Gisteren: O: baguette met olijfolie en gebakken ei, muntthee A: pasta met groenten Vandaag: O: 2 mini-harcha's, 1 met pindakaas en 1 met abrikozenjam, thee A: 2 a 3 dadels, een beetje yoghurt met gemalen amandelen Daarna nog gerstsoep met kip, kikkererwten en groenten
O: Brinta T: appel L: 2 volkoren boterhammen en een cup a soup T: gevulde groene pepers Straks Turkse rijst, kefta en broccoli
O: havermoutpap met speculaaskruiden en appel L: tosti tomaat kaas met chilisaus T: cup a soup tomaat A: tortilla met tonijnsalade (tonijn uit blik met ijsbergsla paprika en kappertjes en aioli T: net een paar dropjes gepakt. Zit in de auto te wachten tot muziekles begint (zoon naar voetbal gebracht en doorgereden naar les. Net niet handig om naar huis te rijden en terug)
Gisteren: O: rfiss (brood met olijfolie en dadels gekneed tot balletjes), thee L: omelet van twee eieren gevuld met snijbiet A: pasta met groenten en kip T: een brownie en stukje chocolade Vandaag: O: yoghurt met havermout, gemalen amandelen en lijnzaad en granaatappel, thee T: groentensoep L: pasta met groenten A: linzen met groenten
O: kwark met granola T: cappuccino L: 2 boterhammen met oude kaas en komkommer T: beetje griesmeelpap A: 2 pita broodjes met kip, groentes en een yoghurtsausje
O: 2 volkoren pannenkoekjes, 1 met chocoladepasta en de ander met abrikozenjam, muntthee A: 3 dadels, klein bakje yoghurt met gemalen amandelen. Daarna couscous met venkeltakjes T: mandarijn
Mag ik hier ook meeschrijven? Een tijd heb ik echt gezond gegeten, maar de laatste tijd snaai ik weer veel te veel. Ik ben 13 kilo afgevallen en ik wil er nog 5 kwijt, maar dat hoeft niet snel te gaan. Een kilo per maand is prima. Voor nu ligt mijn focus op spieropbouw en gezond en voedzaam eten. Dat laatste is deze tijd van het jaar en met heel veel feestjes de achterliggende periode en ook nog de komende echt het moeilijkste. Hopelijk geeft het meeschrijven me een stok achter de deur.
Gisteren O: Magere yoghurt met beetje granola T: Mandarijn L: 2 wasa crackers met kipfilet Beleg, halve appel T: handje Noten D: spitskool salade met gerookte kip
Gisteren O: kwark met granola en appel L: 2 volkoren boterhammen met knak worstjes T: speculaasje A: uiteten, vega burger met zoete aardappelfrietjes
Ik zie trouwens vaak granola voorbijkomen hier. Volgens mij is dat de hippe benaming van cruesli... Wat voor mij meer valt in de categorie snoep/junkfood , gezien de enorme hoeveelheid suiker. Natuurlijk maakt dat verder niet uit hoor, mijn voedingspatroon is ook niet perfect en ik eet ook genoeg minder voedzame dingen (ik kies bewust voor deze benaming omdat ik geloof dat er geen "foute" voedselkeuzes zijn zolang deze binnen een gezond voedingspatroon worden genuttigd). Maar ik vroeg me alleen af of dat bij jullie bekend was. Want kennelijk werd het jarenlang als gezond product gepropageerd. Dat gezegd hebbende, ik ben de afgelopen dagen even wat afwezig hier ivm pijnklachten waardoor er wat makkelijker is gegeten (lees: ongezonder ... Niet vreselijk ongezond hoor). Gelukkig gaat het vandaag weer wat beter, maar heb wel met pannenkoeken ontbeten en dan niet de gezondere variant. Maargoed, dat moet soms ook gewoon kunnen. Ik ontbijt liever met pannenkoeken dan dat ik ze in de avond eet, dan eet ik er toch wat minder en avondeten is gewoon redelijk gezond. @Fanne: welkom terug ❤️
Ik maak mijn granola en wissel van smaakjes door zelf zaken toe te voegen (niet overdrijven want 2 scheppen granola vol gedroogde vijgen, dadels en mango is ook niet ideaal ). De diëtiste destijds had mij ook wel een reeks aan granolas die prima konden dus er zijn wel mogelijkheden. Beetje zoals bij alles moet je eens kijken naar de inhoud en kan je dan kiezen of je het aanpast of niet zeker. Hier gaat her verder prima. Weeg rond de 76 kilo. In normale omstandigheden was ik gewoon doorgegaan maar na opnieuw een diagnose aan mijn lijst toe te voegen en de uitleg rond mijn mediactie zal ik vooral zien hoe en wat. Mijn lichaam zal bepalen wat en hoe en daar heb ik naar te luisteren.
Klopt idd! Ik maak het weleens zelf maaaar meestal gewoon vanuit de winkel hoor. Als ik het zelf maak is het niet ongezond, ik eet altijd maar een heel klein beetje (nog geen handje) om m’n kwark wat “op te leuken”
O: kwark met appel, kaneel en wat rozijnen L: walnoten broodje met oude kaas T: cheesestring en wat amandelen Straks: Salade van veldsla, kip, avocado, mais, gebakken uitjes, wat Parmezaanse kaas en een frisse dressing
Rommelige dag qua eten. Ik moet op niet-werkdagen meer structuur in mijn eetpatroon zien te krijgen, hopelijk voorkomt dat een hoop gesnaai. O: geen tijd voor, was te laat uit bed. T: paar snoepjes, restjes chocolade die over waren van pakjesavond, terwijl ik de lunch klaarmaakte (dat bedoel ik dus...) L: 2 geroosterde meergranen boterhammen met 200 gr kastanje champignons, wat geraspte kaas en per boterham 2 plakken kipfilet + boterham met chocolade pasta T: 1 kiwi, 1/2 appel, proteine shake T: wat gemengde noten, 1/2 gekookt ei A: salade van ijsbergsla, appel, ei, walnoot, bosui, spekjes en yoghurtdressing en toen nog een boterham mer chocolade pasta. Conclusie: ik moet dringend weer van mijn chocolade/suikerverslaving af. Ik weet dat wanneer ik een tijd niet meer snoep, ik een veel gezonder eetpatroon heb en ik moet echt m'n eetmomenten afbakenen.
Lijstje van vandaag. Ben nog niet tevreden, want het is te weinig. Moet daar nog iets op verzinnen. In ieder geval wel gezondere dingen genomen vandaag. L: 2 boterhammen met paté T1: proteïneshake T2: Kruidnootjes T3: gekookt ei, kiwi, mandarijn A: bami met heel veel groenten en een zelfgemaakte pangangsaus en 2 handjes kroepoek. Zo dadelijk nog een workout thuis, want man is weg, dus kan niet naar de crossfitbox. Intensiteit zal dus een stuk later liggen, want de jongste loopt nog rond.
Mijn lijstje van gisteren O: Brinta T: worteltjes en een amandelkoekje L: 2 volkoren boterhammen met oude kaas A: pasta met salade
Ik schrijf ook weer mee na een paar mindere dagen. O: yoghurt met havermout, gemalen amandelen en lijnzaad en een mandarijn, thee T: 2 dadels, venkelthee L: groentensoep met twee gekookte eieren T: venkelthee A: pasta met groenten in tomatenroomsaus, salade (komkommer, tomaat en ui) T: mandarijn Zometeen misschien nog een stukje chocolade, maar alleen als iemand anders daar aanstalten toe maakt, ik ga die reep niet zelf aanbreken
Ik heb het idee dat het eten inplannen vandaag al wat beter ging. T: gekookt ei L: 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag (gezonde broodbeleg was op) en een grote hand druiven T1: banaan T2: 2 handjes kruidnootjes T3: 2 proteïneshakes na het hardlopen A: stamppot boerenkool met rookworst Vanavond ouderavond op het werk. Meestal daarna drang om te snaaien. Hopelijk kan ik me inhouden.
@Fanne, nu ben ik benieuwd wat er zo ongezond is aan pindakaas Voor mij valt dat juist onder gezond beleg. Nu hebben we ook wat minder keuze dan in NL, en kaas valt sowieso af (heel duur en minder lekker dan in NL), behalve dan smeerkaas maar dat is best bewerkt. Vleeswaren hier zijn ook erg bewerkt. Dus vaak wordt het pindakaas of een gekookt ei ofzo (of wat er dan ook voor restjes in de koelkast liggen ). En voor het ontbijt is het "beleg" gewoon olijfolie. Moet wel zeggen dat mijn pindakaas zelfgemaakt is (met 1 ingrediënt: pinda ), dus niet van die tranvetzooi zoals Skippy en Calvé.
Gisteren geen chocolade meer gehad Man en kinderen gingen aan de zonnebloempitten, maar daar houd ik niet zo van, dus die "verleiding" was makkelijk te weerstaan. Sowieso is avondsnacken niet echt iets wat ik vaak doe. Ik ga het liefst met een lege maag slapen, zo leeg mogelijk in ieder geval. Vandaag op de planning: O: stuk pompoen baked oatmeal met pindakaas en 2 dadels, thee T: mandarijn L: gebakken aardappel met gestoomde groenten A: couscous met kikkererwten, kalkoengehakt en courgette Verder proberen genoeg te drinken (daar moet ik echt aan werken). Er is nog een halve liter venkelthee en die moet sowieso op.