productie vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kimm1988, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi

ik heb even een vraagje...

ik heb altijd erg veel voeding gehad dat ik soms wel 200 cc extra had per dag... nu merk ik de laatste dagen dat Ivy niet verzadigd is ik heb haar gistermiddag voor het eerst tijdens een voeding aan beide borsten gehad... maar ze was niet verzadigd na die tijd... een uur later wou ze weer wat hebben...

normaal gesproken drinkt ze 1 borst helemaal leeg en dan is ze verzadigd... en dan bij de volgende voeding voel ik dat mijn borst op knappen staat. Maar zelfs dat voel ik niet meer. Het voelt allemaal erg leeg aan.

ze krijgt 's avonds voor het slapen rond 23:00 uur haar voeding en dan gaat ze slapen. Ik word normaal gesproken elke nacht wakker omdat ik lek of omdat ze pijn doen omdat ze vol zitten. Ik voel al 2 nachten helemaal niks. (ze komt tussen 4 en 6 uur). Vanmorgen dronk ze er 1 helemaal leeg. En de andere kolf ik af... er kwam nog geen 75 cc uit. En nu zijn ze beide leeg. Ivy is nu ook niet verzadigd en wil nog meer drinken.

Is mijn productie nu minder geworden of wil zij meer drinken? Als ik haar met de fles wat geef dan drinkt ze rond de 130 cc. Heel soms dat het meer is maar dat komt zelden voor.

Hoe kan ik de productie omhoog krijgen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Kimm,

Je kindje is 6 weken oud, zie ik. Dit is ongeveer de periode voor een nieuwe regeldag (dagen) dat kan verklaren dat hij ongeveer de hele dag aan de borst wil.

tegelijkertijd kun je merken dat je borsten minder stuwen naar een voeding toe. Dit heeft te maken met het feit dat de eerste 4-6 weken je lichaam bezig is het vraag en aanbod systeem op elkaar af te stemmen, en door krijgen hoe dat werkt, borstvoeding maken. Hierna 'snapt' je lijf het als het ware en loop je niet iedere keer meer 'vol' naar een voeding toe. Dat is dus heel normaal dat je denkt dat het slapper voelt.

Wanneer je twijfelt, bied dan je kindje 2 borsten aan per voeding, zo geef je hem in ieder geval de gelegenheid voldoende te drinken.

Succes verder!
    Heidi Margit

Deel Deze Pagina