Minder melk vanaf 1 jaar, hoe aanpakken?

Discussie in 'Voeding' gestart door LindsayS, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Onze dochter wordt bijna 1, dus gaat haar voedingsschema wat veranderen. Nu krijgt ze nog 500cc opvolgmelk maar dalijk is 300cc zuivel voldoende. Wij zijn wel van plan om over te stappen naar koemelk maar toch kom ik er niet helemaal uit. Haar schema ziet er nu als volgt uit:
    8:00 Bambix pap van 180/6 opvolgmelk
    10:30 fruit
    13:00 boterham + cracker + 90/3 opvolgmelk
    15:00 soepstengel/rijstwafel/koekje
    18:00 avondeten
    20:00 opvolgmelk 180/6
    Pap als ontbijt willen wij eigenlijk zo houden, het is er makkelijk en snel gemaakt op dagen dat wij beiden moeten werken en dochter naar het kdv gaat. Maar kan dat ook aangemaakt worden met koemelk? En als ze bij de lunch nog een bekertje koemelk (100cc) krijgt, dan zit ze al aan de 300cc. Ik denk niet dat ze de avondfles al kan missen, wil het wel wat gaan minderen. Een klein flesje melk voor het slapen gaan heb ik niks op tegen... Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    We hebben de melk tussen de middag vervangen door 100% vruchtensap met een beetje water er doorheen. Dit omdat ik eens had gelezen dat het ijzer uit brood beter wordt opgenomen als er een drank met vitamine C bij wordt gedronken.

Voor de rest krijgt ons zoontje (2,5 jr) nog 2x een papfles (volle koemelk met Bambix) per dag. Vind hij heerlijk! Dat is 100 ml te veel, so be it!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan 's ochtends pap geven (kan gewoon met koemelk, doe ik zelf ook ;)) en 's avonds een klein flesje. Bij de boterham dan water of sap.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf een jaar heb ik het eerlijk gezegd allemaal een beetje losgelaten. Ik zorg ervoor dat ze gevarieerd eet en drinkt, maar ik meet niet af hoeveel ze van alles krijgt. Dat zal dan de ene dag wat te veel zuivel zijn en de andere dag wat te weinig. So be it. Ik weeg voor mezelf ook niet alles af.

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik ben begonnen met de middagfles te laten vervallen. En ik verving in de papfles stap voor stap de flesvoeding voor volle melk.
    (Bijvoorbeeld half om half).
    Ging prima, daarna avond fles zo stap voor stap afgebouwd.

Ik maak me ook niet druk om de vele melk, zoontje drinkt soms niet helemaal de avondfles op dus dat gaat vanzelf minderen.

Hier wel een lichtgewichtje dus ik geef inmiddels weer flesvoeding....

6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je kan de middag fles gaan vervangen voor water, diksap enz.
    Pap kan idd gewoon met volle melk gemaakt worden.
    Je kan langzaam de avond fles gaan verkleinen of toch de ochtend fles vervangen voor een broodje.
    Hier een kindje wat eerst nooit genoeg kon krijgen van zijn fv en toen zo in ene alle flessen liet staan.
    Nu drinkt hij 1 flesje koemelk van 150cc en de rest vullen wij aan met yoghurt, kaas enz.

En ik weeg het niet allemaal af. De ene dag krijgt hij meer melk dan de andere dag. Zolang hij maar gezond en voldoende eet ben ik tevreden.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier krijgt onze zoon ook 's ochtends pap en 's avonds nog steeds een flesje 100cc melk voor het slapen gaan. Heeft hij niet nodig, maar we vinden het zelf zo 'gezellig';). Pap is van 200ml melk en na het avondeten krijgt hij nog een bakje yoghurt toe. Tel daar nog de boter, kaas e.d. bij op en we zitten ruim boven de 300cc zuivel. Het is geen maximum hoeveelheid, maar een minimum. De ene dag krijgt hij meer de ander weer minder. Geen probleem. Wij hadden toen ook de middagfles vervangen door een bekertje water

Deel Deze Pagina