Nuvaring en toch (ongepland) zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiefMamaatje, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefMamaatje

29 nov 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 LiefMamaatje, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
    Hoi Allemaal,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Nuvaring en werd toch zwanger? Volgens de gebruiksaanwijzing mag je tijdens het "bedrijven van de liefde" de ring eruit halen en hem er binnen twee of drie uur weer terug indoen.
    Dat hebben mijn man en ik ook zo gedaan en nu heb ik zo sterk het gevoel dat ik zwanger ben.
    Mijn lijf zegt in alles dat zwanger ben, ik herken alles uit m'n eerste zwangerschap. Harde borsten, misselijk, trekkerig gevoel ter hoogte van m'n baardmoeder en vooral moe, heeeel moe..
    Mijn NOD is pas over 6 dagen....

Eigenlijk wilden we er nog anderhalf jaar mee wachten. Onze eerste is een pittig dametje van 1,5 en ik ben net begonnen aan een Masterstudie van 2 jaar :(
    Hoe dan ook, het is hartstikke welkom hoor.... maar toch een wel een beetje onverwachts...heb nu ook geen foliumzuur geslikt enzo.

Iemand ervaringen/tips?

Groetjes LiefMamaatje

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zou eerst maar eens een test doen ;)

3. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Van de nuvaring weet ik niets, maar ik ben ondanks condoom gebruik zwanger geworden... Geen enkele AC methode is 100% veilig...
    Inderdaad maar testen!

4. LiefMamaatje

29 nov 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Die test kan nog niet.... even afwachten maar dan....

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad gewoon testen, ik testte 6 dagen voor NOD positief met kruidvat 2 voor 5.
    Ik ben ook 2 x door de pil en condoom heen zwanger geworden dus niks is zeker..

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Inderdaad. Niks is onmogelijk. Ben zelf ook ondanks gebruik AC (en zelfs die ene keer morning after pil) zwanger geworden!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je kwaaltjes hebt van een zwangerschap zou je ook een posi test moeten hebben

8. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Toen ik vroeger de nuvaring gebruikte had ik ook vaak het gevoel dat ik zwanger was.. dezelfde kwaaltjes als jij... De ene maand erger dan de andere... Maar ik was niet zwanger.

Nu ik zwanger ben, begin ik nu net na NOD een heel klein beetje kwaaltjes te krijgen... Terwijl ik bij de nuvaring dus veel heftigere kwaaltjes had...

Maar goed.. elke vrouw is anders, en inderdaad alle anticonceptie is nooit 100% betrouwbaar...

Succes!

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde als wat Oermoeder ook had. Voelde me ook steeds zwanger, maar uiteindelijk werd ik gewoon of nou ja met nuvaring ongesteld en toen ik daadwerkelijk zwanger was, was het toch anders.
    Maar als je er heel erg van overtuigd bent dan kun je altijd gewoon starten met foliumzuur lijkt me.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Weet je inderdaad alleen door een test.. Hier ook zwanger geraakt ondanks condoomgebruik..

11. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Niet om angst te zaaien ;) maar mijn goede vriendin is zwanger geraakt ondanks het juiste gebruik van de nuvaring. Na onderzoek bleek ze ongevoelig te zijn b voor het ding. Maw het werkt bij haar gewoon niet. Ook zij is druk met studeren en dat doet ze heel goed ondanks haar gezin met 2 kinderen. :)
    Doe een test dan weet je het zeker. (Zij is na haar eerste kindje begonnen met het gebruiken van die ring)

12. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hier een ervaringsdeskundige, gebruikte de nuvaring en zie mijn banner :) ook had ik ongeveer dezelfde symptomen als jij beschrijft.

13. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    *edit*

14. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Dit dus :)

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Jullie maken me bang! Met jullie "geen anticonceptie is 100% betrouwbaar!" .. sjonge jonge :p

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Eerst testen dan panikeren. Ik voel me zo vaak zwanger, zou echt al 345 kinderen moeten hebben ;)

17. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Eerst testen. Dan weet je meer... Je kunt nu toch alvast een keer testen? Positief is positief... Bij negatief kun je op je NOD testen...

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dus hup testen...

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier ook zwanger geraakt door de anticonceptie heen. Dus het kan zeker. Gewoon testen!

20. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik heb ook een aantal jaren de nuvaring gebruikt en bij mij werkte hij prima! Vorig jaar gestopt, omdat we graag een kindje wilde en nu bijna 33 weken zwanger! Maar ik ben van plan om na mijn zwangerschap weer gewoon aan de nuvaring te beginnen hoor! Dus zoals iedereen al zegt, je kan het beste een test doen, dan weet je het zeker! Bij de een werkt het goed en bij de ander niet!

Deel Deze Pagina