jeayyy het lukt

Discussion in 'Borstvoeding' started by makey, Apr 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    #1 makey, Apr 10, 2011
    Last edited: Apr 10, 2011
    Het kolven met een handkolf lukt !!!! maar nu de vraag ik wil volgende week een avondje winkelen en dna gaat mn vriend een flesje gekolfde melk geven maar hoeveel moet ik kolven dat ze zeker weten genoeg heeft ik weet van kv dat ze een fles van 150 `mag`hebben (ze krijgt geen kv hoor)
    Ben zo blij dat hey kolven lukt had nu na een paar keer "maar"20cc te hebben nu in een keer ruim 40 cc

Hoeveel moet ik dus in totaal kolven om een volledige voeding te hebben (niet dat ze dus te kort heeft en gaat huilen)
    Ik gok op 160 of is dit teveel?? ze weegt 5 kilo en is dus 5 weken

alvast bedankt!!

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Het ligt ook wel een beetje aan het aantal voedingen wat ze per dag krijgt.
    Mijn dochter dronk toen ze een maand was 7x per dag en als ik kolfde kreeg ze 100cc per keer.
    Nu is ze bijna 3 maanden en drinkt ze 4 tot 5x per dag. Als ze het nu in een flesje krijgt, dan is het 140cc.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou 2 of 3 flessen van ongeveer 75cc achterlaten voor papa. Hij kan dan makkelijker op verzoek geven, evt. een paar keer, zonder dat er met moeite gekolfde melk weggegooid wordt.
    Wil ze na 1 fles meer, dan geeft hij de volgende gewoon.

4. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    dirksmama wateen goed idee!!, dan verspil je ook gen melk!
    ze komt ongeveer 6 a7 keer op verzoek.

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Heb je al geoefend met het geven van een flesje?

Vergeet ook niet dat je een voedingsmoment overslaat als je weg bent en je kindje een flesje krijgt. Om te voorkomen dat je melkproductie omlaag gaat, zou je zsm moeten kolven zodra je thuis bent.

6. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    bammetjesmam, ja idd ik kolf dan als ik weer terug ben wat dat zal dan rond half 10 zijn en om 22-23 komt ze weer voor een voeding dus dan haal ik de grootste druk eraf

Share This Page