geitenmelk oplossing voor krampjes?

Discussion in 'Voeding' started by Schilderijtje, Jul 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Hallo,

mijn zoontje van inmiddels 10 weken heeft enorme moeite met zijn ontlasting. hij krijgt het er erg moeilijk uit. ik geef hem daarvoor kindicol van vsm en extra care H.A Voeding maar het wil nog niet helpen. ook heb ik vitamine d druppels op oliebasis genomen.

ook heeft hij behoorlijk krampjes en ik dacht mischien is geitenmelk een oplossing voor hem? omdat het lichter verteerbaar is.

heeft iemand hier ervaring mee ?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Heb je al extra water in de fles geprobeerd?

3. Schilderijtje

ja heb ik geprobeerd.
    en doe ik nu nog steeds. en met het warme weer zelfs wat water tussen flessen door.

ik heb echt het idee dat hij niet zo goed tegen de flesvoeding kan.

doe hem ook welis extra in een warm bad omdat dat voor hem even verlicht en soms wil het ook weleens helpen om te stimuleren

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Denk je dat hij niet goed tegen fv kan als in allergie of?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Is hij verder wel een tevreden baby of is hij onrustig? Onze kleine man heeft in een onrustige periode veel last van scheetjes en met poepen loopt hij dan rood aan, soms met huilen. Als baby's veel huilen happen ze ook lucht, vandaar de link met de darmpjes. Wij gebruiken al een tijdje naar tevredenheid infacol om de lucht er met boeren uit te krijgen en sinds kort gebruiken we darmocare, een probioticum. Nu we op vakantie zijn is de kleine ook onrustig, maar tot nu toe nog geen last van de darmpjes, wellicht door darmocare, wie zal het zeggen ;)

Ik heb verder geen ervaring met allergieën of verschillende soorten voeding, ik denk wel dat je met een baby met last van zijn darmpjes voorzichtig moet zijn met het uitproberen van nieuwe voeding. Ben je al bij een arts geweest?

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Volgens mij mag je geitenmelk , net als koemelk, pas vanaf 1 jaar geven.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je hebt ook fv van geitenmelk. En dat kan wel eerder. Echter als er sprake is van mogelijke allergie is de vraag of het verstandig is om geitenmelk te geven. Ik denk van niet. Vandaar mijn vraag.

8. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik zou naar een arts gaan want dat klinkt niet goed
    Die geitenmelk fv is 35eu per bus ofzo

9. Schilderijtje

bedankt voor de reacties.

ik weet niet zo goed waar ik aan moet denken.ik denk dat hij de voeding slecht verdraag dus te zwaar valt.
    buiten de krampen en moeilijke stoelgang is het een super tevreden kereltje ( zijn grote broer daarintegen was als baby een ramp daar zijn we stad en wal mee afgelopen. hij is inmiddels ruim 2 jaar en gaat steeds beter )

infacol werkt hier helaas niet vandaar de kindicol. die lijkt wel iets te doen maar niet voldoende.hij heeft dr brown fles. en we laten hem met pauzes drinken.en goed boeren.
    hij laat ook ontzettende winden en die ruiken behoorlijk voor zon klein mensje. hij gilt ook tijdens de winden.

hij krijgt nu 5 flessen over 24 uur van 150+5 sinds een week.en hij weegt 5780kg dus teveel voeding ligt het denk ik ook niet aan.

ik dacht inderdaad aan geiten flesvoeding ivm lichter verteerbaar. maar idd de prijs is behoorlijk pittig.
    ik heb nog even verder gespit en heb nu toch de omneo van nutrilon gehaald op advies van cb.
    ik wil inderdaad niet alles zomaar proberen dat zal zijn kleine lijfje ook vast geen goed doen.

mochten jullie nog tips hebben voor mij of ervaring ik hoor het graag:)
    of mischien dingen die ik fout doe;)

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Mogelijk dat omneo beter werkt.

Mocht het echt niet helpen, geef het 2 weken de tijd, mocht het niet werken kijk dan of je pepti mag proberen. Pepti is lichterverteerbaar en geschikt voor mogelijke koemelkallergie.

Kwa voeden klinkt het goed. De voeding duurt lang genoeg?

11. Schilderijtje

Heb inderdaad ook naar pepti gekeken maar ik denk inderdaad dat nog een stapje te snel is. En vond het ook prijzig. Of zou het op recept ook kunnen?
    Eerst inderdaad eens de omneo de tijd geven.
    Hij drinkt zijn flesjes rustig op zon 10 minuutjes a kwartier.
    Hij is totaal niet ongeduldig of schrokkerig. Gewoon rustig aan de fles.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Pepti kan je bij vermoeden van allergie op recept krijgen, maar dat is dus wel op advies van een arts.

Pepti is idd erg prijzig, maar soms ook noodzakelijk.

13. Schilderijtje

even kleine update.
    inmiddels 2x de omneo gegeven hij vond het niet lekker en dronk het beetje met tegenzin.
    maar na eerste fles had hij geen krampjes.
    2de fles dronk hij weer met tegenzin. niet lekker dus..
    en toen ineens zijn broek vol. en daarna heeeeel hard krijsen ik heb dat nog nooit gehoord bij hem zelfs tranen over zijn wangen:$ ik schrok me dood. vuisten vuisten strekken pffff...
    zou dat nou van de omneo zijn? lijkt me toch heel erg raar omdat die juist is voor krampjes.hij is nu gelukkig even stil ik wist me echt even geen raad want hij schrokte naar adem zo overhoop.
    dit is echt de 1ste x dat ik dit van hem zie. nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen doorgaan of stoppen? het kan natuurlijk ook wennen zijn? of niet?

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Nieuwe voeding kan tot wel 2 weken nodig hebben om te wennen. Ik zou niet direct weer stoppen, tenzij dit gedrag blijft aanhouden vandaag. Dan zou ik de ha nog even bellen voor advies.

Om te verlichten werkt mogelijk een warm bad of iets warms op de buik.

15. bloemetje95

Ik zou doorgaan met deze voeding zolang ie t wel wil drinken en naar de huisarts idd.
    Als ie zo hard krijst en je houdt hem rechtop tegen je aan gaat t dan over? Als je hem draagt en rondjes loopt?
    Ons dochtertje had ook zo krampjes dat ik soms zelfs mee zat te huilen. :( nu is t al een tijdje helemaal over gelukkig.
    Als ik haar droeg dan had ze geen last

16. bloemetje95

Pepti kan je trouwens als t goed is ook vergoed krijgen van je zorgverzekeraar.
    Tenminste, ik kreeg vroeger zelf Pepti en mijn ouders hoefden dat niet te betalen

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Klopt, dieetvoeding kan je vergoed krijgen. Maar de verzekeringen lijken steeds moeilijker te doen.
    Naar wat ik de laatste jeer heb begrepen van onze dietiste is dat verzekeraars het eerst via een provicatietest bewezen willen hebben voordat ze het vergoeden. Hoewel ik hier ook nog wel andere verhalen hoor.

Hoe dan ook het zal via een arts of andere instantie moeten. Cb, arts of dietiste, geloof ik

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt niet goed, ik zou contact met huisarts opnemen.
    De dingen die je noemt zie je bij fikse KEA (koemelkeiwitallergie). In zo'n geval geeft kunstvoeding op basis van geitenmelk vaak ook problemen, omdat de eiwitten van koe en geit veel op elkaar lijken.
    Als een arts pepti voorschrijft kun je het na een traject inderdaad vergoed krijgen.
    Is relacteren geen optie voor je?

19. Schilderijtje

de kleine lijkt nu inmiddels te wennen aan de nieuwe voeding.
    zijn ontlasting is wat dunner. hij poept nu 1x in 2 dagen. maar overdag geen persdrang meer. en dat had hij wel heel erg. dat is nu weg.

Share This Page