zwanger of niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lingy32, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lingy32

lingy32 Nieuw lid

Nov 27, 2011
    3
    0
    0
    medewerkster boomkwekerij
    wageningen
    hoi allemaal,

ik heb een vraagje, ik ben een jaar of 3 geleden gestopt met de pil omdat m'n vriend en ik een kindje willen. nou is het zo dat ik altijd al een maffe cyclus heb gehad, dan weer wel ongesteld, dan weer 3 maanden niet, een keer zelfs bijna een jaar niet (toen was ik 16 ongeveer) en ben toendetijd daarom ook aan de pil gegaan. sinds ik met de pil gestopt ben 3 jaar geleden, ben ik misschien 2 of 3 keer ongesteld geworden, maar veel meer zal het niet geweest zijn. de laatste keer is gok ik ruim een jaar geleden. nooit last gehad van erge menstruatie klachten, alleen altijd flinke last van mn onderrug. vorig jaar een keer gedacht dat ik zwanger zou zijn, maar dat was waarschijnlijk alleen maar een voorgevoel naar mn zusje toe (we hebben een speciale band met elkaar, ik voel vaak aan wat zij mee maakt, erg apart).
    maar goed, ik heb dus geen menstruaties meer gehad sinds die tijd.

sinds anderhalve week ongeveer viel het me op dat ik steeds vaker moest plassen, en dan vaak minder als normaal, ik dacht misschien een blaasontsteking, heb ik 1 keer gehad en dacht ik kijk het even aan. geen pijn bij het plassen dus dat vond ik op zich al raar. sneller moe, sinds afgelopen woensdag (tis nu zondag) steeds maagzuur, en met vlagen misselijk. ook met eten laat ik vaker wat staan dan dat ik mn bord leeg eet, wat eerder wel altijd zo was. en steeds een rommelig gevoel onderin mn buik. sinds gister viel het me op dat mn borsten ineens in de weg zaten, net of ze groter worden... ik zag ook aan mn beha dat dat eigenlijk wel klopte, eerder altijd een redelijke opening gehad langs de zijkant van mn beha, die is nu dus weg. ze zijn ook errug aanwezig.

nou komt mijn vraag dus, is het mogelijk om uberhaupt zwanger te zijn ook al heb je niet echt meer een cyclus/menstruatie gehad?

groetjes joyce

2. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Joyce,

lk heb de mediscche kennis niet om daarover te oordelen, maar ik zou met jouw verhaal naar de huisarts gaan.
    Wellicht dat je wel een eisprong hebt, maar geen bloeding. De arts kan je in ieder geval verder onderzoeken, en eventueel je cyclus op gang brengen.
    Je kan natuurlijk wel alvast zelf een thuistest doen.

Succes!

Groetjes, Minnie

3. lingy32

lingy32 Nieuw lid

Nov 27, 2011
    3
    0
    0
    medewerkster boomkwekerij
    wageningen
    hoi minnie,
    bedankt voor je reactie ^^
    ja ik moet eigenlijk ook een afspraak maken bij de dokter, maar om persoonlijke redenen waar ik hier nu niet verder op in ga durf ik dat nie... ik ga denk ik morgen even een test halen, want mn borsten beginnen steeds meer zeer te doen, sinds vanavond tintelen ze helemaal, echt heel vervelend!! vandaag moest ik werken, en ik was halverwege de dag helemaal op. ik laat wel weten hoe het verder zal lopen. in ieder geval nogmaals bedankt.

groetjes joyce

Share This Page