minder melk? (6 mnd)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Venice, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

heb het idee dat ik ineens veel minder productie heb. Heb vrijwel nooit meer dat volle gevoel. Ik kolf ook heel weinig, vanochtend (na een korte voeding) nauwelijks 30 ml. Hoe zou dit kunnen komen? Drinken kindjes minder rond 6 maanden? Ik heb een laag bmi, altijd al gehad, kan het hierdoor komen? Trage toeschietreflex? Ik kan echt niets anders bedenken.
    Ik geef nog steeds een nachtvoeding trouwens. En we zijn net begonnen met hapjes groente maar daar krijgt hij nog nauwelijks wat van binnen, misschien 2 theelepeltjes. Verder hangt mijn zoontje soms maar wat aan de borst zonder echt te drinken (omdat er niets uitkomt?)

Op zich vind ik het niet erg om af te bouwen maar ik zou graag toch zo'n 1 of 2 voedingen per dag blijven geven als het lukt, op welke tijden kan ik me dan het best richten?
    Dank alvast

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het gevoel lege borsten te hebben hoeft niet te betekenen dat je minder of weinig melk hebt.

Je verteld dat je 30ml heb gekolft na een "korte"voeding.
    Ook al is een voeding kort, dan nog kan je kleintje er veel melk uit hebben gehaald. Blijf voeden op verzoek.

Met kolven heb je altijd minder melk dan je kleintje uit de borst zou halen.

Is je kleintje tevreden na het drinken aan de borst? En komt hij niet ieder uur? Plast hij goed? Poept hij regelmatig? Groeit hij goed? Zo ja, dan heb je gewoon voldoende melk.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina