Thijs wil niet aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Annemiek1975, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    vorige week maandag ben ik middels een keizersnee bevallen van Thijs.
    Zodra ik terug kwam van de ok hebben ze hem bij mijn borst neergelegd. Hij moest er nog niet veel van weten.
    Smiddags nog een keer geprobeerd, ik blijk vlakke tepels te hebben waardoor hij een keer hapte en vervolgens zijn hoodje wegdraaide.
    In het ziekenhuis een paar keer geprobeerd aan te leggen, helaas niet gelukt. Wel vanaf dag 2 met een kolf de productie gestimuleerd en zodra de melk echt op gang kwam afgekolfd. Dus Thijs krijg meestal afgekolfde melk.
    Thuis met de kraamzorg ook nog een paar keer geprobeerd, ook op advies wat melk rond de tepel gesmeers en geprobeerd om te kolven tot er melk kwam en dan aanleggen, maar hij duwt zich weg van mijn borst. en tepelhoedjes hebben we ook geprobeerd.

Dus mijn vraag is of Thijs dan gewoon echt niet van de borst wil drinken of dat het zin heeft om nog andere dingen te proberen en zo ja wat dan. Ik wil graag via de borst voeden, maar wil niet dat ik of Thijs er gestrest van raakt. Dus vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt

Groetjes Annemiek

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Annemiek,

Dit is nou typisch een zaak voor de lactatiekundige. Natuurlijk wil jouw kindje uit de borst drinken, maar er is iets wat hem tegenhoudt en dat kan van alles zijn. Zaak dus om daar een expert bij te halen die dat kan beoordelen.

De lactatiekundige kijkt naar jouw borsten, het gedrag van jouw kindje aan de borst, het mondje van je kindje. Daar moet zij uit op kunnen maken waardoor hij niet aan de borst gaat.

Probeer zoveel mogelijk bloot-op-bloot met hem te knuffelen (in bed, onder de dekens of in de kamer de verwarming een graadje hoger). En zo snel mogelijk de LK bellen.

Succes.

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dan gaan we daar morgen gelijk maar eens achter aan.
    Dank je voor je antwoord

Liefs Annemiek

Deel Deze Pagina