gelukkig heb ik sinds de innesteling geen bloed meer gezien :)

Alvast bedankt voor het reageren!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb dezelfde pijntjes en steekjes als die jij beschrijft en volgens mij zijn dat juist de goede pijntjes. Ik heb eerder een bbz gehad en de 30e heb ik pas de echo om in deze zwangerschap een bbz uit te sluiten, maar wat ik me nog herinneren dat mijn bbz in niks op deze zwangerschap leek. Dat waren echt hele heftige pijnen met overgeven en bloedverlies. Dat voelde meer alsof er een mes in mijn buik werd gestoken en langzaam werd rondgedraaid. De eerste klachten ontstonden ook pas bij 5,5 week zwangerschap en de schouderpijn heb ik nooit gehad. Het schijnt trouwens dat de baarmoeder iets naar rechts is gedraaid waardoor je sowieso meer rechts voelt. Alle steekjes die je nu voelt zijn waarschijnlijk je banden in je liezen en het verder innestelen van het vruchtje. In ieder geval daar gooi ik het nu zelf op, want er gebeurt natuurlijk ontzettend veel in je baarmoeder. Mocht je toch hele heftige pijn krijgen kun je altijd nog even contact opnemen met je vk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jaaaaaa daar hier heb ik echt veel aan :) ik ben ook zo'n muts die het dan gewoon niet begrijpt, mijn lichaam dan :)
    Ik merk wel dat het moeilijk genieten is soms en dat ik me vaak zorgen maak, heel stom natuurlijk, dus dan post ik het liever hier :)

wat super dat je weer zwanger bent geworden na je bbz en nog beter dat je nu hebt leren genieten!

Een vk moet ik nog bellen, ik kon niet kiezen en begreep niet dat diegene die ik belde pas een echo met 12 weken afnam, terwijl ik hier vaak lees dat een eerste echo eerder plaatsvind ondanks er geen miskramen of bbz aan vooraf ging, dus wil me deze week een beetje meer hierop verdiepen :)

Ben je trouwens een september mama of nog een ausgustus mama? heel veel sterkte en plezier met zwangeren en bedankt! :)

4. Trees

Trees Niet meer actief

Zonder voorgeschiedenis is het vaak gebruikelijk dat je de eerste echo toch ergens tussen de 10-12 weken krijgt. Op zich is dat niet raar. Soms gebeurt het wel eeder als vrouwen niet helemaal zeker zijn van het termijn of zich super veel zorgen maken. Je kan dat altijd even overleggen als je belt.

Ik ben trouwens nog een septembermama. Volgens mij eind september ergens. Jij toch ook? En genieten doe ik eigenlijk nog helemaal niet, maar dat komt dat ik ook al vier miskramen heb gehad en daar ben ik nu banger voor dan voor een bbz. Wie weet als ik de komende weken meerdere goede echo's heb gehad dat het langzaam komt.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    dat lijkt me echt heel moeilijk, ik kan het me niet voorstellen, probeer het wel eens omdat ik ook wil meeleven met iemand waarbij het niet zo makkelijk gaat. Ik kan het me alleen niet voorstellen en dat maakt het soms moeilijk om goed te reageren. En ja ergens stopt het genieten dan lijkt me en dan wil je alleen nog maar dat die 9 maanden voorbij zijn en je je beep in je armen houd. Ik heb dat gevoel nu al terwijl ik niet mag klagen.. Wanneer ga je voor het eerst naar de vk voor een echo? Ik zal echt heel hard voor je duimen, en super leuk als we samen rond dezelfde tijd zijn uitgeteld :):)
    Het word dus echt gezellig in het september topic :)
    probeer te genieten, ik heb het idee dat je dat ook doet al is het erg bescheiden en met je voelsprieten in actie... we gaan gewoon waggelend september halen hoor! :)

6. Trees

Trees Niet meer actief

haha dat vind ik heel mooi gezegd! Stiekem geniet ik soms wel een beetje, maar dan fluit ik mezelf heel hard terug. Dan denk ik 'eerst maar eens afwachten of alles goed gaat Trees' :rolleyes:. Ik mag aankomende vrijdag al voor de eerste echo! Ik hoop dat de week snel voorbij gaat.
    Weet je, al die steekjes en krampjes beschouw ik wel als een superteken. Bij de miskramen waarbij het rond de 6 weken al misging heb ik dit nooit gehad. Waarschijnlijk omdat het nooit goed is ingenesteld. Nu gebeurt er tenminste wat in de buik! Ik zou zeggen geniet van de steekjes en de krampjes :D

Deel Deze Pagina