Lieve meiden, Ik ben misschien een stompzinnige vraag, maar ik stel hem tóch. 04 Januari mijn laatste pil genomen en netjes ongesteld geworden op 08 januari, in totaal was ik ca. 4 à 5 dagen ongesteld. Ondertussen ben ik dus ca. 49 dagen later en nog steeds helemaal nada. Ik ben bij de ha geweest, de urineteste die ze gedaan hebben was negatief. Geen bloed geprikt of iets dergelijks. Ik mag pas weer terug komen als ik in totaal 3 maanden niet ongesteld ben geweest, dus pas 8 april. Misschien dat ik mezelf gek maak (ik weet het wel zeker), maar morgen zit ik dus al op 8 weken, ik ben zó bang dat er iets mis is. Is dit normaal na het ontpillen dat het zo lang duurt? Ik heb wel een paar vage testen gehad maar vandaag heb ik maagdelijk wit getest. Misschien wel een eitje dat bevrucht was maar niet goed ingenesteld is? Zoja; moet dat er dan niet uitkomen of iets dergelijks? . Ik ben niet aan het stressen ofzo, maar af en toe schiet het toch wel door mijn hoofd. Ik hoorde dat als je ongesteldheid langer dan 6 weken uitblijft dat je dan geen eisprong zou hebben...? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen (als in: geruststellen ). Wat kan ik het beste doen nu? Is er niet meer te doen dan alleen afwachten? Alvast bedankt voor het antwoorden. Liefs van Fem
Hoi Fem, inderdaad vervelend als je even niet van je lijf op aan kan. Na het stoppen met de pil kan je cyclus wel 6 maanden uit zijn doen zijn. Wil echt niet zeggen dat er geen eisprong is, alleen is het dan vaak niet te voorspellen wanneer deze dan wel is. Zoals het er nu bij jou uitziet, kan het inderdaad zijn dat je eisprong nog niet is geweest (of korter dan 14 dagen en komt de menstruatie er gauw aan), maar die komt vanzelf wel. Het is inderdaad afwachten en je kunt verder echt niets doen. En vaak zie je ook dat je menstruatie van de spanning ineens langer uitblijft. Dus geduld is een schone zaak, maar je eisprong komt echt wel en wellicht wordt je komende weken gewoon ongesteld. En als je het niet vertrouwd, kun je over een tijdje gewoon weer een test doen want wie weet wordt je in de tussentijd wel zwanger. Groetjes Brigitte
Lieve Brigitte, Bedankt voor het antwoorden. Wat zou jij mij aanraden? Toch iedere week een test blijven doen...? Tot op heden dus nog steeds niks en ik heb zondag gestest en die was negatief... gelukkig mag ik volgende weeknaar de verloskundige dan gaat ze een echo maken om te kijken "wat er aan de hand is", zowel uitwendig als inwendig... misschien toch maar verstandig om daarop te wachten denk ik...? Liefs van Fem