Ik twijfel hoe ik het voedingsschema van mijn dochter (bijna 8 maanden) het beste in kan vullen. Ze loopt wat achter in groei, bijvoeding gaat nog maar mondjesmaat, dus ik geef haar nog steeds 5 voedingen overdag, plús dat ze 's nachts nog regelmatig even (1 a 2 keer per nacht) een slokje wil. Ik heb het idee dat ze de bijvoeding echt nodig heeft voor haar voedingsstoffen, maar dit niet voldoende eet omdat ze nog zo veel bij mij drinkt. Momenteel drinkt ze rond 7, 11, 15,19 en 23 uur. Die laatste vraagt ze zelf heel duidelijk. De eerste rommelt ze mee, omdat ze 's nachts ook al her en der wat drinkt. Kortom: chaos, onduidelijk voor ons beiden en ik heb het idee dat ik haar geen 'goed' voedingsschema aanwen op deze manier. Heb jij tips welke tijden ik zou kunnen aanhouden om van 5 naar 4 te gaan, wanneer ze die laatste bv overduidelijk nog wel wil, én toch mijn productie op peil te kunnen houden?
Ik zou wanneer je kindje de andere voedingen niet zo neemt nog helemaal niet gaan minderen met borstvoeding. Geef haar de tijd om het op de rit te krijgen. Nu neemt ze alles wat ze nodig heeft nog uit de borstvoeding. De rest is bonus en oefenen. Zo tussen 6 en 9 maanden is kennismaken met andere voeding en oefenen, alle voedingsstoffen komen nog uit borstvoeding. Naar een jaar toe kan het verschuiven naar hoofdmaaltijden met tussendoortjes en borst tussendoor. Dan eten kindjes meer en meer met het gezin mee. Dit is hoe het natuurlijk verloopt. Volg haar dus maar, nog even en ze is een jaar, dan ziet het er heel anders uit!