Wanneer krijg ik mijn verklaring van de verloskundige? Ik heb volgende week een afspraak en ben dan 22-23 weken. Alvast bedankt voor de reacties
Ik ben nu 10 weken en kreeg hem gisteren bij de controle bij de vk. Even navragen bij vk wanneer je die mee krijgt.
Jee, wat vroeg, maar is de termijn al goed duidelijk dus. Ik ben twee dagen terug gezet, niet officieel, maar moet ik even over praten inderdaad.
Ik stond eerst onder controle bij verloskundigenpraktijk Zwanger & Zo in Rotterdam, in hetzelfde pand zit ook echobureau Wereldkind, ik ben daar geweest en vond het daar super! Ze zitten in het centrum, achter het centraal station!
Ik zit net op hun site, 98euro voor een pretecho van drie kwartier, klopt dat? Heb je mooie beelden meegekregen? Ben nu bijna 22 weken, kan ik alvast een afspraak maken?
Het is jammer genoeg niet altijd automatisch, maar na je termijnecho kun je er gewoon om vragen en dan krijg je m mee.
Best raar eigenlijk dat je 'm niet overal standaard krijgt na de termijnecho. De meeste vrouwen zullen 'm (vooral bij de eerste) wel nodig hebben en je moet al aan zoveel dingen denken, dan is het wel handig als de verloskundige een beetje meedenkt en 'm gewoon even uitdraait.
Je hebt m altijd nodig voor oa de aanvraag van zwangerschapsverlof. Maar inderdaad het was wel praktisch geweest wanneer men na de termijn echo direct een verklaring uitdraait.
Ik vind het ook wel een beetje de taak van de VK, kraamzorg regelen, babykamer, etc is al voldoende, maar ach. Ik dacht er toevallig aan. Mijn werkgever heeft er nog niet om gevraagd, maar zelf vind ik het wel netjes dit op tijd te geven. Bedankt voor de reacties.
Ik heb 'm alleen nodig gehad voor de aanvraag van m'n zwangerschapsverlof dus ik kan me voorstellen dat moeders die niet werken, geen zwangerschapsverklaring nodig hebben. Kopietje ervan is in het fotoalbum van m'n dochter gegaan maar niemand heeft er verder ooit naar gevraagd.
Ik heb hem ook nog niet maar heb me vandaag ziek gemeld op het werk en hebben ze hem nodig voor het uwv. Heb net naar het ziekenhuis gebeld (sta onder controle bij de gyn) en heb hem morgen of overmorgen in huis.
Nou je vk ligt er niet wakker van als jij geen zwangerschapsverlof krijgt uitbetaald Vind het juist iets om zelf aan te denken.