Hallo dames, Mijn baby van 9 maanden krijgt volledige borstvoeding. En met volledig, bedoel ik ook echt volledig. Ik krijg er niets anders in en biedt van alles aan! Brood met verschillend beleg, verschillende fruithapjes, los fruit gepureerd, aardappeltjes, groente. Noem het maar op! Hij weegt nu 8.3 kilo, en is best wel fijntjes haha. Iemand voor mij tips en eventueel mamma's met ervaring?! Hoe hebben jullie het aangepakt? Ik denk niet dat ik veel meer kan doen, dan blijven aanbieden?
Hier bij 9 mnd juist weer terug van 3 voedingen naar volledige BV, vanwege de ontdekking van KMA en opnieuw gaan introduceren van vast voedsel, als check of ze nergens anders allergisch voor was. Dat was toen een ramp, ze jatte de sperciebonen van mijn bord, de eerste dag. Maar later ging ze zelf juist weer vast voedsel weigeren, dat verliep vrij dramatisch hier Maar uiteindelijk bleken hier de oorproblemen nogal debet aan de eetproblemen. Dus voor jullie misschien handig om te bedenken of er op KNO-gebied wat aan de hand kan zijn? Zo niet: dan misschien toch af en toe de borst weigeren te geven, (als in: niet te snel als alternatief aanbieden, nu wete hij dat hij ook wel de borst kan pakken, in plaats van dat lastige vaste voedsel?), want als ie echt honger krijgt, zou hij ook wel wat anders moeten gaan eten, lijkt me?
Ik denk eigenlijk dat je je nu nog niet zo'n zorgen hoeft te maken. Negen maanden is nog best klein, en kindjes die Rapley'en krijgen bijna allemaal nog maar heel weinig binnen. Tot 1 jaar halen ze toch het meeste uit de borstvoeding. Dus ik zou het gewoon nog even aankijken. Wat doet je trouwens als je hele stukken fruit geeft? Een banaan? Een appel? Misschien stopt ze dat wel in de mond en gaat erop zuigen ofzo, kan ze aan de smaak wennen.
Hier aten ze op die leeftijd ook niet elke dag. Wat je nog zou kunnen proberen is een beetje op je vinger doen (groente,fruit) en dat laten aflikken, om de smaak te leren kennen.
Dank je wel dames! Ik heb hiervoor 2 kindjes 'zitten' een tweeling, en daar is de borstvoeding niet bij gelukt uiteindelijk. Dus die gingen al vrij snel aan de kv en bijvoeding. En dat ging eigenlijk snel goed gelukkig. De jongste mbt de borstvoeding is allemaal nieuw voor mij. Zorgen maken doe ik me nog niet echt, ik vroeg me meer af of er mensen zijn die ook zoiets gehad hebben. Want ik herken dit helemaal niet! Fruithapje krijg ik er wel redelijk in, maar als de dingen wat minder fijn van structuur zijn gooit ie het er gewoon uit met zijn tong haha. Ik was meer een beetje bang dat ie niet meer genoeg zou hebben aan mijn borstvoeding om geheel verzadigd te raken omdat hij toch wel regelmatig voor een voeding komt met name s'nachts. Het varieerd van 4 tot 8 keer in de nacht. Ik heb nog 2 andere kleintjes om aan te denken, dus hem s'nachts de borst weigeren zit er niet in. Ik herken de hongersignalen en speel hier dan op in door bijv een fruithapje te geven. Idd zoals gezegd werd een alternatief te bieden. Ik voedt hem met alle liefde, vooral ook omdat het niet gelukt is bij mijn andere kindjes. Ik blijf gewoon doorgaan dan zoals ik nu doe, en blijf het aanbieden.Ooit zal hij het toch wel moeten gaan eten, en als dat op lange termijn niet het geval is kunnen we altijd nog verder kijken. Bedankt dames!