Beste, Afgelopen week heb ik mastitis opgelopen en had flinke koorts. Inmiddels bij de huisarts geweest en de antibiotica heeft z'n werk gedaan. Ik voel me weer goed en er is geen rode plek meer te zien. Nu zit er wel nog altijd een harde bobbel op de plek van de mastitis en ik vermoed Dus dat de melkklieren nog altijd verstopt is. Ik heb al gemasseerd, warmte, extra voeding maar niks lijkt te helpen. Ik heb er op zich geen last van maar ben bang dat het weer terug gaat ontsteken? Is er nog iets dat ik kan doen of verdwijnt zoiets uiteindelijk vanzelf? Het is nu al een week zo... Alvast bedankt!!
Hoi, Lichte massage rond de borst naar de oksel: dit doe je onderlangs en bovenlangs zeg maar. Echt licht, geen druk oefenen. Dan met de hand kolven terwijl je met je andere hand mee masseert bij die plek. Los daar van is het niet ongewoon dat de plek als het een fikse ontsteking is geweest nog langere tijd gevoelig blijft. Let op roodheid of masseer de plek eens mee tijdens het voeden. Bij blijvende twijfel even terug naar je huisarts. Succes!