Hoi hoi, Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben nu 17 weken zwanger en ik merk dat ik al vaak harde buiken heb en nog net geen BI heb. Maar loop wel bij de fysio ervoor. Vandaag bij de vk geweest en zij gaf aan dat ik minder moet gaan werken, omdat ik al te veel klachten heb voor 17 weken. Ik werk in de zorg met ouderen en zit op de zwaarste afd dus dat is echt pittig. Ik werk 24 uur en dat is dan best veel. Nu heb ik vandaag mijn teamleidster gebeld en aangegeven wat er aan de hand is en dat ik minder wil (moet) werken en dat ik naar 16 uur wil (dus 2 dagen in de week). Morgen moest ik maar even langskomen zei ze om het te bespreken. Het is echt een rottijd om nu minder te gaan werken want we zitten precies in de vakantietijd en er zijn er al 3 met verlof en 2 langdurige zieken die niet worden opgevuld. Daarom heb ik afgelopen week ook 56 uur gewerkt!! Veel te gek dus. Aan de telefoon reageerde ze wel heel begripvol en vond ze het heel vervelend voor mij dat ik die klachten heb. Maar ik ben benieuwd wat ze morgen te zeggen heeft. Ik ben soms wat onzeker van mezelf en laat me dan gauw wat aanpraten. Dat wil ik deze keer NIET doen. Ik moet aan mezelf en het kindje denken. Dat zei de vk ook. Als jullie er niet uitkomen, zei de vk, dan ga je naar de arbo-arts. Ik hoop maar dat ze morgen een beetje subtiel reageert en mijn wensen honoreert. Liefs J
Bedoelde jullie hoe het met mij is gegaan? Ik heb om 11.00 uur gesprek dus zit nog even te wachten. Zodra ik het gesprek heb gehad laat ik het hier weten oke? Lief van jullie....
Nou, heb net gesprek gehad met mijn teamleidster en het ging erg goed. We hebben overlegd hoeveel procent ik in de ziektewet wil. Ze gaat volgende week een rooster voor mij maken met 25% in de ziektewet. Mocht ik dan nog vinden dat ik te veel werk dan haalt ze er nog diensten af en kan ik evt naar 50% toe. Alleen moet ik nu wel verplicht 6 weken van te tevoren met verlof. Ik zou met 4 weken gaan, maar omdat ik nu al in de ziektewet ga, moet dat 6 weken worden. Ik ben erg blij hiermee en voel me stuk opgeluchter! Liefs J
hoi J! Bij mij PRECIES hetzelfde !!!! ook voor 75% momenteel. Dinsdag had ik het gesprek (eergisteren)...lijkt wel zelfde teamledier hahahah en over maantje ofzo evalueren en dan zelfde of naar 50%... Pas wel je verlofaanvragen aan ! je maakt nu 6u/dag ipv 40 ur *als je fulltime werkte..* x Pina