Haha, ik snap je. Maar die extra eiwitten eet ik pas sinds 2 weken, het snel vol zitten heb ik al maanden. Tja, als je minder eet krimpt je maag, na verloop van tijd Juist om het geen impact te laten hebben op m’n gewoonlijke maaltijden, neem ik de eiwitshakes/limonades/koffies in etappes. Ik ervaar ze vooralsnog niet als erg snel vullend, trouwens, maar er zal ongetwijfeld verschil zitten in het soort shake dat je gebruikt.
Vette vis, avocado, volle producten (yoghurt enzo). Kleine zaken aanpakken. Desnoods als je het moeilijk vind 2 dagen in de week overgaan naar volle producten en de rest gewoon ?
O: kwark met appel L: pompenpittenbroodje met lotus en pindakaas T: skyr D: proteïne rijstwafels met smeerkaas
O: kwark met bosvruchten L: volkoren boterham met kaas, kipfilet, komkommer en een gekookt ei. Klein bakje vanille kwark met granaatappel en een mandarijn. T: tomaatjes D: macaroni ovenschotel met kaassaus Straks nog een bakje fruit.
Hoihoi. Het ging best goed vandaag. Maar wie in het alcoholtopic meelest weet hoe de dag eindigde. Dus bij deze. O: 2 volkoren crackers met appelstroop en kaas L: maaltijdsalade met oa mango, radijs, noten, spelt en een citroendressing. Geen brood erbij. T was meer dan vullend genoeg. A: couscoussalade met doperwten, komkommer, paprika, gegrilde courgette en sjalot en ricotta met dressing van olijfolie en balsamicoazijn T: vanilleskyr met een peer T2: stuk donkere chocolade met een glas port.
Ik zou wel mee willen schrijven hier als dat mag Ben sinds afgelopen week begonnen met afvallen. Ik ben al eens eerder van 108 kilo naar 76 gegaan d.m.v. gezond eten en veel wandelen maar vanwege een scheiding en slecht in mijn vel zitten weer boven de 100 gekomen (emotie eter ) Op dit moment weeg ik +- 100 kilo, een deel daarvan zijn kilo’s die na mijn zwangerschap (1,5 maand geleden) zijn blijven plakken. Ik heb een aantal e-books aangeschaft van broodje dunner. Niet om streng te volgen maar meer ter inspiratie. Vandaag: O - groene smoothie met fruit avocado en spinazie L - volkoren cracker met cottage cheese, zalm, rucola, tomaat en een gekookt eitje. Nog een kwart komkommer er los bij. T - banaan doormidden gesneden met 100% pindakaas eroverheen, chiazaad en verkruimelde walnoten. D - Zelfgemaakte kipburger op een volkoren bol T - Ehrmann proteïne vanille mousse
Jouw menu klinkt goed. Komen die gerechten uit dat boek? Ik heb er weleens wat van gezien, maar niet doorgeklikt omdat ik onmiddellijk zin kreeg in een broodje döner
De groene smoothie en kipburger kwamen uit het e-book (beide een aanrader!). Er staan ook complete dag menu’s in maar die volg ik niet. Tot nu toe ben ik heel tevreden met alles, het is lekker en vullend. Sta ook niet langer in de keuken dan dat ik normaal gesproken bezig was dus voor mij werkt het zo top. Op haar Instagram post ze wel vaak filmpjes van dingen die in de ebooks staan, zonder afmetingen maar je kan er al heel veel uit opmaken. Altijd handig ter inspiratie! Zo heb ik het eerst uitgeprobeerd voor ik de boeken aanschafte. Ennehhh, een echt broodje döner moet ook gewoon af en toe kunnen toch
Gisteren: O - pannenkoek van banaan ei en havermout met verse aardbeien T - peer en een plak kruidkoek zero L - 2 volkoren crackers met cottage cheese en fruitspread T - Breaker zero D - 2 gevulde paprika’s uit de oven Vandaag: O - weer een banaan met 100% pindakaas, chiazaad en walnoten en een schaaltje magere Franse kwark T - appel met kaneel L - volkoren wrap met kipfilet avocado en tomaat en een zelfgemaakt kerrie sausje D - volkoren spaghetti met als saus zuivelspread, gamba’s en courgette T - als toetje high protein pudding caramel van Lidl
Ik ben de laatste dagen niet zo fanatiek aan het meeschrijven hier. Maar t gaat best goed. Af en toe een snaaimoment, maar over het algemeen wel gezond bezig. En met resultaat. Er was vanmorgen weer 0.4 af tov vorige week . Vandaag: O: brinta L: volkorenbrood en salade (weet nog niet precies hoe) A: curry met kippenpoten en rijst. Ik heb nog een hoop restjes aan groenten liggen die erdoor gaan en geen recept. Dus het wordt een verrassing Tussendoor pak ik een peer of appel. En in de avond skyr met peer en/of banaan en eventueel nog wat noten als ik nog trek heb.
Hier gaar het nog steeds prima. Ontbijt: geen bloedprikken nuchter. Vm: halve appel. Middag: soep met volkoren boterham met kaas. Nm: zondig moment want we hebben een verjaardags feestje maar ik hou het sowieso binnen de perken. Avond: spaghetti (voor mijzelf nog een grote extra pot met wortel en prei). Extra : niets Morgen: Ontbijr: Havermout met appel en kaneel Vl: niets Middag: salade mozarella Nm: niets Avond: bloemkoolrijst, spekjes, spinazie en geitenkaas . Extra : potje skyr en granola
Morgen weer wegen. Ben eindelijk onder de 68. Nu is het doel naar de 65. Ontbijt: Yoghurt, gedroogd fruit, cruesli Tussendoor: LU meergranen melkchocolade Lunch: Triangel broodje met gegrilde kipfilet Tussendoor: Iets van fruit Avondeten: Wraps met kip krokant schnitzel en groeten. Zullen er 2 of 3 worden.
Mindere dag. Ik ben heel hard toe aan weekend. O: brinta L: gebakken ei met parmezaanse kaas en zalm op 2 volkoren boterhammen en nog een boterham met chocopasta. (Ik had geloof ik behoefte aan warm, vet, veel en zoet ) Wat hier aan gaat komen... nog geen idee. Eetst de middag maar doorkomen. Ben aan 't werken maar de concentratie is even ver te zoeken. Zometeen een overleg. Denk dat ik daarna maar ga stoppen, want er komt toch weinig zinnigs meer uit
Vandaag: Ontbijt :skyr en granola VM: niets Middag: spinazie soep, volkoren beschuit en humus Nm: niets Avond: wokgroenten met kokos curry saus en kip. Extra: niets Morgen: Ontbijt: Havermout met appel en kaneel Vm : niets Middag: soep met boterham Namiddag en avond zijn afwijkend. Ik heb een borrelplank waar ik mss niet zal aankomen, maak een big mac taco (prima gerecht binnen dieet schema) en heb warme appeltaart met vanille ijs. Zondag: Ontbijt: skyr met kiwi Vm: appel Middag : kip met ovenaardappelen, boontjes, wortels,... Namiddag: niets Avond: volkoren beschuit met kaas/pesto smeerding en witloofsoep Extra: niets. Volgende week woensdag is het weegdag.
Op vrijdag halen wij vaak wat van de snackbar en ik heb dit al een tijdje overgeslagen. Nu heb ik een patat oorlog en frikandel speciaal op en ik ben gewoon misselijk Denk ook niet dat ik dit gauw weer doe, hoe dol ik er eerder op was kan ik me op dit moment niet voorstellen. O - 150 gram magere kwark met grove havervlokken, noten, rozijnen en een losse banaan L - 300 gram gekookte spruitjes (ik snap het als je me voor gek verklaard ) T - warme appel in stukjes met een paar rozijnen en kaneel D - snackbar
Avondeten werd een ouderwets avg-tje Beenham met rodekool stamppot en champignonsaus. Nu de avond nog een beetje gezond door proberen te komen. Vroeg naar bed is denk ik de beste optie.
Hoi dames Dit topic was verder gezakt dan mijn gewicht. Vanmorgen maar 0.1 eraf. Dat zet geen zoden aan de dijk. Maar gezien mijn taartenbakkerij van maandag (en trakteren op dinsdag) en het uitje van zaterdag met lunch en diner in de stad waren de verwachtingen niet zo hoog gespannen. Wel tijd om nog even, voor de herfstvakantie, de touwtjes weer wat strakker te spannen. Vanmorgen gestart met een lekker havermout met appel en kaneel. Daarmee blijf ik wel vol tot de lunch. Ik moet nog boodschappen doen, dus ik ga wat verse groenten halen voor een salade met boterhammen. Vanavond wil ik de jongens blij maken met zelfgemaakte saté en pindasaus. Daar doe ik gegrilde aubergine bij denk ik. En/of sperzieboontjes. En een groene salade en voor de mannen wafelfriet. En dan snoep ik daar een paar van mee. In de avond kan ik dan nog wat skyr met peer en/of banaan pakken.
Ook ik kom graag weer meeschrijven. Ben sinds de voorjaars vakantie 5 kilo aangekomen. Ik woog ook wel net uets te weinig toen maar 2-3 kilo eraf zou fijn zijn. O brinta met zonnebloempitten L 2 vk boterhammen zuivelspread light met kalkoenfilet minder vet T druiven A broccoli/dpinazie/kikkererwten soep T magere kwark met bak fruit. Ga ook nog 40 cardio en 50 min krachttraining doen. Zo, stok achter de deur. Nu moet ik wel
Wanneer je zondigt is afvallen natuurlijk zeer moeilijk. Maar met zoveel zondig momenten en beperkt opletten niet bijkomen is natuurlijk ook al positief.
Ik val tussen de 0,8 en 1kg af per week. Had normaal vandaag weegmoment maar door opstart van een medicatie kuur ga ik niet wegen en wachten. Ik zou het nogal demotiverend vinden als er amper wat afgaat met mijn schema en deze medicatie kan wel voor wat schommeling zorgen zei de arts, dus voor mij is niet wegen dan het slimste . Verder kan ik terug prima in mijn broeken maat 40/42 en daar ben ik zeer blij om. Zolang ik daar verandering zie vind ik het wel prima