smoesjes?

Discussion in 'Zwangerschap' started by poppy, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Hey dames,
    ben er sinds zondag achter gekomen dat ook ik een gelukkige ben!
    Ben zo'n 4,5 week zwanger..
    Alleen omdat het nog zo pril is en ik ga van het weekend stappen met vriendinnen...en dan kan ik dus niet drinken.
    Hebben jullie goede smoesjes voor me? Ik hou normaal hier niet zo van...maar het kan gewoon niet anders.
    Had er zelf al 1 bedacht: heb blaasontsteking en slik antibiotica!
    Jullie nog tips?
    Groetjes Poppy

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    - Voel me een beetje grieperig, dus drink liever niet.
    - Moet nog auto rijden.

Succes

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    vind die antibiotica eigenlijk wel een goeie! Moet je niet rijden dat je de 'bob' bent? Kan ook nog.

4. mamsie

mamsie Bekend lid

Aug 4, 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    vind de antiboitica een goeie. ik zou die gebruiken.

5. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Ik hou normaal wel van een borrel :p en heb binnenkort een uitje met collega's. Ik ga ook zeggen dat ik aan de antibiotica zit. Mijn vriend heeft net een kuurtje achter de rug voor een virale infectie, dus kan gewoon zeggen dat hij mij heeft aangestoken haha! Hou er normaal ook niet zo van, maar wil het nog even voor me houden..

6. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik zou ook die van de antibiotica gebruiken en dan nog erbij zeggen dat je er best van baalt maar dat het niet anders is, en je dan gelijk opwerpen als Bob!

7. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Is idd een goeie van die antibiotica. Moet je wel ff regelmatig naar de wc lopen anders komt die blaasontsteking niet geloofwaardig over.

Groetjes Inge

8. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ehm, antibiotica helpt alleen tegen een bacterie en niet tegen virussen. Blaasontsteking is dus een prima smoes (want bacterieel), maar een virusinfectie zal bijna nooit met een antibioticum behandeld worden. Maar misschien weten je vriendinnen dit niet en zullen ze het dus slikken als zoete koek.

9. Ireen79

Ireen79 Actief lid

Jun 4, 2007
    109
    0
    0
    Wat Tinus zegt klopt. Maar misschien kan je er wel weg mee komen. Zelf heb ik wel eens antibiotica gehad voor een keelontsteking, terwijl een keelontsteking net zo goed door een bacterie als door een virus veroorzaakt kan worden. Het idee was dat als het een bacterie was, de antibiotica zouden helpen. En als het een virus was zou het niks uithalen en moest ik het maar uitzieken...

Maar nu maken we het wel erg ingewikkeld, he ;) Die blaasontsteking lijkt me makkelijker!

10. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Je kan ook zeggen dat je aan de antidepressiva :( zit. Mag je ook geen alcohol bij drinken.

11. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Thanks ladies!
    Dat van dat Bob gebeuren gaat helaas niet op, omdat ik zou blijven slapen bij mijn vriendin...
    Dat van die antidepressiva Mieltje moest ik wel heel hard lachen! HAHAHA! :D
    Ze weet dat ik me hartstikke goed voel, dus ook dat komt niet geloofwaardig over!
    Moet nu naar het toilet want ik heb blaasontsteking! ;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tips genoeg te vinden op het forum. Gebruik de zoekfunctie maar eens ;)

13. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Elmo weet je ook hoe ik dat op kan zoeken?
    Kan het zo niet vinden... :)

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Leuke naam...."Poppy"

hou het bij de antibiotica....en verder doen alsof je 'gek' bent ;)

Veel plezier met stappen, én geniet van je zwangerschap.

Gr. Cellie.

15. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Infecties worden toch wel verholpen met antibiotica...tenminste bij mij wel.

Had een huisinfectie gehad en wordt toch behandeld met antibiotica.

16. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Alles is te vinden hier op het forum elmo maar soms willen mensen ook wel eens een nieuw topic openen en nieuwe ideeen horen!

On-topic: je kan zeggen dat je de laatste tijd vaak buikpijn krijgt als je hebt gedronken en het een keer wil proberen zonder zodat je weet of het aan de alcohol ligt....
    Ik heb dat namelijk ook, als ik teveel alcohol of prik drink dat ik dan last van mijn buik krijg.
    Met deze smoes kan je daarna zeggen dat je zonder alcohol geen last had van je buik en dus geen alcohol meer wil drinken.....

De antibiotica is ook een goeie maar wel maar kort te gebruiken.

17. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0

18. Niet meer actief

heb blaasontsteking en slik antibiotica!

Die werkte bij mij goed ;)

19. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Ligt eraan wat de bron is van die huisinfectie. Wat is trouwens een huisinfectie? :confused:
    Virussen worden niet met anitbiotica behandeld, bacterien wel.
    Tenzij je een bacteriele superinfectie hebt (een virusinfectie, met daarop een bacteriele infectie).

Share This Page