urineverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sillie78, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hoi Allemaal,

Dit zal vast al eens besproken zijn, maar ik zie het niet echt terug. Ik heb sinds een aantal weken last van urineverlies. Als ik moet niesen, als ik moet lachen of soms als ik opsta.
    Ik vind het op zich geen probleem, maar ben een beetje bang dat het niet meer over gaat na de bevalling.
    Weten jullie hier iets van? Is de kans groter dat je incontinent blijft na de bevalling als je dat tijdens je zwangerschap al hebt?

Bedankt alvast.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij urineverlies (wat heel vaak voorkomt tijdens de zwangerschap) is het wel van belang je bekkenbodemspieren te trainen, misschien kan een fysio je op weg helpen?

3. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ja inderdaad. Een hele makkelijke oefening is om een paar keer per dag voor een paar minuten je spieren daar onder aan te spannen en weer te ontspannen. Die spieren die je gebruikt als je je plas zegmaar wilt ophouden. Kan je gewoon doen als je zit...
    Ik merkt ook dat ik er allemaal wat minder controle over heb daar beneden hoor! ;)

4. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hebben jullie het ook dat jullie echt enorm vaak moeten plassen? Ik ben serieus net geweest en ik zit weer en dan moet ik alweer plassen.....Nou is dat op het werk of thuis niet zo erg...maar ik moet donderdag 1.5 uur met de bus reizen....ik zie er als een berg tegen op omdat ik bang ben dat ik na een kwartier al moet piesen......Iemand nog tips?

5. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik heb dat ook heel erg. Kom net van de wc, zet twee stappen voor mijn gevoel en moet alweer plassen. Nu voel ik ook wel heel duidelijk dat de baby veel en vaak op mijn blaas trappelt :x , misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
    Tips... uh, nee, Tot nu toe nog geen oplossingen gevonden helaas.
    Succes!

Deel Deze Pagina