ik kolf tussen 2 voedingen in..dan kolf ik maar 40 cc in totaal.. dit is nu al 1 week zo en er komt niet meer..ze zeggen dat borstvoeding een kwestie is van vraag en aanbod.hoe vaker je kolft of aanlegt hoe meer voeding. als ik mijn dochter aanleg drinkt ze maar heel even 5 min..dan hoor ik ook echt de melk klokken..even later na 10 min al zuigt ze nog zo hard hoor k haar niet meer slikken.(danmaar de andere borst en bij deze borst idem).als ik dan in mijn borsten knijp komt er ook niks uit.. me borsten zijn dan dus ook slap.. ik snap dit niet want ik voed haar om de 3 uur en tussendoor kolf ik af..heb haar ook al 2 dagen om de 2 uur (overdag dan)gevoed ..maar ik heb naar mijn idee echt niet meer melk productie hierdoor.. wie kan mij helpen of herkent dit?ik heb dus het idee dat het vaker aanleggen of vaker kolfen geen zin heeft bij mij..en dan zal ik toch over moeten gaan op fles denk ik?
In principe kan ze gewoon in 5 minuten een borst leegdrinken en daar genoeg aan hebben. Het kan ook zijn dat ze die eerste minuten een grote stroom aan het wegslikken is, waarna de melk rustiger komt, wat je niet meer hoort. Zie je na de eerste 5 minuten wel dat kaakje goed bewegen, dat de mond nog steeds vult? Of wordt ze onrustig? Dan kun je nog borstcompressie proberen. Hoe gaat het met haar? Komt ze goed aan, heeft ze genoeg plasluiers?
drink jij zelf ook genoeg? Extra drinken! En het schijnt dat anijs ook de productie kan verhogen, dus ik zou zeggen eten die beschuitjes met muisjes!
je kindje is verder wel tevreden? Dan is er toch niets aan de hand joh, het gaat volgens mij hartstikke goed. Dat kolven komt wel... hoe meer jij er gestresst erover raakt hoe minder het wil zeg maar.
In het begin kolfde ik ook nauwelijks. Krijg je wel een toeschietreflex? Ik was soms een half uur bezig en dan had ik nog maar 50cc. Maar dat kwam om dat mijn tsr uit bleef. Gewoon even laten rusten en met een weekje weer proberen. Hoe gestresster jij over het kolven wordt, hoe slechter het loopt. Als je geen toeschietreflex krijgt kan je via je huisarts een spray krijgen wat dit opwekt. Je kindje is ook rond de 6 weken oud dat kan wijzen op regeldagen. Overgaan op de fles zou ik niet doen! Je kindje is toch prima tevreden? Je voedt haar zelfs om de 3 uur. Met Yara zat ik op die leeftijd rond de 2/2,5 uur. Je doet het super
Hoe is het gewicht ? Hoe zijn de luiers ? Is je kindje tevreden ? Volgens mij doen jullie het n.m. super ! Dus niet gelijk aan kv denken