Minder melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sannie43, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannie43

Sannie43 Lid

19 okt 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Op 4-11-2013 is onze 2e dochter geboren.
    Al snel had ik veel melk productie en volle borsten. Bij het plaatsen van het tepelhoedje stroomde deze meteen vol met melk.

Nu was onze dochter toch nog niet sterk genoeg om alle voeding zelf uit de borst te halen en hebben haar daarom bijvoeding (gekolfde melk) gegeven. Eerste via een spuitje en later met de fles.

Sinds gisteren zijn mijn borsten erg ontspannen en stroomt de melk er niet meer uit. Met de kolf kan ik nog wel voldoende voor haar kolven, alleen duurt het even voordat de melk begint te stromen. Ook is ze door de fles lui geworden en zuigt daarom niet voldoende.

Ik ben een beetje onzeker, aangezien we met onze eerste dochter in het ziekenhuis zijn beland omdat ze ook niet krachtig genoeg was om uit de borst te drinken en reageerde nergens meer op. In het ziekenhuis was ze weer aangesterkt en ging de borstvoeding daarna prima.

Ik geef nu uit voorzorg gekolfde melk uit de fles. Maar wil toch ook graag dat ze weer uit de borst gaat drinken! Hebben jullie tips voor mij hoe ik er voor kan zorgen dat ze weer uit de borst gaat drinken en is het normaal dat de melkproductie afneemt? Dit heb ik namelijk bij mijn eerste dochter helemaal niet gehad!

Groeten

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met een lactatiekundige bij jou in de buurt. Vraag er naar via je kraamorganisatie, verloskundige of consultatiebureau. In jullie geval is het handig wanneer iemand mee komt kijken wat er daadwerkelijk gebeurt bij de melkoverdracht, in het mondje bij je kindje, is haar mondmotoriek in orde etc.
    Samen kun je monitoren hoe het gaat en werken aan stappen terug naar zelfstandig aan de borst.
    Waardoor is je kindje nog niet sterk genoeg? Vroeggeboorte, zware geboorte, licht van gewicht...?

Ik zou je willen aanraden om iemand in de buurt te zoeken zodat je niet blijft aanrommelen met het risico dat straks je melkproductie gedaald is en je achter de feiten aanloopt. Je hebt melk, dat is het probleem niet! Ga er voor, het is het waard!

Je vindt lactatiekundigen via www.nvl.borstvoeding.nl of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Veel succes en geniet van je kindjes!

Deel Deze Pagina