Minder leven voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Baby09, May 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Oke, ik ben mezelf nogal gestresst aan het maken en maak me zorgen.
    Eergisteren was zo raar, ik voelde haar wel, maar het kwam totaal niet in de buurt met de hoeveelheid wat ze normaal beweegt.
    Mn man zei ach ze beweegt toch, en ze zal wel een off day hebben. Uiteindelijk een vriendin gebeld en sinds die tijd bewoog ze weer meerdere malen achter elkaar, dus het was voor mijn gevoel weer goed.
    Gisteren is ze wel lekker bezig geweest, nog steeds niet zoals normaal, maar wel zo vaak dat ik me gerustgesteld voelde.
    Vandaag is ze weer heel rustig. Normaal heb ik haar al zo een 6x gevoeld en nu nog maar 1x.
    Ik weet ook niet zo goed wat ik er nu van moet vinden. Ze beweegt wel, en ik weet dat het bewegen minder word vanwege ruimtegebrek. Maar kan dat zo van de 1 op de andere dag? Heb ook het idee dat ze wat slomer beweegt.
    Anyway kan iemand me geruststellen??;)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dat kan niet, je zult de vk moeten bellen. Minder leven kan een teken zijn dat er iets is.
    De vk zal het hartje luisteren, de baby voelen en je dan doorsturen voor een ctg en echo in het zkh.

3. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al iets langer dat het bewegen met vlagen gaat.... soms worden er dagen achtereen in mij een salsa workshop gevolgd... en dan is het weer wat dagen rustig... Ik merk dat er een heel vast ritme aan het ontstaan is... en als ik even een dag meer beweeg (wandelen, schoonmaken wat dan ook) is het heel rustig... als ik dan een dagje wat minder doe is er meer drukte....

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Vanaf een week of 34 gaan baby's wel weer minder bewegen, maar daar zit je nog iets onder. Zou toch even de vk bellen. Als je haar voelt bewegen, voel je dan meerdere schopjes achter elkaar? Tien schopjes in een half uur tijd, bijvoorbeeld, is een teken dat ze zich goed voelt. Dat moet je minimaal eens per etmaal hebben, zo'n trappelmomentje (vanaf 30 weken). Voel je haar minder zou ik echt de vk bellen, even checken of ze het wel naar haar zin heeft. Meestal is het dan helemaal niets, en was ze gewoon even druk met groeien. Maar better safe than sorry.

5. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Bij twijfel altijd bellen, ook gewoon voor je eigen gemoedsrust.
    Ik ben ook zo'n doos die niet wilde bellen, maar afgelopen zondag, nadat ik de kleine man ook de hele dag al niet gevoeld had, om 16.30 gebeld. Kon meteen komen, aan CTG gelegd en alles was goed gelukkig, volgende dag nog extra controle gehad en die was ook goed.

Beter 10x teveel bellen dan 1x te weinig...

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Mijn ukkie heeft ook drukke dagen afgewisseld met rustige. En die rustige maak ik me ook altijd zorgen.

Ik bel altijd, voel me dan echt wel een zeurkous, maar ze zijn altijd even vriendelijk en aardig.

Dan maar teveel bellen...beter dan te weinig...

ZOu er even een belletje aan wagen...sucses!

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook een beeb die ruim voldoende beweegt, maar wel heel wisselend. Sommige dagen word ik er "gek" van en op andere dagen is hij overdag rustiger en heeft hij 's avonds kiddie disco.

Maak ik me geen zorgen over, maar als je twijfels hebt, inderdaad bellen!

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Bij mij is de kleine gisteren en eergisteren ook heel rustig geweest en vandaag weer lekker druk. Het zegt niet altijd wat en het kan dus wel.
    Als je je veel zorgen maakt echt je vk bellen. Vaak ligt de kleine naar binnen te trappen en dan voel je de uk minder.

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Alles kan maar het is heel vervelend en ik heb bij mijn zoontje nooit twijfel tehad of alles goed was en bij mijn meisje wel heel erg. Dat ik toch echt verzocht werd om te bellen als ik haar minder of anders voelde ook omdat de placenta voorzat, voelde ik haar toch al slechter.
    Dus gewoon bellen.

Xxx joyce

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zeg bij twijfel bellen!

11. Porsche

Porsche Niet meer actief

Bij twijfel altijd bellen, volgens het ziekenhuis moet ik de beeb gemiddeld 10x pd voelen, wat bij mij vaker werkt is 2 handen op de buik leggen en een beetje druk geven!

Sterkt

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ff de vk bellen

13. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Het gaat nu wel redelijk, ze beweegt en meerdere keren achter elkaar. Denk ook dat ik door eergisteren zo geschrokken ben dat ik nu achter alles iets zoek.
    Daarbij zit ik bij een gyn en is de drempel wat hoger om te bellen, stom eigenlijk. Is een gevoelskwestie. Ik kijk het nog aan en als ik er geen vertrouwen in heb dan bel ik!

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik weet dat mijn vk heeft gezegt als je minder leven voelt bellen !

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Snap ik, maar bellen is niet per definitie gelijk aan langskomen. Dan kun je de gyn laten beoordelen of die het nodig vindt om je extra te controleren of niet. Omdat ze nu goed beweegt zal er niet iets zijn, verwacht ik, maar ik zou toch eventjes bellen, gewoon om het door te geven. In het extra geval 'verspilt' de assistente van de gyn een minuut aan jouw telefoontje ofzo, nou lekker hun probleem, toch :)

16. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He baby ik ben ook bij de gyn en die hebben echt ook liever dat je eens te vaak als te weinig bel hoor. Ik ben iig blij dat je de uk weer goed voelt.

Xxx joyce

17. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb momenteel een beetje het zelfde. Het vervelende is dat ik door een placenta An de buikkant de baby zowiezo al weinig voel. Nu heb ik sinds een week of zo dat ik af en toe denk: heb ik haar uberhaupt wel gevoeld vandaag?? Maar kan ook zijn dat ik er niet op gelet heb ofzo.
    Het trappelen voel ik zowiezo niet erg vaak. Misschien 1 x per dag maar daarnaast voel ik wel vaker iets schuiven.

Ik heb zelf besloten dit wknd heel erg op te letten en mij er erg bewust van te zijn en bij twijfel maandag te bellen. Maak ik mij eerder ongerust dan bel ik eerder.
    Maar altijd moeilijk hè?! Ben je zelf onoplettend geweest of is er echt minder beweging? Lastig.

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Eef voor jou geldt ook gewoon bellen hoor. Niet e lang wahten dan maar in he weekend aan de ctg even, maar als het beuidend minder is. Echt bellen

19. eef80

eef80 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie en dat je met mij mee denkt! Maar het lastige bij mij is dat ik uberhaupt al weinig heb gevoeld dus dan weet ik niet goed wat beduidend minder is. De baby is eigenlijk altijd heel rustig geweest. Ik heb sinds het begin een muziekdoosje wat ik op mijn buik houd en dan reageert ze vaak. Dus als ik even in de rats zit en twijfel of ik haar wel heb gevoeld dan pak ik het muziekdoosje. Maar het blijft lastig. Het is alleen schuiven wat ik dan voel. Lastig maar ik ga morgen heel erg opletten en vind ik het te weinig dan bel ik zeker!

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij minder leven ALTIJD bellen! ( En dat is helaas niet voor niets, het is soms echt nodig, als het kindje niet meer prettig voelt in de buik )

Ik heb bij mn dochter ook echt een paar keer in angst gezeten ( Met 3 drama verhalen in mn achterhoofd van collega, tante en zwangerschapscursusmeisje waarbij het fout gegaan is met een overleden kindje ) dan lag ik 's avonds weer te huilen in bed: Ik voel ze niet meer, ik voel ze niet meer, ik ga over een uurtje bellen! Manlief dacht dan " 1.....2....3.....4.....5....6.....7.....8......" en vervolgens hoorde hij me "Ahh gelukkig" maar ik ben er ook echt bang van geweest toen. Dus bij twijfel bellen hoor!

Share This Page