Door laten slapen of niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door fairy2011, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hallo,

Onze dochter is na twee weken eindelijk op geboortegewicht. In het begin kwam ze met de borstvoeding niet goed aan. Hierdoor ben ik na 10 dagen overgestapt op flesvoeding. Ze komt nu elke dag iets aan. Het gaat niet hard, maar ze komt in ieder geval aan.

Ik heb haar tot nu toe elke dag om de 3 à 3,5 uur wakker gemaakt. 'S nachts laat ik haar maximaal 1x 5 uur doorslapen op advies van de kraamverzorgster.

Mijn vraag is nu: vanaf wanneer mag ik haar 's nachts door laten slapen tot ze zelf wakker wordt?

Bij de geboorte woog ze 3640 en dat was ze vandaag ook precies.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat goed zeg, dat ze nu op haar geboortegewicht zit. Is ze veel afgevallen? Moet je haar iedere keer wakker maken 's nachts? Wil je even de voedingstijden en hoeveelheid aan me doorgeven, dan kan ik even kijken of ze genoeg binnen krijgt. Een kleintje dat zo moeilijk aankomt, zijn we altijd wel voorzichtig mee.

Groetjes Adrienne

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik bied haar elke voeding 110cc aan. Dit gaat meestal net niet op, soms net wel. Ze krijgt 6 voedingen per dag. Tijden wisselen nog iets, omdat we samen naar een ritme zoeken.

Ze was afgevallen van 3640 naar 3330 en nu na twee weken fus weer precies 3640.

Ik maak haar idd bijna altijd wakker, een enkele keer wordt ze zelf al wakker voor een voeding.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze is dus best flink afgevallen, dan duurt het wat langer voor ze terug op geboortegewicht is. Op zich is dat hardstikke goed hoor, ma twee weken al.

6 voedingen per dag is al heel goed, ze is echt nog te klein om naar 5 voedingen te gaan. Er zit nu dus bijna iedere keer 4 uur tussen, behalve 's nachts. Ik heb even berekend, dat ze 575 ml nodig heeft per dag. Dus ook dat doet ze prima. Wat je kunt doen is er 's nachts 6 uur tussen te doen, en dan overdag iedere keer een kwartier eerder, zodat ze toch wel de 6 voedingen krijgt. De avond en nacht voeding kun je dan 110 ml doen, en de voedingen overdag 100 ml.

Ik hoor graag of het lukt zo.

Groetjes Adrienne

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bedankt voor je advies! Ik ga het proberen.

Deel Deze Pagina