haai, wat ik me afvraag geven jullie jullie dreumes alleen vitamine D of iets van multivitamines? of helemaal niets? liefs Inger
Wij geven geen extra vitamines. Wel krijgen de oudste 2 keer op een dag een flesje kunstvoeding (165cc) en de jongste krijgt 1 keer op een dag een flesje kunstvoeding (100cc), daar zit dan bijv wel weer extra vit D in, maar vooruit, je kan het er eenmaal niet uit halen, dus dat krijgen ze wel . Maar verder hier niets.
Hier vitamine D (als ik er aan denk, kan ook zomaar een paar dagen vergeten... ze eet verder heel goed en gevarieerd dus ja...)
Hier vitD, maar dat vergeten we nog weleens. Vorig winter heeft hij wel een multivitamine gehad. Maar hij at toen een periode erg slecht door kiesjes, en met die ziektes op het KDV wilde ik hem toch extra beschermen. In het voorjaar alleen vitD gehad, maar als hij veel buiten is, dan slaan we de VitD ook wel over. Alleen als ik veel smeer, zoals met dit weer, dan geef ik wel weer vitD, omdat het met zonnebrand niet zo goed wordt aangemaakt.
Hier vitamine A en D (zit samen in 1 flesje met druppels), en ga er binnenkort ook vit. C bijgeven. Ik word gek van al die verkoudheden het hele jaar door :x
ik was pas bij de Etos en zag die flesjes met vit A en D in 1 en vroeg of die dan ook beter was (extra vitamines) maar ze adviseerde toch om gewoon alleen vit D te doen vandaar ook mijn vraag
vroeger moesten kinder idd altijd A en D... maar nu eigenlijk alleen D... te veel A is niet goed.. daarom mag een kind toch ook niet te veel leverworst enzo.. omdat er te veel vitA in zit.. Hier krijgt dochterlief dus alleen vitD
Hier niets. Ilana krijgt genoeg vers fruit en groente en ze is overdag voldoende in de zon voor vitD.
Ik geef ook niets. Hij eet nog steeds gevarieerd, ondanks zijn slecht eten buien en fruit gaat er ook altijd wel in. Ik geloof toch al niet zo in vitamines toevoegen, want wie weet hoeveel je nou eigenlijk echt opneemt? En of je je weerstand er ook daadwerkelijk mee verhoogd, als dat zo zou zijn zou het toch verplicht moeten worden, want dan werd niemand meer ziek. Nee hoor. Gezond eten en veel bewegen is veel beter voor je weerstand.
Maar dan moeten ze wel willen eten! Wij zijn in de winter begonnen met multivitaminen te geven. Omdat ze in die periode erg slecht at. Vitamine D gaven we toen ook, maar nu niet meer aangezien ze nu toch erg veel buiten is. Overigens is nu de mutlivitaminen niet meer nodig, ze eet weer prima, maar ze vind ze zo lekker, en vraagt er altijd om na het eten.