Goedendag. Mijn dochtertje is nu 12 weken oud en krijgt volledig borstvoeding. Gaat super goed, niets op aan te merken. Ze slaapt ook super goed en is een heerlijk tevreden kindje. Ik stuitte op een website waarop stond dat baby's met een week of 8-19 al door slapen snachts of nog maar 1 voeding nodig hebben. Mijn kleine komt nog wel vaker snachts.. Ik vind het zelf helemaal geen probleem hoor daar niet van, maar vraag me wel af wat nou de bedoeling is; misschien voed ik haar gewoon nog te veel en heeft ze het niet eens nodig? Ik denk dat mijn dochter haar 'nacht' eerder houdt dan dat de nacht daadwerkelijk is. Ze slaapt vanaf 19:00 door tot +- 01:00/01:30. Daarna komt ze weer om de 3/4 uur. Dus meestal dan weer rond 4:00 en 7:00 smorgens. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze echt in de nacht die 6 uurtjes door slaapt? Moet ik haar wakker maken voordat ik naar bed ga voor een voeding? Ik ben bang dat ik dan haar 'nacht' verstoor en dat ze dan vanaf dat moment al om de 3/4 uur komt.. Nogmaals hoe het nu gaat vind ik echt geen probleem, ik heb liever een rustig avondje voor mezelf dan een ononderbroken nacht. Maar wilde dit toch even delen on te kijken of ik het allemaal wel goed doe. Dan heb ik nog een vraagje, ook las ik dat baby's van haar leeftijd 5-6 X per dag borstvoeding krijgen. Ik zit daar wel boven.. Wat is nou een goed 'schema' die je een beetje aan kunt houden wat betreft borstvoeding? Ik ben nog steeds aan het zoeken. Eerst voedde ik haar voor zij ging slapen, maar dan was ze zo moe dat ze in slaap viel, en daardoor niet genoeg dronk ( denk ik, want dan deed ze steeds korte slaapjes ) toen ben ik haar gaan voeden als ze wakker werd, dan drinkt ze een stuk langer en blijft ze goed wakker. Maar soms heb ik het idee dat ze toch met een leeg buikje gaat slapen, ze slaapt bijna altijd meteen zodra ik haar neer leg, en een enkele keer lukt dat niet, huilen huilen huilen, dan leg ik haar aan en drinkt ze zo nog een minuut of tien.. Ps; misschien handig om te weten, ze pakt geen speen.
Hoi, Ik zou helemaal niets doen! Wat is lees is heel normaal gedrag voor een gezonde, goed ontwikkelende baby die lekker van haar moeder op aan kan! Lekker doorgaan, niet aan sleutelen, dat geeft waarschijnlijk alleen maar frustratie: voor haar werkt het goed zoals het gaat, en voor jou is het ook geen probleem. Lekker doorgaan dus! Geniet ervan!