Sinds gisteren een tepelkloof. En dat doet zo'n zeer bij het voeden. Heeft iemand de oplossing dat hij snel geneest? Ik heb al zonder bovenkleding geslapen zodat hij een beetje kon indrogen maar als er weer aan gedronken wordt ligt hij open.
Goed smeren na elke voeding. Heb er zelf purelan van Meleda voor gebruikt. Wat je ook kunt doen is aan laten happen aan de andere borst en zodra er dan een toeschietreflex komt, aanleggen aan de borst met kloof. En verder is het goed om te kijken hoe het komt dat er een kloof ontstaan is. Hapt je kindje goed aan, etc. Je zou eventueel een lactatiekundige mee kunnen laten kijken.
Bij mij helpt bepanthen erg goed! Had vorige week toevallig ineens een kloofje na het al maanden niet gehad te hebben en toen had ik t niet in huis.... Grote paniek Dag erna gesmeerd en een dag later was het al zo goed als over. De dag dat ik t niet in huis had heb ik er trouwens vitamine D op gesmeerd, helpt soms ook nog wel is.
Ik had ze aan beide borsten in de kraamweek. heb me gehouden aan het 'stappenplan' van borstvoeding.com. Na het voeden een druppeltje melk erop smeren, dat laten opdrogen, daarna insmeren met purelan van medela en daarna afdekken. Dus na het smeren niet meer aan de lucht laten drogen, dan krijg je droge korstjes die er bij iedere voeding weer af gaan. Ik was er daarna snel vanaf.