Geen hartje bij 7 weken echo - uitwendig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Niesje123, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Hallo lieve Verloskundigen,

De Titel zegt het al zo'n beetje,
    vandaag 1 echo gehad..schat zo'n 7 weken, de verloskundige heeft dit niet bevestigd trouwens bedenk ik me net.
    Er was wel het vruchtzakje + vruchtje te zien (wit boontje), maar geen hartje helaas. Had graag een inwendige echo gehad maar omdat ik 2 maanden terug een lis-excisie heb gehad was de VK te bang voor bloedverlies en laat me liever volgende week terug komen.
    Op zich prima, maar nu begin ik me toch zorgen te maken..is het echt zo moeilijk en normaal nu nog geen hartje te zien bij een uitwendige echo?

Groetjes Denise

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan wel zo zijn, je kunt iets minder ver zwanger zijn en dan zou je het volgende week moeten zien. Het blijft spannend nu, het kan twee kanten op. Op zich wel verstandig om je over een weke terug te laten komen en geen inwendige echo te doen als je een lis excisie hebt gehad. succes met wachten laat maar even weten volgende week.

Mirjam

3. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Hallo Mirjam,

Heb in de tussentijd wel een inwendige echo gehad.
    In eerste instantie dachten ze dat het mis was, ze zagen 1 à 2 vruchtjes zonder hartactie, maar na even zoeken vonden ze (helemaal ergens anders in mijn baarmoeder) een vruchtje met hartje, wel heel pril
    3,2 mm dus minder dan 6 weken..dat was dinsdag
    Ik moet terug om te kijken wat dat andere dan was, kon ook een verdikking in de bm-wand zijn, en heb in de tussentijd al gelezen dat het ook zomaar vocht kan zijn of een cyste?!
    Wat ik wel raar vind is dat ik 25 april al heel licht welliswaar maar wel al positief getest heb. Bij de huisarts teste ik 4 dagen later onduidelijk en pas weer een week later duidelijk positief.
    Zou het dan tich kunnen dat ik me verrekend heb en gewoon al vrij vroeg positief getest heb?!

Groetjes Denise

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja dat kan, dat je eisprong toch pas veel later was en dat je gewoon heel vroeg positief hebt getest.
    Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien nu!

Mirjam

Deel Deze Pagina