Mijn lijstje van gisteren O: omelet L: beschuitje met pindakaas en een cracker met kaas T: mokkakoffie en 2 vega bitterballen A: kipburger met erwtjes (voor de rest had ik er aardappels bij gebakken maar daar had ik geen zin in)
O: kwark met appel en rozijnen L: walnoten broodje oude kaas en een stukje croissant A: rijst met cola kip en salade
O: poffertjes T: mandarijn A: couscous met kikkererwten en groenten Geen lunch gehad vandaag, maar best een laat (en groot) ontbijt, dus zat er lang vol van. De dagen zijn nu ook gewoon zo kort.
Hier ook laat ontbeten. En uitgebreid. Dus de lunch was eigenlijk meer een tussendoortje. O: meergranenbroodje met kaas, ham , gekookt ei en tomaat Groot glas yoghurt met vers sinaasappelsap T: 1 mini worstenbroodjes A: gekookte aardappelen met beenham, champignonsaus en spruiten 1 bokbiertje ernaast
O: brood met olijfolie en dadels, thee T: mandarijn L: pasta met groenten A: soep met parelgerst, kip, kikkererwten en groenten
T1: gekookt eitje L: 1 boterham met hummus, walnoot, sla en paprika en een klein stukje tulband (trakteerde een collega) T2: tweede boterham hetzelfde broodbeleg T3: kerstpakket uitgepakt met de kinderen en ik heb daar wat van gesnaaid + een kiwi en een proteïneshake T4: banaan voor het sporten. Had een crossfitles gepland om 18u A2: Na het sporten gestoofde rode kool met appel en daarbij stoofvlees en nog een proteïneshake Veel tussendoortjes, maar op m'n werk (VO) is het om 12u altijd etenspauze daardoor een lange middag. Zeker als ik 's avonds laat eet door m'n sportles.
O: havermoutpap met banaan en cacaopoeder L: kop zelfgemaakte erwtensoep met roggebrood en een paar plakjes rauwe ham A: hete kip met paprika, courgette, tomaat, feta en een half naambordje T: koekjeskerstkransje
Gisteren een dag met enorme “honger” O: kwark met granola en kersen T: worteltjes M: 2 boterhammen kipsalade en een beschuit pindakaas/hagelslag T: watermeloen en 2 handjes noten A: broodje hamburger en sla T: appel en later nog wat koekjes
Vandaag vrije dag dus wat later ontbeten. O: 2 mini- harcha's, 1 met gebakken dadels en 1 met honing, thee T: waarschijnlijk een mandarijn A: gebakken aardappel, gebakken ei, groenten T: misschien een stukje chocolade
Ja, ergens wel maar wil mij niet laten gaan ofzo en onnodig aankomen O: kwark met kersen en schuddebuikjes T: mango en een handje noten L: broodje ei en broodje kipfilet Straks Evt t worteltjes A: sperziebonen met gevulde kipfilet
O: Vanille kwark 0% met blauwe bessen L: 2 volkoren waldkorn boterhammen met kipfilet tuinkruiden beleg, Mandarijn T: Oploskoffie en 2 haverkoekjes D: kipfilet met rauwkost
O: 2 volkoren pannenkoekjes, 1 met pindakaas en de ander met abrikozenjam L: parelcouscous met groenten T: mandarijn A: linzen met groenten
Gisteren O: kwark met appel en rozijnen L: 2 volkoren crackers kaas T: olijven en 2 blokjes kaas A: bami met komkommer in het zuur
O: brinta L: iets uit het bedrijfsrestaurant T: appel (zit al in mijn tas voor tijdens de terugreis) A: bami (gisteren gemaakt voor 2 dagen) Ernaast: blikje alcoholvrij bier
O: kwark met kersen en wat speculoos L: kaneel eierkoek en een volkoren cracker met kaas T: appel Straks merquez met aardappelen en paprika en ui uit de oven. Daar hebben we brood bij maar ik ga het zonder brood eten
Mijn lijstje van gisteren. O: kwark met appel, kaneel en rozijnen T: bakje van de ah to go met blauwe bessen, gedroogde abrikoos en walnoten L: borek gevuld met witte kaas A: broodje kipburger met daarbij salade
Ik ben de kerstdagen redelijk ongeschonden doorgekomen geloof ik. T waren wel rare kerstdagen voor ons. Dus ook geen meerdere gangen gemaakt etc. En ook bijna geen alcohol gedronken. Ik merk dat ik juist deze dagen lastiger vind met alle kransjes en chocolaatjes en koekjes etc die op "moeten". Een soort relax-vacuum tussen kerst en oud en nieuw. Over een paar dagen nog een keer uit de band springen. En daarna massaal weer aan de lijn en sporten. Ik ben vandaag maar met een nieuw trainingschema begonnen. Heb er nu lekker de tijd voor. Dus vanmiddag 3 kwartier gerend. Was heerlijk weer buiten. O: havermoutpap met kaneel en appel T: paar koekjeskerstkransjes L: mini mueslibol met kaas T: nog meer koekjeskerstkransjes A: risotto met courgette en op de huid gebakken zalm. Glaasje witte wijn erbij. T: ik heb nog een lekker kaasje liggen Dus ja... de basis is prima gezond. Maar de tussendoortjes ... t is niet dat ik de hele dag zit te proppen hoor. Maar voor nu laat ik t maar zo. Kan ik me rustig mentaal voorbereiden op het nieuwe jaar. Dan gaat de knop weer op knallen en afvallen.