Van voeding nr 2 naar nr 3?

Discussie in 'Voeding' gestart door Maagd, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,

Deze vraag is hier vast al vaker gesteld:

Mijn zoon is binnenkort 10 maanden en dan zou hij van voeding nummer 2 naar nummer 3 'moeten'.
    Nu lees ik hele verschillende dingen zoals doorgaan met 2 tot z'n 1e verjaardag en intussen laten wennen aan gewone melk en dan na z'n 1e verjaardag alleen nog gewone melk. Of gewoon overstappen op 3, of geheel over op gewone melk.
    Het geval is dat nummer 3 toegespitst is op kinderen van die leeftijd die ook een bepaalde eetstandaard hebben. Mijn zoon eet vrij goed maar eet bijvoorbeeld nog geen vlees. Hij krijgt dat gewoon niet naar binnen. Ook vervangers daarvoor zoals ei wil hij niet eten. Hij eet dus alleen groente en aardappelen en dat lust hij graag (ook rijst of pasta gaat er niet in). Brood vindt hij ook vaker niet dan wel geweldig.
    Als hij over zou gaan op nr 3 ben ik bang dat hij voedingsstoffen gaat missen. Maar nummer 3 bevat juist ook weer goede dingen zoals meer vit D.
    Kortom, ik weet niet zo goed wat nu het beste is.
    Mijn zoon is niet dik en volgens CB gewoon op de gemiddelde lijn. Hij kan de voedingsstoffen wel gebruiken. Maar doe ik er goed aan hem gewoon op nr 2 te houden tot hij beter eet of over kan op nr 3?

Hoe gingen jullie hiermee om of heb je tips?

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Niemand?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ondanks dat mijn zoontje goed at/eet, ben ik nooit over gegaan op nummer 3. Zag de meerwaarde er niet zo van in voor die 2 maanden, maar heb me er eerlijk gezegd ook nooit zo in verdiept.
    Had hier op het forum al wel vaker langs zien komen dat vanaf nummer 3 een beetje commerciël gedoe wordt.
    Dus hij heeft hier tot 12 maanden gewoon nummer 2 gehad en sinds toen over op gewone halfvolle melk.
    Overigens vanaf 11 maanden langzaam aan het afbouw, met 11 maanden ook al een keer gewone melk geprobeerd, maar dat wilde hij niet.
    Daarom zijn we gewoon rustig gaan afbouwen en met 12 maanden was hij helemaal van de opvolgmelk af.

4. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Nummer 3 is echt niet nodig. Ik zou gewoon nr 2blijven geven tot je over bent op gewone melk. Wij geven trouwens gewoon nog nummer 1 aan baby van 11 maanden

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn wel overgestapt omdat onze dochter Nutrilon HA2 dronk. Wij vonden het betere keuze om eerst Nutrilon Standaard 3 te geven en dan pas over te stappen naar koemelk. Ivm de kans op een allergische reactie. Overstap van voeding geeft hier altijd wat krampjes, heeft ze gelukkig geen last van maar laat gewoon een hoop scheetjes ;)

Deel Deze Pagina