O: 2 volkoren crackers met philadelphia en komkommer. 1 met chocopasta L: tosti ham, kaas, tomaat A: tomaten paprikasoep met huttenkase en volkorenbrood (3 sneetjes) en een beetje aioli en een paar stukjes stokbrood kruidenboter. En een glas witte wijn Toetje: vanilleskyr T: paar blokjes chocolade Ik voel het met heel vet eten ook dat het als een blok op mijn maag kan gaan liggen. Beetje friet ergens bij vind ik wel lekker. Maar volle bak frituur geniet ik ook niet heel hard van. Als we bestellen (veel minder vaak dan voorheen) neem ik meestal zuurvlees. Dat is niet zo zwaar. En dan warm ik er wat rode kool bij. Superlekker. Zoetigheid, en dan vooral chocolade, blijft voor mij wel een dingetje. Maar heb t wel redelijk onder controle. Een paar blokjes in de avond en af en toe chocopasta op de boterham sta ik mezelf toe. Zolang er elke week een paar onsjes af blijft gaan is dat ok. Stopt t met die onsjes dan moet ik er nog een kritisch naar gaan kijken of het idd een paar blokjes was, of toch stiekum de hele reep. Terugkijkend op mijn dag. Ik ben compleet mijn fruit vergeten Nouja... wel druivensap gehad. Telt dat ook Morgen is t weer maandag. Dan beginnen we weer met frisse moed.
"Gezonde" pannenkoeken maak ik idd wel eens Maar nu wilde ze echt poffertjes, en aangezien ze de afgelopen tijd nogal slecht eet én het de laatste vakantiedag was, had ik er niet zo'n probleem mee. Ik had natuurlijk voor mezelf ook gewoon iets anders kunnen maken Banaan kopen we bijna nooit; het is geïmporteerd en nogal prijzig hier. Als we het eens kopen is het om "gewoon" te eten. Bakken doe ik dan liever met pompoen, ook lekker en een stuk betaalbaarder (én minder milieubelastend).
Dat is bij mij ook. Juist door af en toe iets zoets kan ik het beter volhouden. Hoeft niet per se chocolade(pasta) te zijn, kan ook wat honing of dadels of een keer jam op brood. En soms een glas muntthee ofzo.
Dit was mijn dag qua eten: O: brood met dadels en olijfolie, muntthee A: 4 dadels, glas karnemelk. Daarna Soep met gerst, kikkererwten en groenten T: Glas Fanta lemon en een koekje (eigenlijk van gisteren, maar toen hoefde ik niet) Vandaag was een vastendag dus vandaar alleen ontbijt/avondeten.
O: skyr met blauwe bessen en muesli L: 2 volkoren boterhammen met appelstroop en kaas T: beker warme chocomel (halfvolle melk met cacaopoeder ongezoet) A: vegaballetjes met champignonsaus spruiten en wafelfrieten uit de airfryer. T: zometeen nog een warme choco.
Ik heb mijn chocopasta vervangen voor Nocilla hazelnootpasta. Is te koop bij de Jumbo en bevat geen toegevoegd suiker. Ik proef oprecht (bijna) geen verschil met bijvoorbeeld Nutella dus echt wel een aanrader
0,2 eraf weer. Ik blijf heel gestaag zakken. Sinds augustus ongeveer 3 kilo. Maar wat nog mooier is. Ook 7 cm kwijtgeraakt rond de taille.
Ontbijt: kokos skyr (HEERLIJK) blauwe bessen en granola Vm: niets Middag: soort van panini met tomaat, pesto en mozarella en verse spinazie soep. Nm: verse vanille pudding Avond: gezins leden frietjes en ik ga voor een stoommaaltijd van AH (als degene die ik wil er zo meteen is, anders maak ik een omelet) Extra: niets Maandag is het weegmoment maar ik merk dat ik nog afgevallen ben. Want mijn broek die loose fit is, is nu gewoon te ruim en niet meer mooi. Ik heb mijn broeken maat 38 op vinted et terug afgehaald. Had begin september nooit kunnen denken dat het zo goed ging gaan en mijn werk beloond word en denk dat een 38 tegen de feestdagen niet eens een gek gedacht is (als alles zo goed blijft gaan). Voor mij is dit alles wel enorm de bevestiging dat mijn schildklier de grote speler in mijn gewicht is.
Jahoor, gaat hartstikke prima hier! Mijn gewicht lijkt nu mooi stabiel - schommelt wat tussen 65 en 65,5kg. Meer dan keurig met mijn lengte van 1,77m en een gíga verschil met de afgelopen jaren, voelt soms nog steeds wat onwennig Verder afvallen blijft inmiddels uit (zoals m’n bedoeling was) en verder denk ik goed om m’n dagelijkse proteïne inname en lichaamsbeweging om de verloren spieren beter te maken. Buffelen in de sportschool zal nooit iets voor mij worden, maar ik doe wat ik kan (en leuk vind!) in overleg met de fysio. So far, so good
Gisteren helemaal niet meer aan toe gekomen m'n lijstje te delen, maar het ging prima qua eten. O: yoghurt met havermout, gemalen amandelen en lijnzaad en een granaatappel T: 2 dadels L: omelet van twee eieren gevuld met gestoofde rucola A: linzen met rijst en aubergine Vandaag: O: brood met pindakaas en abrikozenjam, thee A: 3 dadels en glas karnemelk, daarna rijst met witte bonen en groenten en kop kippenbouillon T: als ik zin heb nog wat amandelen Vandaag vast ik weer, vandaar alleen ontbijt/avondeten.
O - havermout met banaan, kaneel en een klein beetje honing erover L - volkoren boterham met huttenkase, rucola, kipfilet en een gekookt ei T - plak zero ontbijtkoek D - volkoren spaghetti met courgette en broccoli met gamba’s T - 50 gram Oppo ijs cookie dough
Vandaag een best ok dag O: havermoutpap met gebakken appel en kaneel L: witlof met gekookt ei en een bruine bol chocopasta T: glas rode wijn bij het koken/eten A: boef bourgignon met aubergine en rode wijn T: straks nog wat skyr met blauwe bessen en/of banaan
Ik mag ook weer meeschrijven. Heb sedert een paar weken de ballon waarbij ik enkel gemixte voeding mocht opnemen. Nu het akkoord om weer te eten volgens het weight watchers plan. O: 1 beschuit met kippenwit T: 1 mandarijn L: 2 beschuiten met everzwijn pate A: een halve kabeljauwfilet met wat Provençaalse saus. Sport: 3,5km gejogd.
O - appel met magere kwark en 100% pindakaas L - volkoren boterham met huttenkase, rucola, tomaat, kipfilet en augurk T - peer in stukjes met kaneel erover D - zelfgemaakte zoete aardappel/venkel soep en een volkoren boterham met 2 magere knaks T - protein pudding karamel van AH eigen merk
O: 100ml proteïne drankje T: een pruim L: 2 wasa beschuiten met gerookte eend A: kippentajine (met tomaten en honing)
O: havermoutpap met banaan en cacaopoeder L: bakje kibbeling met saus van de visboer A: restje boeuf bourgignon met zilvervliesrijst van gisteren Was niet veel, maar voel me niet lekker. Dus geen trek. T: mss straks wat skyr als mijn maag dat ok vind.
Gisteren (vastendag weer): O: brood met dadels en olijfolie en een kop thee A: 3 dadels, glas karnemelk, daarna maaltijdsoep met gerst, kikkererwten, kip en groenten. T: 5 amandelen Vandaag: O: Yoghurt met havermout, gemalen amandelen en lijnzaad en een granaatappel, met een kop thee L: omelet gevuld met gestoofde raapstelen A: maaltijdsoep met gerst, kikkererwten en groenten T: misschien nog een koekje of stukje chocola